Gå til innhold

Skjermkortet defekt? 8800GT


Nerowulf

Anbefalte innlegg

Jeg fikk det nye kortet mitt nå (9800GT 1gb GS). Spilte Crysis for å skjekke om det hadde blitt noe bedre. Etter litt spilling så kom den grafikk-feilen igjen. Så det virker som om det ikke hjalp å få nytt skjermkort (eller jeg har vært uheldig å få to defekte kort :p). Installerte siste driver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurte på å bruke angreretten min på det nye kortet som jeg fikk. Lurte på om det går ann å heller kreve et nytt kort der jeg betaler mellomlegget?

 

Jeg likte faktisk det gamle kortet mitt bedre, siden det bråkte mindre, hadde samme ytelse, og så litt kulere ut.

 

Tenkte jeg skulle prøve å underklokke skjermkortet, se om det hjelper mot artifacts. Hvis det stemmer føler jeg at jeg har et bra argument med det at kortet er ustabilt i "fabrikktillstand" og derme har jeg fått et kort som er dårligere enn hva jeg betalte for.

Lenke til kommentar

Prøvde å underklokke skjermkortet mitt nå, og har ikke merket noe til artifacts. Jeg stilte skjermkortet på "Safe Mode" og da kjører den greit (men litt tregere). Har til vanlig kjørt på "Enchanted Mode" som er den orginale "overklokkingen" fra Gainward (og standar innstillinger). Skjermkortet som jeg har er en "GS"-utgave. GS-kort har gått igjennom mange tester for å få opptimal ytelse.

 

For meg tyder dette på at skjermkortet er ustabilt. Og jeg vil ikke ha et ustabilt skjermkort. Tror dere jeg kan få byttet det til noe nytt? Skal nok uansett ringe Komplett og høre hva de har å si.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Har hatt dette problemet lenge... Nå sender jeg pcen til service til komplett, så skal de se på den... Endelig fant jeg ut at det ikke bare var meg med slike problemer...

Håper du får fikset det. Hadde vært kjempefint om du kunne fortelle hvordan det gikk (når du får tilbake PC'n din).

 

edit: Hvilken PC har du? evt. hvilket oppsett?

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...