Gå til innhold

LG KC910 Renoir


Shaven

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ble så jeg bestillte kc910 i dag. :) Satser på at LG kommer med ny mp3-software ganske kjapt, de har jo allerede fikset t9-bug'en. Medfølgende ørepropper er jo aldri noe bra, virker som det er de som ødelegger noens inntrykk av lyden...

Enig med deg. Jeg brukte et KOSS PortaPro sett med denne telefonen, og det fungerte hvertfall helt fint for min del...

 

Jeg ser at det er mange som klager på lyd, bilde, video og alt mulig på denne telefonen..

 

Min mening er at når man stapper fler og fler funksjoner inn i en multi-funksjonsenet, så må det nødvendigvis bli et kompromiss og jevnt over middelmådige ytelser i forhold til feks et rendyrket kamera eller en dedikert mp3-spiller. Selv om teknologien går videre er det grenser for hvor små man kan lage de enkelte komponentene i dag... Særlig med tanke på kamera sier det seg selv at det ikke hjelper med en 20 mpix bildebrikke hvis du har optikk som tilsvarer bunnen på en colaflaske.

 

Men softwaren burde de jo klare å lage litt bedre enn det LG har fått til her. Virker litt lite gjennomtenkt noen ganger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
bestilte tlf på onsdag, håpet på å få den i dag men ser dårlig ut :/

uansett, noen som har noen gode programmer/spill/forum etc å anbefale ? =D

 

Har i bunn og grunn ennå ikke funnet noe som funker, lurer på om mobilen er litt ny foreløpig. Det spørres om dette på mange ulike forum, men svarene er få og de tingene jeg har funnet har jeg hatt store vansker med både å laste ned og å overføre til telefonen.

 

Ellers så sliter jeg med tilkobling til PCen og lurer på om noe andre vet hva som er feilen. Kobler til mobilen og velger PC-suite. Starter PC suite og får beskjed om at mobilen er tilkoblet. Dersom jeg nettopp har restartet mobilen så kan jeg da klikke meg inn på overføring av javaprogrammer, innhold etc. Men dersom jeg f.eks har overført et Javaspill, så er det umulig å få noen kontakt med de ulike undermenyene i PC-suite igjen, uten å restarte mobilen. De åpner seg ikke og jeg får beskjed om at programmet ikke kan koble seg til mobilen. Og dette til tross for at jeg ser at det skjer ting, mobilen begynner å lyse, sier at den tilkobler etc, men det skjer bare ikke mer. Fuckings irriterende :(

 

I og for seg ikke så farlig kanskje, siden de Javaspillene jeg har overført ikke har virket i det hele tatt eller har funket dårlig uansett. Men jeg vil faktisk ha en mobil og et overføringsverktøy som funker bedre enn dette!

Lenke til kommentar

Dere som bruker Opera mini, har dere fått til å bruke fullskjerm? Opera ble lagret under "spill", når jeg starter opera kommer spill-tastene opp og tar ca 1/4 av skjermen....

Et annet spørsmål er at jeg ikke får til å bruke wifi når jeg bruker Opera, telefonen kobler seg til med mobilnettet uansett(Vises oppe ved dekningsgrad-viseren).. Noen som har en løsning på dette?

Endret av pirium
Lenke til kommentar
bestilte tlf på onsdag, håpet på å få den i dag men ser dårlig ut :/

uansett, noen som har noen gode programmer/spill/forum etc å anbefale ? =D

 

Har i bunn og grunn ennå ikke funnet noe som funker, lurer på om mobilen er litt ny foreløpig. Det spørres om dette på mange ulike forum, men svarene er få og de tingene jeg har funnet har jeg hatt store vansker med både å laste ned og å overføre til telefonen.

 

Ellers så sliter jeg med tilkobling til PCen og lurer på om noe andre vet hva som er feilen. Kobler til mobilen og velger PC-suite. Starter PC suite og får beskjed om at mobilen er tilkoblet. Dersom jeg nettopp har restartet mobilen så kan jeg da klikke meg inn på overføring av javaprogrammer, innhold etc. Men dersom jeg f.eks har overført et Javaspill, så er det umulig å få noen kontakt med de ulike undermenyene i PC-suite igjen, uten å restarte mobilen. De åpner seg ikke og jeg får beskjed om at programmet ikke kan koble seg til mobilen. Og dette til tross for at jeg ser at det skjer ting, mobilen begynner å lyse, sier at den tilkobler etc, men det skjer bare ikke mer. Fuckings irriterende :(

 

I og for seg ikke så farlig kanskje, siden de Javaspillene jeg har overført ikke har virket i det hele tatt eller har funket dårlig uansett. Men jeg vil faktisk ha en mobil og et overføringsverktøy som funker bedre enn dette!

 

Ja, helt enig med dere.. Det virker som den medfølgende programvaren rett og slett ikke fungerer skikkelig med renoiren. Jeg fikk dette overhodet ikke til å virke via blåtann, måtte bruke kabel uansett.. Og sigen jeg innimellom bruker telefonen som modem for pcen når jeg er på hytta, må jeg ha noe som fungerer tilfredsstillende her..

 

Så dessverre, LG.. jeg har solgt min renoir til de som ikke har behov for litt mer avanserte tilkoblinger og gravd frem min gamle Nokia igjen. Si hva du vil, men nokia KAN software til telefoner..

Lenke til kommentar

Da har jeg ihvertfall funnet litt spill som funker på mobilen, og som utnytter hele den skjermplassom er tilgjengelig til det. Fant de her

 

Problemet er at Mobilen /PC-suite kun takler én overføring, etter det må mobilen slås av og på og noen ganger hvile litt, før neste spill kan overføres. Må gå ut av Java-programmer og åpne den på nytt igjen også ser det ut til. Håper virkelig de fikser den bugen i telefonprogramvaren. Tror det er der feilen ligger, for jeg få feilmeldingen om at PC'en ikke får opprettet kontakt med mobilen, selv om jeg ser på mobilen at noe skjer imellom de.

 

Men da får jeg ihvertfall overført ting :D

 

Bortsett fra dette tullet her, så er jeg veldig fornøyd med mobilen og savner ikke min gamle N95 8GB som mannen har overtatt. Nå er vi strålende fornøyde begge to :) Synes både radioen og MP3-spilleren funker veldig bra, skjønner ikke helt klagingen over at det tar tid å åpne MP3-spilleren fordi den må laste inn musikken på nytt, synes det går relativt raskt jeg. Men har bare rundt 150 sanger på den da, så jeg er kanskje ikke representativ?

 

Digger SMS skriving på den og savner merkelig nok ikke smileys, går greit med de arkaiske smileysene som jeg kan lage med den.

 

Det eneste er nettsurfing, det har jeg ikke helt fått dreisen på. Tenkte å få lastet ned Opera Mini. Noen som har tips om et bra sted å hente den?

Endret av lipo
Lenke til kommentar

Jeg sliter selv! la den ved vinduet en gang, gikk på dass og kom tilbake da hadde den klart å finne min location... men når jeg var ute og kjørte bil her om dan og kjørte feil og faktisk trengte den, da klarte den seff ikke finne meg... Jeg vet ikke om det er pga google maps eller hva, men har sett flere tråder på div forum, men ikke orka å titte gjennom de da jeg ikke har hatt bruk for gps (utenom her om dagen da :p men etter det har jeg ikke hatt tid til å lete frem trådene igjen :p )

 

edit : leif was here :roll:

Endret av dTd
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kan se streamet video fra nettet i best mulig kvalitet på telefonen? F.eks når jeg ser youtube-snutter i google-menyen åpnes de i en egen mediaspiller, men oppløsningen er ikke særlig bra.. Hvis jeg ser samme snutten på det samme trådløse nettverket på f.eks ipod touch blir kvaliteten mye bedre.

Lenke til kommentar
Går det ann og oppgradere firmware på disse telefonene?
Ta backup med PC-Sync.

 

Først må telefonen være fulladet.

 

Koble den til pc'en. Vent til den sier den er fulladet, men ikke koble den fra.

 

Ta ut minnekort.

 

På den internetsiden ( http://no.lgmobile.com/web/web.product.manualSoftwareRF.laf ) trykker du på "Go to Manual & S/W Download Section" eller den andre lignende knappen under "Phone Software Update".

 

Trykk "Yes" for å laste ned programmet. Det skal starte av seg selv. Hvis du har lastet det ned tidligere, så åpner du det via startmenyen. Det skal ligge i en mappe kalt LGSupport eller lignende.

 

Programmet som åpnes er veldig basic. Velg Costumer Support --> Start Uppgrading.

 

Derifra gjør den alt selv. Det hele tar ca en time.

 

Sitat fra megselv.

Lenke til kommentar

Hvordan vet jeg hvilken firmware som ligger ute på sida da? Fant det ikke når jeg tittet raskt over sia... er jo lite vits å sitte der 1 time når du har den nyeste firmwaren alt :p

 

Det står kanskje først når du har lastet ned programmet?

Uansett noen som vet hvilken som er den nyeste?

Lenke til kommentar

Nettopp fått meg denne mobilen, og førsteinntrykket er bra. Men som alltid er det en del småirritasjoner, som jeg kanskje ikke trenger irritere meg over hvis noen av dere vet svarene. :) Først og fremst gjelder det Wifi.

 

Hvordan vet jeg om mobilen bruker Wifi eller 3G under surfing etc.? Er det alltid Wifi når denne er tilkoblet? Jeg føler jeg har svært liten kontroll på hvilket nett som brukes. Skulle gjerne likt å slå av 3G/Edge helt når jeg vil, for å hindre at mobilregningen vokser enormt uten at jeg er klar over det (spes. i utlandet).

 

I statusbaren på toppen av mobilen dukker det noen ganger opp en globe, og andre gang opp en mobil med pil ut/inn. Indikerer førstnevnte Wifi og sistnevnte 3G/Edge?

 

Foretrekker også Opera Mini (Opera Mobile får man dessverre ikke til denne mobilen), men har noen funnet en måte å bruke hele skjermen på? Og kobler Opera Mini seg automatisk på Wifi?

 

Edit: Jeg har også problemer med å få GPS'en til å finne posisjonen min, men har bare prøvd den inne forløpig. Forøvrig irriterende at kart ikke ligger inne i sin helhet, for å laste ned kart når man er uten Wifi kan bli dyrt. :dontgetit:

Endret av miceagol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...