Gå til innhold

Leica S2 = 45x30mm 37MP?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg begynner å venne meg litt til designet på S2, og størrelsen er jo svært interessant. S1 er som nevnt bare veldig sær. Jeg ser ikke helt poenget med en så rar ergonomi.

 

Men S2 får meg til å sikle litt, og det er deilig å se at det er et MF-system. Det har i alle fall fokusring, siden det er fastoptikk vi ser på bildet. Meget interessant. Manuell fokus med en gigantisk søker er jo bare deilig.

Lenke til kommentar

Jeg synes designet er ganske flott på S2. Det vil jo da vise seg om det kommer eller ikke. Ingenting på Leica sin hjemmeside så langt, det beste jeg fant så langt er denne:

 

http://www.fotoguiden.se/nyheter/37_megapi...1504000000.html

 

En schwær 70mm normal, men sikkert superskarp, noe som er obligatorisk på 37mp.

Konseptet virker jo aldeles glimrende, skulle bare hatt et annet høyde / breddeforhold, men Leica skal vel tviholde på sitt 1/1.5 format hvis noen skal gjøre det..! Micro medium format dette her. Alt jeg noengang vil trenge av bildekvalitet...., vil du ha min 5D likevel PMnormal?

Lenke til kommentar
...., vil du ha min 5D likevel PMnormal?

Jo takk, det er det ingen tvil om. Jeg må bare rane postkontoret på Vea først.

Hvis du har mage til det, er det antakelig ikke umulig å hente inn nesten en hel brukt 5D på å selge en 20D på Finn ;-) Du kan jo selge 18-50 også - du får ikke særlig nytte av den på 5D (selv om den passer).
Lenke til kommentar
Steike, nå er det offisielt!

 

http://en.leica-camera.com/home/

 

Hva kommer dette til å koste da? PMnormal; postkontoret på Vea er nedlagt tror jeg. Bomtur.

De har post-i-butikk da, så det finnes alltids råd på den ene eller andre måten.

 

Overpris på finn.no? LOL

 

 

Jeg ville heller satset på Avaldsnes eller Norheim, da har du flere fluktmuligheter, og dekkene på Opelen holder trolig lengre.

 

 

Jeg ville heller satset på Avaldsnes eller Norheim, da har du flere fluktmuligheter, og dekkene på Opelen holder trolig lengre.

Tja, mange stikkveier på Vea. Dessuten kan jeg kjøre til Hansadalen og hjemme meg i en garasje der til stormen er over. Det ligger vel fortsatt et sett røde mini-seter der?

 

...det ville jeg ikke satset på. Men, røde mini-seter er klart bedre enn glattcella i Haugesund.

 

20000 euro for S2 huset ser jeg blir veiledende pris. Da må jeg også slå følge med deg og dine planer tror jeg. To reparatører er bedre osv...Da tar vi enkelt og greit en raskere bil!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...