Gå til innhold

Prison Break Source Mod


Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann! Nå har jeg og to venner gått sammen fordi vi har lyst til å lage spill. Vi tenkte det kanskje ville være lurt å begynne med en mod.

Vi vurderte flere spill å modde, men bestemte oss til slutt å modde Half-Life 2/ Counter Strike Source osv. osv.

Grunnen til dette er at vi har hørt mye fint om denne motoren, og at den er rimelig å modde i. Også er jo grafikken wonderbaum.

 

Ideèn vi bestemte oss for å gå for er Prison Break. Ideèn er klar, og hvis vi får det til bra, tror jeg spillet kan bli veldig bra. Det skal bli et coop spill, hvor man spill som de 8 escapers. Man må jobbe sammen for å rømme, og det blir mye skyting. Ideèn er allikevel ikke 100% klar.

 

Men så kommer problemet. Vi trenger å mekke spillet bra. Alle tre kan litt programmering, men ingen av oss er no ekstremt racere på det. Dermed spør vi; Har dere noen tips? Hvor bør vi starte? Noen som vil være med? : ) Har dere tro på prosjektet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dere bør starte med å lage et lite testmap, og få gameplayet på bordet før dere begynner med å jobbe stort med det. Få til de grunnleggende, og så sats på resten da dere har noe som er i fungerende form.

 

Alltid morsomt med nye moddere, og skulle gjerne ha hjulpet dere da jeg har jobbet på mange GoldSource og Source modder, men bruker tiden min på en Oblivion mod for øyeblikket.

 

Men igjen, sats på å få noen av idèene deres i fungerende form, og også finn ut nøyaktig hva dere vil med modden. Nøyaktig hva slags gameplay elementer dere vil ha, så blir alt mye enklere når man jobber seg utifra det.

Endret av Vrengtpolvott
Skrevet

Counter-Strike har escape innlagt i oppsette men det er veldig få brett som er laget for dette. På slike brett skal T's rømme mens CT's skal forhindre dette.

 

Kan sikkert låne dere litt hjelp hvis dere trenger det. Har drevet med level designing i noen år nå både med Build, Quake Engien (Half-Life) og Source (Half-Life 2).

 

Dere trenger å redefinere hele spilloppsette fra UI til base mekanisme, dvs dere blir nødt å lage et TC (Total conversion) for dere kan ikke låne noe fra HL2. Det skal et veldig dypt kunnskapsnivå på programmering for å gjøre dette ettersom dere må programmere inn våpen, skademodellering og brett definisjonene. Dere må og knytte skademodelleringen opp til de forskjellige modellene deres samt dere må ha kunnskaper innfor server og client basert programmering.

 

Problemstillinger å tenke på:

 

* Hvordan oppnår spillerne våpen? Er det DM konsept hvor våpnene ligger på bakken?

* Er der flere sekundære mål for spilleren (gullrot prinsipet)

* Skal det kun være politi/røver eller skal der være noen tvister?

* Skal det være et poengsystem med kill/deaths?

Skrevet

Oi, da er det AI programmering i spillet og. Du kan tekninsk sett slik bytte modellene for combines med modeller av vakter men til en mindre suksess grad fordi du likevel er nødt å respille lydene som de utfører samt også lage nye modeller av våpnene de bruker.

 

Hm, nei, remodellering er ikke en løsning faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...