Gå til innhold

4870x2 boot problemer

LapperT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk mitt nye skjermkort i dag sapphire 4870x2

Den startet fint opp når jeg hadde satt det inn, lastet ned nyeste drivere og startet installasjonen.

Etter en liten stund ble skjermen svart, og den var sånn en good stund.

Til slutt restartet jeg pcen, men når den startet opp gikk vifta på full guffe og skjermen var fortsatt svart. Virker som det meste fungerer siden numlock lyser på tastaturet som det pleier når pcen startet opp.

Specs er :

E8400

Asus p5q deluxe

Corsair 750w psu

3 disker, noen vifter osv..

Har litt lyst til å få det til å funke, men det rare er jo at den startet opp først, så installerte jeg driver så sluttet det og funke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

750w for svakt? :S

Men den startet jo opp før jeg prøvde og installere skjermdriverne, prøver med gamle skjermkort nå

Det gamle skjermkortet fungerte, hva nå? :S

Endret av the_bitch
Skrevet (endret)

nei får ikke tilgang til bios, får kun tilgang hvis jeg har gamle skjermkortet i.. :S

Kunne jo prøvd og "jumpstarta" en annen psu jeg har liggende for og se om det løser problemet

Endret av the_bitch
Skrevet

Startet pcen opp nå, og let den bare stå, den kommer inn i windows, har g15 tastatur, så kan se at driverne til lcden er lastet inn, men kommer ikke noe bilde på skjermen

Bruker dvi-vga overgang

Skrevet

div. kan hende de gamle driverene (hvis du har hatt et nVidia kort) som gjør det? og 750 watt for lite? tviler sterkt! ATI sier 500 watt for crossfire minimum eller no :D

Skrevet (endret)

Har fått testet det på ett dfi lanparty med nf4 chipsett, funka der..

Prøver og oppdatere biosen på hk jeg :p

Skal prøve overgangen først, har ikke noen uten overgang da, men fulgte med en hdmi overgang, og har en hdmi-dvi kabel liggende en plass, prøver det og

Endret av the_bitch
Skrevet

Bra at du har funnet ut at det fungerer bra på en annen pc.

Noen skjermer kombinert med noen skjermkort har et visst problem med å være sære, men det ser nå ut som du enten trenger riktig overgang eller en oppdatering av bios.

Skrevet

Var psuen som var litt defekt tror jeg, gikk inn i bios med ett annet skjermkort og den hadde ekstremt ustabile voltages.

satt inn den gode gamle hiper 580w og alt fungerte.

Skrevet

Da er det bare å benytte seg av garantien på corsairen, skal ikke være noe problem der i alle fall.

Trist uansett at det skal være slik, men det finnes aldri noen garanti for at det ikke kan være defekter på selv kvalitetsprodukter.

Skrevet (endret)

Ja, må sende den inn, kan ikke spille med denne psuen :p

Får bare restart når den får litt load.

kan jo legge til at 12 volten lå på 13.8, og 3volten lå på 2.8

5 volten lå på 4.5

En ting som er merkelig er at jeg kunne kjøre gjennom 3dmark vantage uten at den restarter seg, men kunne ikke spille oblivion

Endret av the_bitch

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...