Gå til innhold

Intel mot overklokking?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
enda en grunn for meg til å kjøpe AMD i tillegg til en Vapochill :D

 

Før du har fått Vapochillen inn i budskjettet, har du kommet forholdsvis høyt opp på prisskalaen, noe som garantert kunne resultert i en BØS Intel cpu da;) kanskje vel så høyt oppe som du hadde klart å klokke AMDen.. ;)

Noe jeg da ville påstå var å bruke penger på ett makabert prosjekt.

 

 

btw, hvorfor kjøper folk cpuer med lavere hastighet fordi den er billig, så bruker ett par tusen på kjøling for å klokke den like høyt som toppmodellen som samlet ikke ville kostet noe mer? :lol:

Lenke til kommentar

btw, hvorfor kjøper folk cpuer med lavere hastighet fordi den er billig, så bruker ett par tusen på kjøling for å klokke den like høyt som toppmodellen som samlet ikke ville kostet noe mer? :lol:

 

Vel... f.eks. P4 2,4GHz kan lett klokkes til 2,82GHz med boxed kjøling. Dvs. at man sparer 2004kr (Priser fra PSData.no)

Lenke til kommentar

Vil bare tilføye her, at en god kjøleløsning kan brukes til flere CPU`er, for eksempel kan en vann/peltier løsning konstruert for min gode gamle Athlon 1000 fint brukes til en splitter ny Barton2500+, da kan jeg få litt høyere FSB og generell ytelse enn den gode gamle Athlon. I samme slengen kan jeg klokke nevnte 2500+ til godt over 3000+ og spare 3458.KRONERNORSKE.

 

I samme slengen vil jeg si at det trenger ikke være så dyrt, lag det meste selv, så kommer du unna med an vannkjøleløsning for noen hundrelapper, peltier/vann 5-600kr, og "cryogen" kjøling for enda mindre hvis du har tilgang til en stygg men fungerende kasert fryser.

 

DESSUTEN!!!

(beklager xsessive use av caps og !!! her, men det var uungåelig... :yes: )

Det er DRITTMORRO å ha en pc som er raskere enn kompisen.

Det er DRITTMORRO å ha en pc som er raskere enn den siste papirlanseringen til AMD.

Det er DRITTMORRO å ha en egenprodusert kjøleløsnig å skryte av.

Det er DRITTMORRO å utvikle dette her og finne opp nye forbedringer hele tiden.

 

Oi..... Hobby var ordet jeg lette etter, sorry for det lange innlegget, jeg satt å spiste Japp :yes::yes::yes::yes:

Lenke til kommentar

Hvorfor gjør ikke bare Intel som AMD og fikser sann at man må kortslutte to pinner eller noe sånt for å kunne stille FSB og multipler. Da vil de sansynigvis få slutt på overklokkingen Dell og andre seriøse firmaer driver med. Samtidig vil vi hobby-klokkere fortsatt ha mulighet til å gjøre det som gjør livet verdt å leve...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...