Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Det trådløse nettverket svikter meg


Anbefalte innlegg

Har Telenor ADSL med modem og en Linksys WRT54G Router som styrer det trådløse nettverket.

 

Routeren finnes det lite problemer med, da flere i huset surfer trådløst uten problemer. Min maskin derimot, har et lite problem.

 

Da jeg og pappa gikk til innkjøp av Linksys routeren, kjøpte jeg en Linksys WUSB54G Usb-adapter til min stasjonære PC som står nede i kjelleren. Det fantes billigere alternativer, men valgte Linksys for å skape minst trøbbel og krangling "internt i trådløs-suppa" :-P

 

Men underlig nok er det jeg som har trøbbel i huset. Problemet oppstår når maskinen plutselig "mister" den trådløse forbindelsen. Vanligvis ville det vært enkelt og bare koble til på nytt, men feilen stikker litt dypere enn som så.

 

Explorer.exe svikter, dokumenter kan ikke lagres, maskinen vil ikke slå seg av eller restartes gjennom windows og hele maskinen går inn i en slags PMS-tilstand hvor den nekter å gjøre noe jeg ber den om. Dette er veldig kjipt hvis jeg f.eks jobber med dokumenter, skriver innlegg på nettsider osv, siden jeg blir tvunget til å restarte maskinen uten å få lagret noe som helst.

 

Tidspunktene for når det inntreffer er også svært tilfeldige, noen ganger skjer det etter 20 min, andre ganger kan maskinen stå på en uke i strekk uten at den hopper ut.

 

I tillegg virker det som om alle midlertidige filer forsvinner. (Dette kan vel ha noe med at jeg må slå av/restarte maskinen ved hjelp av knappene på kabinettet.)

 

 

Noen som har en anelse om hva som kan være årsaken? Selv tror jeg det kan være drivere/programmer som kommer i konflikt med hverandre og forårsaker feil i systemet, men aner ikke hvor den årsaken evt ligger hen.

 

 

 

Litt specs: (Vet ikke om det er relevant, men slenger det med fordet)

 

OS: Windows XP Pro SP2

 

AMD Athlon 64 3000+ s754

ASUS hovedkort

Kingston HyperX PC3200 1024mb (2*512)

Connect3D Radeon 9600 128mb (Vifteløst)

 

 

 

Setter stor pris på hjelp som kan føre til en løsning :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å laste ned siste driver fra Linksys og se om det hjelper.

Du er forresten ikke alene: http://www.google.no/search?q=WUSB54G+freezes

En annen sak er at du bør sjekke at du bruker kabel som er beregnet for USB 2.0.

Det samme gjelder USB-driver og at du har USB 2.0 kort i PC. Det kan lønne seg å fjerne USB-driverne for så å la de installeres på nytt ved restart av PC.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...