Gå til innhold

Skjermkortet defekt? 8800GT


Nerowulf

Anbefalte innlegg

Siden jeg tenkte å levere skjermkorte mitt å få den på garanti, vil jeg først forsikre meg om at det faktisk er skjermkortet som er defekt, og ikke noe annet som skaper problemet.

 

Jeg kjøpte et skjermkort til gamer-PC'n min. Gainward GeForce 8800GT 1GB http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344052

 

Den kjører alle spill helt greit på full grafikk. Men til tider får jeg en slags glitch eller noe, slik at jeg må Alt-Tab inn og ut for at det går bort. Her er to bilder som viser hva jeg mener. Tidspunktet på når dette skjer virker som er helt random. Alt fra 5 min til par timer. Skjer også flere ganger.

 

http://img90.imageshack.us/img90/6857/frampicture017lh6.png

http://img374.imageshack.us/img374/489/frampicture009fv2.png

http://img90.imageshack.us/img90/5861/frampicture010hl1.png (ingen error)

(De spillene som jeg vet det har hendt i er Crysis, Age of Conan og Age of Empire 3)

 

Jeg kjører i vanlig XP. Men har også prøvd i Vista 64-bit, men der kom det ett annet feilsymptom. I Vista: Skjermen ble svart, ingenting skjer, jeg Alt-Tab og får se nederst til høyre en error melding som popper opp. Den sier; : ”Display driver nvlddmkm stopped responding, but has succesfully recovered.” (BTW... jeg har lastet ned alt av oppdateringer og drivere i forskjellige versjoner, så ikke si noe som last ned den siste nVidia driveren.)

 

Temperaturen er bra. Tror den lå på 50 grader under spilling.

 

PC:

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHZ

Gigabyte GA-G33-DS3R

Gainward GeForce 8800GT 1GB

Silver Power PSU 600W

Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2G (1GBx4stk)(altså 4 gig ram)

 

 

Så, er det noen folk her som har peiling på hva som skaper dette problemet? Er det skjermkortet eller noe annet? Eller har dere noen tips om hvordan jeg kan få skjekket det, uten å måtte sende det inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan kansje, for å ikke mase om drivere, først uinstallere alle driverne, finne og slette alt som har med NVIDIA å gjøre, tilomed brikkesett kan du gjøre det samme med.. last ned, og installer driver til brikkesett og GPU^^

 

det er vell ikke nvidia brikkesett, men fins drivere til det der å^^

Jeg kan kanskje prøve enda en gang :p føler at jeg har prøvd alt som kan gjøre via software.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Sliter med akkurat samme problem, har Gainward 8800GT

 

 

 

(gjelder både forrige og nyeste nvidia release)

 

Spilte f.eks stalker da spillet plutselig låste seg og skjermen ble svart, noen sekunder etterpå var alt ok igjen. Når jeg gikk ut av spillet ventet denne feilmeldingen på meg:

 

"Display Driver nvlddmkm stopped responding, has successfully recovered"

 

Tenkte at det var et engangstilfelle, men det var det uheldigvis ikke.

 

Får feilmeldingen hver eneste gang jeg spiller

 

Prøvde å kjøre 3dmark06, stopper opp etter nature testen og jeg får samme feilmelding.

 

Etter et kjapt søk på google kom jeg frem til denne tråden: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=229865

 

Prøvde å laste ned oppdateringen fra microsoft men får bare beskjed om at den "ikke gjelder mitt system"

Lenke til kommentar
Sliter med akkurat samme problem, har Gainward 8800GT

 

 

 

(gjelder både forrige og nyeste nvidia release)

 

Spilte f.eks stalker da spillet plutselig låste seg og skjermen ble svart, noen sekunder etterpå var alt ok igjen. Når jeg gikk ut av spillet ventet denne feilmeldingen på meg:

 

"Display Driver nvlddmkm stopped responding, has successfully recovered"

 

Tenkte at det var et engangstilfelle, men det var det uheldigvis ikke.

 

Får feilmeldingen hver eneste gang jeg spiller

 

Prøvde å kjøre 3dmark06, stopper opp etter nature testen og jeg får samme feilmelding.

 

Etter et kjapt søk på google kom jeg frem til denne tråden: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=229865

 

Prøvde å laste ned oppdateringen fra microsoft men får bare beskjed om at den "ikke gjelder mitt system"

Jeg brukte Vista først, og fikk den meldingen. Så tipper hvis du hadde brukt XP så hadde du fått den "artifact" som jeg får.

 

Men noen som vet om det er skjermkortet som er ødelagt!?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Sendte mail til Komplett, de ville at jeg skulle sende inn skjermkortet.

 

Vet ikke helt om jeg ønsker det, for hvis det er et lokalt problem som ikke nødvendigvis oppleves på en annen maskin så vil de jo ikke finne noen feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Har lekt meg litt mer

 

Ved vanlig test i 3dmark06 med standard innstillinger så avbrytes testen mot slutten av nature testen, får så feilmeldingen om at driveren har sluttet å svare. Hvis jeg senker innstillingene ned til 640x480 så gjennomføres testen uten problemer. Har prøvd dette flere ganger der jeg først har kjørt standard innstillingene to ganger, der det avbrytes begge gangene, laveste innstilling to ganger der det fungerer helt fint og så standard der det avbrytes igjen.

 

Temperaturen ligger på 59grader ved standard innstillingene når testen avbrytes.

 

Edit: interessant nok så er det ingen problemer å ta testen på 1680x1050 og 16AA

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Betyr det at skjermkortet er defekt?

 

Jeg sendte inn kortet mitt på mandagen, vet ikke hvor lang tid det tar før jeg får svar.

 

Strengt tatt har testingen ført til at jeg sitter med flere spørsmålstegn enn tidligere :/

 

Hvis de har mottatt det i dag så hører du vel forhåpentligvis fra de i morgen/mandag.

 

Er spent på hva du får som svar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Core 2 duo e6850

Asus Maximus Formula

Mushkin DDR2 4096MB S. Performance Plus

Corsair strømforsyning 520W

Gainward GeForce 8800GT 512mb "golden sample"

 

Prøvde nettopp å spille crysis warhead igjen, får først opp artifacts og noen minutter senere blir skjermen svart. Når jeg kommer meg ut i windows får jeg beskjed om "driverproblemet" igjen.

Lenke til kommentar
Core 2 duo e6850

Asus Maximus Formula

Mushkin DDR2 4096MB S. Performance Plus

Corsair strømforsyning 520W

Gainward GeForce 8800GT 512mb "golden sample"

 

Prøvde nettopp å spille crysis warhead igjen, får først opp artifacts og noen minutter senere blir skjermen svart. Når jeg kommer meg ut i windows får jeg beskjed om "driverproblemet" igjen.

Ser vi har noe likt.

Begge har e6850 prosessor, 4GB DDR2 Ram, og Gainward 8800GT golden sample (bare at jeg har 1gb og du 512mb). Og vi har prøvd på samme OS (Vista).

Lenke til kommentar
Er mye vi har til felles ja

 

Har virkelig ikke peiling på hva det er som forårsaker feilen, ser det er et stort antall personer som har tilsvarende problem

Fikk du dette problemet med en gang etter at du hadde installert skjermkortet, eller har problemet kommet i ettertid.

 

For meg tror jeg at det kom "svakt" med en gang. Mens etter en uke begynte jeg å spille heftigere spill som Crysis, og da var problemet der for fullt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...