Gå til innhold

Lese data fra led display til web side


Anbefalte innlegg

Jeg aner ikke hvor jeg skal begynne å lete, men kanskje noen flinke folk der ute kan peke meg i riktig retning? Jeg har en maskin med et 4 sifferet display som viser noe måledata. Disse måledataene skulle jeg veldig gjerne ha lest av inn på en webside slik at jeg kunne sjekke hva som står i displayet til enhver tid uten å gå til maskinen å sjekke. Finnes det noe input kort for pc som kan lese av informasjon fra et display?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok enklest med webcam, men jeg glemte dessverre å nevne at jeg gjerne skulle ha lagret alle tallene slik at jeg kan se historikk osv. Jeg skjønner at det må programering til, men den kosten tar jeg gjerne. Bare jeg finner et produkt jeg kan bruke, så kan jeg leie inn en programerer.

Denne dingsen her: http://www.velleman.be/ot/en/product/view/?id=351346 har digitale innganger. Kunne man brukt noe lignende?

Lenke til kommentar
Kanskje en idèe å linke det her, kan være andre som er interesserte også? :)

 

Ja jeg vet det var et litt kjedelig svar fra meg. Men dette ble visst litt mer komplisert enn jeg hadde håpet :-)

Displayet jeg bruker er multiplexet slik som Hårek nevnte og det var ikke K8055 kortet fra Velleman raskt nok til å lese av.

Men jeg fant ut at det var en slags data utgang på maskinen som muligens kan brukes, men dette må undersøkes litt nærmere. Tror dette blir alt for sært til at noen her har interesse av det, men hvis jeg finner noe spennende så kan jeg poste det da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...