Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Det er nok fullt mulig at jeg egentlig mener telebutikken, pleier å blande de to. :roll: Så den på spaceworld strømmen idag, men den kosta 2990,- for Telenor FriHet :nei: Noen som vet om noen butikker, eventuelt nettsider som selger 5800(per dags dato) billig med det abonnementet? :innocent:

 

Edit: Den er relativt billig på telenor sin nettside, 1399 kr, med FriHet, men de har den ikke inne. Noen som ser noe billigere?

 

Vi (Telekiosken) har kampanje på denne til Kr. 1799,- med FriHet, FriPrat, SuperPluss, Djuice Complete eller Djuice Nonstop. Dette skal være en landsdekkende kampanje med samme pris hos alle telekiosker. Er nå hvertfall billigere enn spaceworld, men klarer desverre ikke å matche telenor web.

Å! Virkelig fristende! Ser de har en butikk i akurshus på metro. Var jo på metro igår, men så bare telebutikken med netkom jeg :hmm:

Var innom telekiosken både på metro og triaden (lørenskog) idag, men ingen har fått den inn. =(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk prøvd en live på nokia sin concept store i oslo i dag, men de skulle ha 4500 for den, så da venter jeg heller litt og kjøper på nett;)

Var å prøvde den nå nettopp selv. Knall telefon!

Men stiv pris derfra, 4500 uten abonnement...

 

Noen i Ski område som har den til en rimlig penge nå?

Lenke til kommentar
Update av software:

 

Bruk Nokia Pc Suite, og koble til via kabel/usb. Fila som lastes ned er på litt over 100mb.

 

 

Jeg har 10.0.010, men får beskjed om at det ikke finnes oppdateringer. Er det ikke kommet en etter denne?

 

Ja, det samme skjer her. Men det er en som heter 10.0.08.

 

 

Da har du kanskje samme "problemet" som jeg har? Blinkende konvolutt opp i høyrehjørnet som sier at SIM-minne er fullt? Det lar seg visstnok ordne med en oppdatering :ermm:

Lenke til kommentar
Update av software:

 

Bruk Nokia Pc Suite, og koble til via kabel/usb. Fila som lastes ned er på litt over 100mb.

 

 

Jeg har 10.0.010, men får beskjed om at det ikke finnes oppdateringer. Er det ikke kommet en etter denne?

 

Ja, det samme skjer her. Men det er en som heter 10.0.08.

 

 

Da har du kanskje samme "problemet" som jeg har? Blinkende konvolutt opp i høyrehjørnet som sier at SIM-minne er fullt? Det lar seg visstnok ordne med en oppdatering :ermm:

 

Jepp, samme blinkende konvolutt på min.

Lenke til kommentar

Jeg kunne godt tenkt meg den fonen sjøl.

 

Jeg regner med at jeg får lagt hendene på en til uka, og gleder meg sykt til det. Er spesielt spent på det store qwerty-skjermtastaturet, om jeg klarer å betjene det noenlunde uten å måtte bruke pekepenn. Musikkspilleren og lyd generelt skal være svært god; det samme kan sies om handsfree-høyttalerne.

 

Kameraet er vel noe av det som trekker ned. Får håpe det ikke er verre enn på min ellers glimrende E71.

 

Hadde håpet oppdateringer ville bedre kameraet på E71, men etter å ha oppgradert to ganger, er det ikke blitt noe bedre.

 

Hva synes dere som har 5800 XM om kameraet, forresten?

 

Et spørsmål til:

 

Hvordan tar Norsk Tippings mobiltippeprogram og Opera Mini seg ut på 5800 XM?

Lenke til kommentar

Fikk tak i den jeg.

 

Det store qwerty-tastaturet fungerer fint og lett med fingeren. Liker også det nummeriske tasttaturet.

Musikk er den veldig god på.

Kameraet kunne vært bedre, men greit nok til småbilder, resten bruker man et ordentlig kamera til.

 

Synes telefonen i helhelten virker veldig bra. Ladet opp i går og brukt en del siden da, og batteriindikatoren har ikke endret seg ennå.

 

Holder på å leke med telefonen og skal gi tilbakemelding om hvordan den er.

 

Flere spørsmål ?

Lenke til kommentar

@ MasterS:

 

Godt å høre at det store tastaturet går greit å bruke med fingeren. Ellers faller en del av vitsen vekk, dersom man må bruke pekepenn. Tastaturet har vel ÆØÅ også, uten å måtte knote med tastekombinasjoner eller spesialmenyer.

 

Når det gjelder kameraet, har jeg lest noen tester, og inntrykkene varierer, men det heller mest til det negative.

 

Har noen spørsmål til, jeg:

 

Heller ikke du har spesielt mye godt å si om kameraet, men er det lyssterkt? Om det er blits eller ikke, er nå en ting, men at kameraet er lyssterkt hjelper på.

 

Lurer også på om det tar lang tid å starte kameraet, og det samme når det gjelder å ta bilder.

 

Er det folie over displayet ved levering? Det pleier jo være det på mobiler flest, og på Nokiatelefonene pleier den sitte en stund også.

Lenke til kommentar

Jeg kan vel ikke med beste vilje si at kameraet er lyssterkt eller følsomt om du vil. Nå kommer jeg fra to års bruk med n95, som hadde et glimrende kamera. Men kameraet fungerer raskt på alle måter.

 

Det er folie på skjermen, men jeg synes det ser teit ut med denne på telefonen. Det er som å ikke ta av plasten på møbler. Det er jo ordentlig beskyttelsesfilm å få kjøpt som ikke synes på telefonen.

Lenke til kommentar
Jeg kan vel ikke med beste vilje si at kameraet er lyssterkt eller følsomt om du vil. Nå kommer jeg fra to års bruk med n95, som hadde et glimrende kamera. Men kameraet fungerer raskt på alle måter.

 

Det er folie på skjermen, men jeg synes det ser teit ut med denne på telefonen. Det er som å ikke ta av plasten på møbler. Det er jo ordentlig beskyttelsesfilm å få kjøpt som ikke synes på telefonen.

hvor kan man kjøpe disse?

Lenke til kommentar
Jeg kan vel ikke med beste vilje si at kameraet er lyssterkt eller følsomt om du vil. Nå kommer jeg fra to års bruk med n95, som hadde et glimrende kamera. Men kameraet fungerer raskt på alle måter.

 

Det er folie på skjermen, men jeg synes det ser teit ut med denne på telefonen. Det er som å ikke ta av plasten på møbler. Det er jo ordentlig beskyttelsesfilm å få kjøpt som ikke synes på telefonen.

 

Nå skal vel skjermen på 5800 XM være mindre følsom for riper enn på f.eks HTC-telefonene, men det er likevel greit å ha beskyttelse. Dessuten beskyttet kanten rundt displayet til en viss grad. Jeg pleier å selge mine telefoner på QXL, og vil at de er mest mulig strøkne når de selges. Dessuten liker jeg ikke riper, he he.

 

Ser de har folie for 5800 XM på http://www.skalshop.se/

Lenke til kommentar

ÆØÅ er der uten noe fuss med kombinasjoner.

 

Skjermen er beskyttet når du får den, men den folien er det masse streker tegnet inn i og det går ikke ann å bruke telefonen uten å fjerne den, men annen skjermbeskyttelse fungerer nok fint.

 

Merker at skjermen får fett-merker veldig raskt. For de som sliter med samme greiene, en liten microklut fikser det fint og enkelt.

 

Kameraet er greit nok, ikke noe fantastisk nei, men du ser hva som er der. Sjelden du vil sette et mobil-bilde inn i fotoalbumet.

Lenke til kommentar

Er det mange barnesykdommer på denne mobilen som ikke blir fikset med oppdateringer? Jeg kjøpte nokia 6280 med en gang den kom ut, jeg fikk brukt den to dager før den måtte på reparasjon. Leverte den flere ganger etter det også. Aldri vært så plaga med en mobil før, og fikk nokia litt i vranghalsen etter det.

 

Allikevel har jeg bestemt meg for å kjøpe 5800, er det lurt å vente litt til det meste er fiksa?

Lenke til kommentar
Er det mange barnesykdommer på denne mobilen som ikke blir fikset med oppdateringer? Jeg kjøpte nokia 6280 med en gang den kom ut, jeg fikk brukt den to dager før den måtte på reparasjon. Leverte den flere ganger etter det også. Aldri vært så plaga med en mobil før, og fikk nokia litt i vranghalsen etter det.

 

Allikevel har jeg bestemt meg for å kjøpe 5800, er det lurt å vente litt til det meste er fiksa?

 

 

Jeg har hatt masser av mobiler, men klart mest Nokia. Nokia er dessverre også det merket jeg har hatt klart mest feil på, dersom man regner i prosent.

 

6280 var en skandale. Personlig hadde jeg tre av den, men slapp å levere dem til service. Fikk nye i butikken. Da jeg fant feil på nr tre, valgte jeg en annen telefon. Dermed hadde jeg fire nye mobiler på ei snau uke :p

 

Spørsmålet ditt er av høyeste interesse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...