Gå til innhold

VLC blir bedre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det støtte for HD-MA i 8 kanaler over hdmi enda?

 

OT: ^xRun^: Virker som om nrk har fjernet parameteret som definerer videokvalitet fra videoene, men det fungerte på radio sist jeg sjekket. Prøv å hent lenken til videoen fra kilden etter at du manuellt har satt innstillingene til høy.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Er det berre meg eller er bildekvaliteten betydelig redusert? Testa med en divx no som eg har sett for ei veke sia med 0.8.6 uten å tenke over bildekvalitet. Med 0.9.2 er bildet uskarpt.. i windows mediaplayer blir bildet bedre.

 

I VLC ser det ut som om det er ei form for oppskarping elle rnoke som gjer at kantar blir litt fuzzy..

post-18937-1221575114_thumb.jpg

post-18937-1221575134_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Er det støtte for HD-MA i 8 kanaler over hdmi enda?

 

OT: ^xRun^: Virker som om nrk har fjernet parameteret som definerer videokvalitet fra videoene, men det fungerte på radio sist jeg sjekket. Prøv å hent lenken til videoen fra kilden etter at du manuellt har satt innstillingene til høy.

 

Jeg tenker spesielt på Sumo fra TV2, vanlig høy bitrate er 1400kbit/sek, men får bare 600kbit selv om jeg angir 1400 i adressen slik:

C:\Multimedia\Video\VLC\vlc.exe http://webtv.tv2.no/webtv/metafile.asx?p=113792&bw=1400 :sout=#duplicate{dst=display,dst=std{access=file,mux=asf,dst="D:\video\Stream\Opptak_A.asf"}} :sout-all

 

Dette oppsettet er for Sonen, men problemet er det samme, denne er åpen og kan testes av alle.

Det gir halv oppløsning også.

Lenke til kommentar

Hm, er det ikke meninga at den menyen i fullscreen visning skal forsvinne etter noen sekunder? Skjer isåfall ikke her hos meg.. Kunne jo heldigvis deaktivere den.

 

Forskjellen på brukergrensesnittet var jo beskjeden. Her kunne de vært litt mer kreative syns jeg.

 

Tidslinjen fungerer heldigvis langt bedre, så det er jo en stor positiv sak. Men hvorfor må menyen være så stor, chapter og menu knappen på en egen linje istedet for å bare legge de ved siden av de andre syv knappene til venstre?

Lenke til kommentar
Enkelt brukergrensesnitt ? Er det noe som er til å grine av så må det være brukergrensesnittet! Ikke misforstå, VLC er genialt til å spille av alskens mulige formater, men programmet ser ikke ut i måneskinn.. så hvor dere tar den fra lurer jeg på

Dette kommer vel helt an på hvordan man definerer enkelt brukergrensesnitt. VLC har ikke en bazillion forskjellige knapper med diverse animasjoner osv, og holder seg til enkle ikoner som tar så lite plass som mulig.

Kan du komme med et eksempel på enklere brukergrensesnitt?

 

 

Er det berre meg eller er bildekvaliteten betydelig redusert? Testa med en divx no som eg har sett for ei veke sia med 0.8.6 uten å tenke over bildekvalitet. Med 0.9.2 er bildet uskarpt.. i windows mediaplayer blir bildet bedre.

 

I VLC ser det ut som om det er ei form for oppskarping elle rnoke som gjer at kantar blir litt fuzzy..

 

Om du leter litt i innstillingene så finner du nok et eller annet som forbedrer det. Post processing eller noe.

Lenke til kommentar

Likte godt den nye verisjonen. Greit med større play-knapp. Likte også at den automatisk fikser avi-filer. Tidligere har det vært slik at jeg blir spurt om det hver bidige gang, hvis jeg trykker ja gjør den noe men så får jeg samme meldingen om igjen. Ikke nå lenger. :) Irriterende at jeg blir spammet med at den ikke kan spille av filen fra serveren, noen ganger spiller den ikke mer enn 2 sekunder men jeg tror ikke det har noe med VLC å gjøre - heller Ubuntu.

Lenke til kommentar
Enkelt brukergrensesnitt ? Er det noe som er til å grine av så må det være brukergrensesnittet! Ikke misforstå, VLC er genialt til å spille av alskens mulige formater, men programmet ser ikke ut i måneskinn.. så hvor dere tar den fra lurer jeg på

VLC har et svært enkelt brukergrensesnitt - enkelt er ikke det samme som stilig.

Lenke til kommentar

Apropos det, enkelt er heller ikke det samme som "enkelt å bruke". Rimelig åpenbart at GUIet er laget av hardcore programmerere som ikke kan en dritt om brukervennlighet. Resten av programmet er genialt, tho. Uansett foretrekker jeg GOM Player - bittelitt dårligere backend enn VLC, MYE bedre frontend som alt i alt gir en bedre totalpakke.

Lenke til kommentar
Det er mulig det er post processing i en eller anna meny, men i forrige versjon var ikkje dette noke problem. Får sett emeg ned og leite..

 

Er det andre som også opplever den samme "fuzzynessen" som meg?

 

 

Jepp dette gjorde at jeg ikke kunne bruke forrige versjon av VLC heller til og spille av.

 

Jeg har 1080p projector og tv, så dette er veldig merkbart på både MKV og DIVX matriell.

 

Skrik ut om noen har en løsning for det.

Det er en player jeg kan godt tenke meg og bruke, så håper jeg finner ut av det.

 

har merket punkter på bilde man ser det godt på

 

256066.jpeg

Trykk på bildet for og se det stort

Endret av Digidice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...