Gå til innhold

Nettmøte: Microsoft (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Virker som han innrømte PS3 er en bedre konsoll.

På spørsmålet om hvorfor Xbox Live ikke er gratis sier han at Playstation Home er gratis men ikke ute enda. Nei men når det kommer i år da ? Hva gjør dem da ? Faktum er jo at PSN er gratis, Sony trenger ikke å tjene penger på det for å videreutvikle den. Microsoft tenker penger bare og det er en av grunnene til at Xboxen bare forsvant etter noen år på markedet mens PS2 fortsatt eksisterer per dags dato.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han var ikke imponerende rundt de tekniske detaljene da.

Optisk lyd med HDMI

Spørsmål fra Thomas Rudfoss:

 

Er det noen mulighet for å få optisk lyd på x360 elite mens du bruker HDMI? Har sett noen *hacks* på dette, men har ikke lyst til å knekke opp kablene.

 

Svar:

 

Ja, om du kjøper vår HDMI kabel så er dette mulig

 

Mvh, Tony

 

Microsoft har ingen spesial HDMI kabel for å kunne overføre optisk. Derimot overfører Xbox360 lyden digitalt via HDMI kabelen (Det fungerer utmerket my I add).

Det eneste alternativet for optisk ut + hdmi måtte være dette: http://www.xbox.com/nb-NO/hardware/x/xbox360vgahdcable/

 

Spørsmål fra Henning J:

 

Eg er ein av dei som var tidleg ute og kjøpte 360. VELDIG fornøyd med det den leverer. Eg lurar likevel på kvifor den bare kom med komponent utgang? Er ikkje ein støvar på det tekniske, men vil ikkje dette gi ein redusert grafisk kvalitet kontra HDMI?

 

Svar:

 

Component kabelen gir deg like bra bilde som HDMI, men ettersom HDMI har blitt en mer akseptert standard nå enn da vi lanserte Xbox 360 så har vi valgt å inkludere HDMI kontakt på samtilge Xbox 360 konsoller, som en naturlig utvikling av konsollen.

 

Mvh, Tony

 

I 2005 når xboxen ble laget var HDMI standarden ganske fersk (2003 mener jeg standarden ble fastsatt) og M$ ønsket jo ikke fordyrende komponenter den gangen. Amerikansk standard har i mange år vært komponent, dermed var det mest naturlig valget.

Eneste grunnen til at M$ har valgt HDMI nå er mulighet for HDCP for å beskytte kopiering av film- & seriedistrubisjonen.

 

Utsagn som at component gir like bra bilde som HDMI er veldig diskuterbart og mange har meninger om teamet dog...

 

Til Tony:

Sats videre på multimedia! Personlig spiller jeg litt, men bruker konsollene mest til film. Ved å slippe utviklere til via XNA systemet deres kunne mange codec-standarder bli integrert i systemet deres uten større kostnad for Microsoft.

 

Neste nettmøte håper jeg blir litt mer "personlig" ;)

Lenke til kommentar

Spill for Xbox360 er tilgjengelig som nedlastbar piratutgave før det kommer i butikkene.

 

– Piratkopiering er et stort problem for alle som produserer og distribuerer digitalt innhold. Om dette er et problem som eskalerer i stadig større skala, vil det også kunne ramme forbrukere som på sikt vil lide under et mindre utvalg spill, og muligens også spill med dårligere kvalitet enn hva vi har i dag, hevder Renstrøm.

Fortsatt ingen Blu-ray-planer

 

Videre gjorde han det klart at det ikke foreligger planer for en Blu-ray-spiller på Xbox 360, men pekte på den kommende filmtjenesten som et alternativ:

 

– Via Video Marketplace, som er lansert i USA, England, Tyskland og Frankrike, er det for eksempel ingen problemer med å spille en HD-film. Blu-ray er bare enda et optisk format, men med større lagringskapasitet. Dessuten skalerer Xbox 360 DVD-spilleren opp til 720p, noe som gjør at du kan få utbytte av din HDTV også når du ser på film med optisk format i din Xbox 360, fortalte Renstrøm.

 

Det er ikke klart når denne filmtjenesten kommer til Norge.

Disse to tingene henger sammen og er årsaken. Hadde dere valgt BD eller noe annet og bedre enn allerede piratbefengte DVD ville dere ikke hatt det enorme piratproblemet i dag. Her har MS selv gjort et dårlig valg og man blir smått oppgitt av å høre på klagesangen i etterkant.

 

At dere snakker om BD som "bare enda et optisk format" og kun i filmsammenheng er tildels latterlig når det hadde minimert piratproblematikken om dere hadde brukt det fra start.

 

BD er "cracket" ja, men tilgjengeligheten for å piratkopiere hadde tildels vært ikke-eksisterende om Xbox360 hadde tatt det i bruk fra datoen BD kom. Terskelen for BD piratkopiering er også enormt mye høyere enn DVD selv i dag.

 

Dårlige valg ift. problematikken gir konsekvenser.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Spill for Xbox360 er tilgjengelig som nedlastbar piratutgave før det kommer i butikkene.

 

Dette problemet har alle konsoller der sikkerheten har blitt brutt...

 

Disse to tingene henger sammen og er årsaken. Hadde dere valgt BD eller noe annet og bedre enn allerede piratbefengte DVD ville dere ikke hatt det enorme piratproblemet i dag. Her har MS selv gjort et dårlig valg og man blir smått oppgitt av å høre på klagesangen i etterkant.

 

At dere snakker om BD som "bare enda et optisk format" og kun i filmsammenheng er tildels latterlig når det hadde minimert piratproblematikken om dere hadde brukt det fra start.

 

BD er "cracket" ja, men tilgjengeligheten for å piratkopiere hadde tildels vært ikke-eksisterende om Xbox360 hadde tatt det i bruk fra datoen BD kom. Terskelen for BD piratkopiering er også enormt mye høyere enn DVD selv i dag.

 

Dårlige valg ift. problematikken gir konsekvenser.

 

DVD-formatet i seg selv er ikke "piratbefengt". Du må skille mellom hva dvd-platen brukes til; film har en sikkerhetsbarriere og spill (til de ulike konsollene) har en annen.

 

Microsoft har et kjempeproblem med at folk kan modifisere konsollen til å lese brente plater som pr idag benytter DVD. Hadde M$ valgt BD/HD-DVD hele veien og med samme sikkerhetsbarrierer ville dette blitt like "piratbefengt" i dine øyne. Mange flere BD brennere ville bli solgt hvis/når PS3-en blir knekt f.eks...

 

Når du sier BD er "cracket" stemmer det, men da snakker du barrierene rundt en film. Han-dærre-jon var med på å cracke CSS for DVD og noen andre har brutt BD (og HD-DVD) senere.

 

Om alle konsoller XB360, PS3 & Wii benyttet BD ville ingenting vært sikrere enn det svakeste ledd. Forøvrig har Microsoft i det siste gjort et hardware bytte av DVD-stasjon der man ikke (pr idag) kan skrive til biosen til avspilleren. Hvis denne barrieren holder vil xboxen i fremtiden være mindre utsatt for piratkopiering.

Lenke til kommentar
Virker som han innrømte PS3 er en bedre konsoll.

På spørsmålet om hvorfor Xbox Live ikke er gratis sier han at Playstation Home er gratis men ikke ute enda. Nei men når det kommer i år da ? Hva gjør dem da ? Faktum er jo at PSN er gratis, Sony trenger ikke å tjene penger på det for å videreutvikle den. Microsoft tenker penger bare og det er en av grunnene til at Xboxen bare forsvant etter noen år på markedet mens PS2 fortsatt eksisterer per dags dato.

 

MS må ha gjort noe riktig siden de har spist en ENORM markedsandel fra Sony :)

 

 

Ang. PSN vs XBL: Man får det man betaler for.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva jeg mest skuffest over, svarene eller spørsmålene som ble besvart. Var veldig mange spørsmål her som enkelt kunne vært besvart via en kjapp tur på Google som jeg synes han kunne holdt seg for god til å svare på.

 

Problemet med nettmøter med folk fra børsnoterte (og alle firmaer av litt størrelse) er jo at man kun vil få standardsvar, og det er ikke stort å hente. Mener nå jeg.

 

Uten at jeg deltok på dette spesifike møet, så er min erfaring fra nettmøter at de som svarer gjerne hopper bukk over de beste spørsmålene (sånn i allbeskjedenhet :)), i særdeleshet om de er stiller spørsmålstegn ved den som har nettmøtets påstander.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...