Joddze Skrevet 25. mars 2003 Skrevet 25. mars 2003 Noen som vet om en gratis HTML editorprogram som er bra? Og som er enkelt og brukervennlig?
Nidhogg Skrevet 25. mars 2003 Skrevet 25. mars 2003 notisblokk. Det eneste som duger, ivertfall det jeg bruket på mi
P@rm@nn Skrevet 25. mars 2003 Skrevet 25. mars 2003 jeg bruker som nevnt over, notepad og liker ikke å bruke programmer. Kan da bli lettere å miste oversikten. Men en kamerat bruker Macromedia Dreamweaver og skryter mye av det.
Zamboo Skrevet 25. mars 2003 Skrevet 25. mars 2003 jeg bruker som nevnt over, notepad og liker ikke å bruke programmer. Kan da bli lettere å miste oversikten. Men en kamerat bruker Macromedia Dreamweaver og skryter mye av det. Da må man jo kunne alle taggene da. Skal man lage en stor tabell med mange celler mener jeg det er lettere å bruke en editor, særlig for en nybegynner. Dreamweaver er vel ikke akkurat gratis.
P@rm@nn Skrevet 25. mars 2003 Skrevet 25. mars 2003 Ja man må da kunne alle taggene. På den andre siden er det også en fordel når man bruker programmer. Ellers har det en tendens til at man gjør ting uten å helt vite hva man gjør, man ser en funksjon i programmet og bare må bruke den. Så kommer den feil sted, bildet kommer ikke der du mente osv. Ser poenget med å få en "soft-start". Men ofte kan man bli like overveldet av programmene, og de kan da virke ganske uforståelige om man ikke kan litt html. Om man bare skal lage en side for idrettslaget f.eks kan program være en grei løsning, men vil man lære litt er min annbefaling å bruke notapad. Tar ikke lang tid å lære seg det basice, jeg lærte meg det meste på en helg. Gratis er det å :wink:
Nidhogg Skrevet 25. mars 2003 Skrevet 25. mars 2003 Ja man må da kunne alle taggene. På den andre siden er det også en fordel når man bruker programmer. Ellers har det en tendens til at man gjør ting uten å helt vite hva man gjør, man ser en funksjon i programmet og bare må bruke den. Så kommer den feil sted, bildet kommer ikke der du mente osv. Ser poenget med å få en "soft-start". Men ofte kan man bli like overveldet av programmene, og de kan da virke ganske uforståelige om man ikke kan litt html. Om man bare skal lage en side for idrettslaget f.eks kan program være en grei løsning, men vil man lære litt er min annbefaling å bruke notapad. Tar ikke lang tid å lære seg det basice, jeg lærte meg det meste på en helg. Gratis er det å :wink: kunne ikke sagt det bedre selv :wink:
xthal Skrevet 25. mars 2003 Skrevet 25. mars 2003 dreamweaver er jo gratis i 30 dager da... mye bedre enn notepad, da du slipper å bruke 30 min på noe du kunne gjort på ett
Nidhogg Skrevet 25. mars 2003 Skrevet 25. mars 2003 dreamweaver er jo gratis i 30 dager da...mye bedre enn notepad, da du slipper å bruke 30 min på noe du kunne gjort på ett Hivs man har laget ferdig oppsettet på siden (dvs: bakgrunn,font osv..)så er det mye bedre å legge til tekst til siden med notisblokk mye mer oversiktlig. Det syns jeg, så får andre syns det de vil
PeNtA Skrevet 26. mars 2003 Skrevet 26. mars 2003 notepad ja! veldig enig.. det er jo klart at man da må kunne tagsa.. hvis ikke så er det liten vits.. men! det er jo veldig greit å kunne tags, for etter mine erfaringer så slenger programmene avogtil inn litt grums som egentlig ikke trenger å være der. og hvis man vil fikse litt , så er det bare å gå inn i tagen å fikse.. og som P@rm@nn sa, tagsa er ikke veldig vanskelige å lære, så hvis man går inn for det burde man klare det på ganske kort tid.
Superior Skrevet 26. mars 2003 Skrevet 26. mars 2003 1st Page 2000 på www.evrsoft.com Gratis Dette er den helt klart beste HTML-editoren som er som er gratis.
Nidhogg Skrevet 26. mars 2003 Skrevet 26. mars 2003 slenger programmene avogtil inn litt grums som egentlig ikke trenger å være der Irriterende
Joddze Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Skrevet 27. mars 2003 1st Page 2000 på www.evrsoft.com Gratis Dette er den helt klart beste HTML-editoren som er som er gratis. Går det ikke ann å laste det ned lengre??! Fant den ikke noe sted,selv ikke på siden dems :-?
KjellV Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 Jeg brukte notepad jeg også men nå bruker jeg frontpage fordi det da er mye lettere å se forandringene man gjør. Man slipper å lagre, flekke siden opp i IE og evtuellt trykke refresh, man bare trykker på forhåndsvisning. Bruker selvsagt bare HTML- og Forhåndsvisnings-delen av Frontpage, ikke Normal-delen (den n00b delen). Men siden dette er et M$-produkt er jeg på utkikk etter en erstatning. Tips? EDIT: Ups, ser jeg bumpa threaden. :/ Søkte jo bare etter "html editor" så kom den opp og jeg svarte.
Legion Skrevet 15. mai 2003 Skrevet 15. mai 2003 textpad http://www.textpad.com/ eller emacs http://www.icewalkers.com/download/Emacs/738/dls/ eller du kan sjekke noen av disse http://download.com.com/3150-2048-0.html?tag=dir
Droideka Skrevet 16. mai 2003 Skrevet 16. mai 2003 www.openoffice.org Ganske bra, nesten nett lik Office og Frontpage...berre gratis :smile:
knutivarr Skrevet 16. mai 2003 Skrevet 16. mai 2003 HTML-Kit er bra.... I tillegg er det et hav av plugins for HTML-kit sånn at det støtter PHP, javascript og masse mer.
Thanatos Skrevet 16. mai 2003 Skrevet 16. mai 2003 Du får holde deg til Notepad.... "The one and only notisblokk!" heheh... :wink:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå