Gå til innhold

Test: Nokia N96


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Angrer ikke at jeg valgte N95 8GB tidligere i år istedenfor å vente på denne N96. Eneste som er verdt å ha ved N96 er vel 16GB minne.

 

Gjorde samme valget selv og er helt enig med deg! Og n96 er ikke en oppdatering av n95 8gb slik jeg ser det. Ser på den som en nykommer i N-serien. Og kan man virkelig kalle n96 for en oppdatering når den har nedgradert prosessor iforhold til n95 8gb?

Lenke til kommentar
N96 har topp kamera, musikkspiller og videospiller.

 

vel og bra..men kan den gjøre noe så enkelt som og vise en grafisk smiley i en sms? :ermm: I dare you, vis meg det Nokia ;) noe som får meg til og lure på..kan egentlig noen av N modellene det? n85,95,96 etc..noen synes sikkert det er småpirk, men det er faktisk grunn nok til og vrake hele nokiatelefon til fordel for en annen produsent..

Lenke til kommentar
Ja, all N-telefoner kan det

 

http://www.myasms.net/index.php

 

Ubrukelig funksjon spør du meg. Spesielt fordi mottaker må ha samme funksjon på sin mobil for at han skal kunne se ikonene.

 

hm nei det blir ikke det samme som på min gamle sony , man setter bare inn smileys og animasjoner i en vanlig sms..nokia henger etter altså :( fant faktisk den funksjon på en kjempegammel nokia men ikke på de nye modellene..rart!.

Lenke til kommentar
Ja, all N-telefoner kan det

 

http://www.myasms.net/index.php

 

Ubrukelig funksjon spør du meg. Spesielt fordi mottaker må ha samme funksjon på sin mobil for at han skal kunne se ikonene.

 

hm nei det blir ikke det samme som på min gamle sony , man setter bare inn smileys og animasjoner i en vanlig sms..nokia henger etter altså :( fant faktisk den funksjon på en kjempegammel nokia men ikke på de nye modellene..rart!.

 

Du finner det på S40-baserte telefoner fra Nokia av nyere dato. Smileys, altså.

 

 

ALDRI savnet det selv da :)

Lenke til kommentar

Syns ikke denne telefonen er en verdig arvtager til N95.

N95 er mer robust og bedre taster og er en enklere telefon å bruke. At de har lagt til spilleknapper rundt joysticken er en idiotisk ide. Min N95 har flere enn en gang spilt Moby sangen for hele bussen idet jeg har prøvd å lure telefonen opp av lommen. Tør ikke å tenke på hvordan det er med N96. Men det som er det mest utrolige er at denne som hovedsaklig betegnes som en kamera telefon pga 5mp er at de har kuttet ut linsedeksel på denne og N95 8gb. Helt idiotisk pga dekselet trengs og det fungerer som en hurtigknapp til kameraet. Tror nok jeg sikrer meg en "ny" N95 1.edi før min "gamle" tar kvelden.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

GET REAL FOLkENS

 

dette er da en kongemobil og så absolut en verdig arvetager til N95 8GB.

 

Denne er et "must have" for alle som bare er litt over gennemsnittet glad i mobiler. (men min iPhone beholder jeg nok alligevel som reserve ;-)

 

OG Amobil, terningekast 4.......... tsk tsk tsk !

 

OG ikke sammenlign N96 med Diamond, Diamond sucks ! hadde den i bare 2 uker, funker ikke, basta !

Lenke til kommentar
På alle måter.

 

Har hatt den i en uke nå og den skuffer "på ingen måte ;-)

Så fortell oss hva som er så utrolig med denne modellen sammenlignet med de langt billigere alternativene N85 og N95 8GB?

 

For de fleste norske kunder som vurderer N96 vil N85 sannsynligvis være et langt bedre kjøp.

Lenke til kommentar
På alle måter.

 

Har hatt den i en uke nå og den skuffer "på ingen måte ;-)

Så fortell oss hva som er så utrolig med denne modellen sammenlignet med de langt billigere alternativene N85 og N95 8GB?

 

For de fleste norske kunder som vurderer N96 vil N85 sannsynligvis være et langt bedre kjøp.

 

Nokia n95 8gb - 4339

Nokia N96 - 5390

 

Fordeler med N96 over N95:

+8gb mer lagringsplass+mulighet for SDkort.

+n95 har 332mhz prosessor mens N96 har dual core ARM9 prosessor på 264(totalt 528 mhz)

 

Verd 1050 kroner?

 

Trenger man ikke så mye lagringsplass og 0.2" mindre skjerm så er vell n85 til 4099,- med ny teknologi på skjermen vell så fristenede!

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg er at Nokia har fjernet den hendige "copy/paste" tasten, som f.eks N95 har.

Greit nok hvis de hadde gjort det for å spare plass, men de har jo faktisk tatt seg plass til å lage et dobbelt sett med taster til mp3 og video spiller.

Dette blir kanskje bare småplukk, men småplukk nok til at jeg vegrer meg mot å kjøpe en.

Lenke til kommentar
Det som irriterer meg er at Nokia har fjernet den hendige "copy/paste" tasten, som f.eks N95 har.

Greit nok hvis de hadde gjort det for å spare plass, men de har jo faktisk tatt seg plass til å lage et dobbelt sett med taster til mp3 og video spiller.

Dette blir kanskje bare småplukk, men småplukk nok til at jeg vegrer meg mot å kjøpe en.

De har da bare flyttet den til #-tasten?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Bra, men ikke superbra i følge Kong Symbian. I forhold til andre telefoner har den imidlertid hardware akselerasjon på skjermen, som gjør at video blir konge. (Noe N800 har hatt i snart 2 år med mye bedre skjerm).

 

http://3lib.ukonline.co.uk/sshow/ss68.html

 

N800 er vel noe helt annet, så hvorfor bruker du den som et argument mot en mobiltelefon? :no:

Det var da ikke noe argument mot noe som helst. Det var bare en kommentar for å vise at hardwareakselerasjon og gode skjermer ikke er noe "nytt" for Nokia. De lager som kjent både N800 og N96. N800 har samme prosessor som N95, E90 og TyTN II (alle med PowerVR 2D/3D hardware akselerasjon), så den er ikke så veldig forskjellig fra en telefon. Den neste modellen, N900 eller hva den blir hetende, får jo til og med telefon, så hva blir egentlig forskjellen da?

 

Prosessoren i N96 er jo nærmest et steg tilbake i forhold til N95 (og N800), men den har mye bedre/nyere hardware-akselerasjon, slik at multimedia blir bedre. Eller rettere sagt bruker den mye mindre resurser/strøm på å gjøre litt mer, men tross alt ikke noe mer enn de allerede har fått til på N800 for over to år siden på en større skjerm med flere pixler.

 

N900 får en OMAP3, samme som denne http://openpandora.org/ og blir bare helt rå :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...