Gå til innhold

Redhat 9.0 slippes 31.3 (FTP 1 uke senere)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm

 

Kanskjer de innså hvilken flopp RH 8.0 egentlig var, det er iallefall min mening...

Begrunnelse:

- Ikke NTFS støtte i kjerna

- Bluecurve

- Treg, osv...

 

Får håpe 9ern er bedre da :yes:

 

MarcelSB

 

Enig med at det var sykt at det ikke var NTFS stoette og at den var treg paa gamle maskiner, men bluecurve likte jeg faktisk ..

 

Nok om det. ER det noen som vet hva som er nytt i 9ern ? Jeg har lissom ikke hoert en dritt om den foer jeg fikk mail fra RedHat om at den skulle slippes om noen dager.

Lenke til kommentar

Regner med at det er den som heter RedHat 8.1 beta-3 nå.... (installerte jeg i går)....

 

 

Fortsatt ikke NTFS-støtte i kjernen som standard, og det er det en grunn til; linux-kjernen går utenom filsikkerheten til NTFS, så det hadde vært en *stoooor* sikkerhetsrisiko og kunne skrive til den (lese støtte finnes, men er ikke på som standard).

 

 

8.1 fant all hardware'n min automatisk, t.o.m. lydkortet som alle tidligere versjon har sliti med. Eneste jeg måtte gjøre for å få alt til å fungere var å laste ned mpeg123-driverne til XMMS, da RedHat ikke shipper med det lenger p.g.a. at MPEG skal ha penger....

Lenke til kommentar
RedHat9, hvorfor bruke en amerikansk distro når vi har gode europeiske som SuSE og Mandreke (9 kom igår) ?

bush vs. Jacques Chirac + Gerhard Schroder

 

Fordi RedHat er bra, og Bush er en kjernekar?

 

Tenk hvor heldig Saddam Hussein er som for lov til å bli jakta på av amerikanerne!

Lenke til kommentar

folkens det har vel ikke noe å si om Red Hat er amerikansk vel. jeg digger Red Hat, og gleder meg som et lite barn til at Red Hat 9.0 kommer, ser veldig fram til det. det skal jo sies at de nyeste Suse versjonene må man jo installere fra enten FTP eller kjøpe distroen. i motsettning til Red Hat, Mandrake osv, som kan lastes ned helt gratis. og dessutten så er det jo bra at noen av Linux distroene finner all maskinvare automatisk også. da blir det jo en enda mykere overgang fra Windows til Linux. hvis så er at Red Hat 9.0 finner all maskinvare Automatisk, så er det jo kjempe bra, fordi at hverken Windows 95, 98 eller ME finner maskinvaren automatisk, noe som er litt synd. tenker jeg går over til linux snart for godt kanskje. alle nye distroene som kommer i disse dager blir jo bra da, både når det gjelder støtte av forskjellige ting, litt synd at Linux ikke har støtte for NTFS som standard, det er det sikkert mange som savner, det gjør jeg også. jeg har ikke helt fått til å mounte windows partisjonene enda.

 

Men ser fram til å prøve Red Hat 9.0 iallefall.

Lenke til kommentar
Suse versjonene må man jo installere fra enten FTP eller kjøpe distroen. i motsettning til Red Hat, Mandrake osv, som kan lastes ned helt gratis

 

SuSE kan også lastes ned gratis og installeres fra disk, men ikke som iso imager for cdrom...

Syns FTP install er supert jeg... Slipper jeg å bry meg om MD5 sums, feil på cd'ene osv... Dessuten går det kjappere enn å laste ned iso, fordi du slipper å laste ned det du ikke vil ha...

 

itt synd at Linux ikke har støtte for NTFS som standard, det er det sikkert mange som savner, det gjør jeg også. jeg har ikke helt fått til å mounte windows partisjonene enda.

 

Linux har lese støtte for NTFS, men ikke RH 8.0, en av grunnene til at jeg ikke likte RH 8.0. prøv:

mount -ro,users,nodev,noexec,nosuid,uid=500,gid=100/500 -t ntfs /dev/hdxy /mnt/minntfsdisk

med en annen distro (f.eks. SuSE :D)

 

MarcelSB

Lenke til kommentar

Linux har lese støtte for NTFS, men ikke RH 8.0, en av grunnene til at jeg ikke likte RH 8.0. prøv:

mount -ro,users,nodev,noexec,nosuid,uid=500,gid=100/500 -t ntfs /dev/hdxy /mnt/minntfsdisk

med en annen distro (f.eks. SuSE :D)

 

MarcelSB

 

 

.....eller med rekompilert kjerne.....

Lenke til kommentar

jaja, dette kan bli intressant. tror jeg skaffer meg både den nyeste Red Hat og den nyeste mandrake, kan bli ganske artig dette. men jeg gleder meg veldig da. jeg synes at linux går som en drøm på min pc. selv med GNOME og KDE. for vel bare vente til Red Hat 9.0 kommer om noen få dager, men mandrake 9.1 har jo kommet. Slackware 9.0 har jo også kommet i release versjon også. har ikke prøvd den enda, men det blir vel snart. jippi blir noe linux prøving i tiden fremover ja. linux rules. sier jeg bare. like bra som windows, kanskje litt bedre også.

folk kan si hvva de vil om linux til meg, men jeg synes at linux ruler allikevel.

 

nå skal ikke jeg starte en diskusjon her.

Lenke til kommentar

...

Linux har lese støtte for NTFS, men ikke RH 8.0, en av grunnene til at jeg ikke likte RH 8.0. prøv:

mount -ro,users,nodev,noexec,nosuid,uid=500,gid=100/500 -t ntfs /dev/hdxy /mnt/minntfsdisk

med en annen distro (f.eks. SuSE :D)

 

MarcelSB

...

 

Det er jo ikke ett stort drawback da.. Både NTFS, mp3 og xine RPMs finnes på nettet, og installerer relativt smertefritt... Grunnen til at det ikke var med var vel på grunn av MP3-lisensering og uferdig NTFS.

 

Uansett, går man inn på Redhat sine sider finner man en peker med tittelen "I want my MP3s". Gjett hvor den fører deg ... :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...