Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Burd jeg klage?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke lærer og setter ikke karakterer til vanlig så er vanskelig å vite om karakteern er riktig.

 

Videre skriver du ikke hvilken klasse du går i, så er vanskelig å vite hvilket nivå man snakker om her.

 

Skulle jeg likevel mene noe ville jeg sagt ca 3 til 4, maks 4-.

 

(Da snakker jeg om en skala fra 1-6 hvor 1 er dårlig og 6 er best. Vet ikke om det er slik fortsatt?)

 

Du har en del skrivefeil, bla. har du skrevet filmens navn med liten forbokstav ved flere anledninger.

Orddelingsfeilene er og tilstede.

 

Du har en periode hvor mange på rad setninger begynner med ordet "Filmen". Dette gir ikke et godt språk.

 

Noen av setningene er ikke grammatisk korrekte.

 

Jeg kan ikke peke på alt som er feil her, men det er ikke langt mellom setningene hvor man har behov for den røde kulepennen.

 

Sjanger og innholdsmessig skal jeg ikke si så mye om, jeg tror han må ha trukket mest for "dårlig norsk".

 

Du har jo skrevet en lang oppgave, så i utganspunktet slo dette meg ikke som raskt unnagjort, men å lese igjennom og se etter feil ville vel luke bort en del.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Ser ut som om du har jobbet godt med denne oppgaven, men jeg forstår karakteren. Uten å vite hvilken klasse du går i er dette selvfølgelig vanskelig å si, men jeg anslår trinnet ditt til å være 9.-10. Dette kommer først og fremst av språket.

 

Uten å gå spesifikt inn på feil og mangler vil jeg heller gi deg noen råd for fremtiden:

 

- Les besvarelsen høyt for deg selv. Prøv å forestill deg at du er en person som ikke har noen forkunnskaper om temaet/verket. Luk ut dårlig språk og grammatikk.

- Ikke gjenta deg selv. De tre først avsnittene var preget av "takk av kvinnen" om og om igjen.

- Ikke skriv etter innfallsmetoden. Ransak hjernen din etter hva du vet om tema og lag en kort disposisjon. Det vil gi deg ett rammeverk du kan følge, gjøre skrivingen mer effektiv og rett og slett gi ett bedre resultat.

- Personlig syns jeg siteringen i innledningen er for lang og pretty much irrelevant.

 

Og helt ærlig, denne teksten har du vel ikke skrevet helt selv? For meg virker det overhodet ikke som om det er samme person som har skrevet de første og siste avsnittene. Språket og vendingene i innledningen er ganske dårlige i motsetning til avslutningen som er, om enn brå, god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...