Gå til innhold

LG KC910 Renoir


Shaven

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter oppdateringa har min begynnt å "kræsje" skjermen blir helt svart og reagere ikke på noe, må ta ut batteriet og starte den på nytt:S

Jeg har ikke opplevd det samme. Pleier det å skje når du gjør noe spesielt? Er det noe mønster? Skjedde det noe uventet (f.eks. feilmelding) under oppdateringen?

Lenke til kommentar
Etter oppdateringa har min begynnt å "kræsje" skjermen blir helt svart og reagere ikke på noe, må ta ut batteriet og starte den på nytt:S

Jeg har ikke opplevd det samme. Pleier det å skje når du gjør noe spesielt? Er det noe mønster? Skjedde det noe uventet (f.eks. feilmelding) under oppdateringen?

 

Nei det bare skjer helt plutselig og det var ingen feilmeldinger eller noe lignenende under oppdateringa

Lenke til kommentar

Har siklet på denne telefonen en stund, ønsker meg noe nytt som ikke er Nokia eller SE og med touchskjerm. Denne ser ut til å ha alt jeg vil ha.

 

Det eneste ankepunktet mitt er varierende vurderinger av kameraet. Noen nettsteder skryter av det, andre sier det har flere mangler. Har i dag Nokia N95 8GB og lurer på om noen vet hvordan kameratet på Renoir er sammenlignet med dette? Jeg vet det har flere megapixler, men vet noen om bildene blir bedre eller dårligere? Har vært sagt litt om at blitsen er dårlig og at bildene blir mørke. Bruker kameraet en del, så jeg vil helst ikke ha noe som er dårligere enn det jeg har allerede.

 

Blir veldig takknemlig for svar ift dette, er det det riktige for meg, så er det rake turen til butikken :D

Endret av lipo
Lenke til kommentar
Har siklet på denne telefonen en stund, ønsker meg noe nytt som ikke er Nokia eller SE og med touchskjerm. Denne ser ut til å ha alt jeg vil ha.

 

Det eneste ankepunktet mitt er varierende vurderinger av kameraet. Noen nettsteder skryter av det, andre sier det har flere mangler. Har i dag Nokia N95 8GB og lurer på om noen vet hvordan kameratet på Renoir er sammenlignet med dette? Jeg vet det har flere megapixler, men vet noen om bildene blir bedre eller dårligere? Har vært sagt litt om at blitsen er dårlig og at bildene blir mørke. Bruker kameraet en del, så jeg vil helst ikke ha noe som er dårligere enn det jeg har allerede.

 

Blir veldig takknemlig for svar ift dette, er det det riktige for meg, så er det rake turen til butikken :D

 

Nå kan ikke jeg svare på om LG'en har bedre kamera enn nokia'en du har, men jeg kan hvertfall gi et lite inntrykk av hvodan jeg opplever LG...

 

Selv om det sies å være et 8 mpix kamera på Renoiren, tar mitt gamle Canon S45 på 4 mp bedre bilder. Blidene blir gode nok når det er dagslys og gode fargeforhold, men etter min mening skal det mye til før en mobiltelefon klarer å erstatte et godt kompaktkamera. Innendørs og med litt dårlig lys blir det så som så med kvalitet, og bildene har en tendens til å tillegges for mye farge - det blir rett og slett veldig intense farger. Mulig dette har noe med finjustering å gjøre.

 

Så, ja - telefonen tar OK bilder, men jeg ser ingen grunn til å hoppe i taket for det. Det spørs som nevnt hva man ønsker. Er behovet å ta gode bilder som skal remkalles og henges på vegg ville jeg som nevnt gått for et skikkelig kamera i stedet.

 

Forøvrig synes jeg brukervennligheten på kameradelen var veldig bra. Det er lett å justere alle parametre mens man tar bildet, og under greie lysforhold reagerer kameraet ganske raskt. Mange mobiler bruker både vinter og vår fra man trykker ned utløserknappen til bildet blir tatt, men renoiren er ganske rask så sant det klarer å fokusere. Under lite lys bruker autofokusen litt tid på å stille seg inn, men tar bildet i løpet av et par sekunder.

 

Video-funksjonen på Renoiren er imidlertid helt fantastisk. Eneste jeg oppdaget var at den hadde en tendens til å hakke litt når jeg tok opp film på største oppløsning og lagret til minnekortet. Men det kan like gjerne være minnekortet som ikke klarte å ta i mot data fort nok.. Når jeg lagret til internminne virket det helt topp.

 

Totalt sett må jeg innrømme at kameradelen skuffet litt i forhold til forventningene, men jeg hadde håpet at det skulle klare litt mer...

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! Vil ha et kamera som tar bra nok bilder til å ha i album. Har et vanlig digitalkamera, men det er ikke det jeg har med meg når hverdagssituasjoner jeg vil ta bilde av skjer. Er i grunn ganske fornøyd med kameraet på N95 og er nok ikke så veldig kvalitetskrevende, men at bilder blir for mørke er ikke bra. Vil jo kunne ta bra bilder inne også, også om kvelden.

Lenke til kommentar

Jeg burde kanskje ha vokst ifra det, men synes fortsatt det er viktig med smileys i meldingene. Er det sant at denne mobilen ikke har det? Og i tilfelle, noen som vet om noen måter å får det? N95 har jo heller ikke det, men siden den er en smarttelefon så var jo det lett å fikse med ASMS.

Lenke til kommentar

Ingen LG telefoner har smileys. Synd, men sant. I et intervju med en LG talsmann publisert på HW for noen måneder siden ble det sagt at de var litt på etterskudd der, og at de jobbet med saken. Om det betyr at smileys vil komme som softwareoppgradering eller på kommende telefoner vet jeg ikke. Svar blir satt pris på.

Vet ikke om noen applikasjon som kan installeres for å legge til smileys. Fint om noen har svar på det også..

Lenke til kommentar
Ingen LG telefoner har smileys. Synd, men sant. I et intervju med en LG talsmann publisert på HW for noen måneder siden ble det sagt at de var litt på etterskudd der, og at de jobbet med saken. Om det betyr at smileys vil komme som softwareoppgradering eller på kommende telefoner vet jeg ikke. Svar blir satt pris på.

Vet ikke om noen applikasjon som kan installeres for å legge til smileys. Fint om noen har svar på det også..

 

Der ga du meg ihvertfall litt håp :D

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd kc910 en del i butikk, og synes menyer, sms-skriving osv er meget bra. (Bortsett fra smiley'ene som mangler da).

Har imidlertid noen spørsmål jeg håper en 910-eier kan svare på: Kan man bruke den "liggende" ved bruk av nettleser? Fikk det ikke til på den nettleseren som lå inn, godt mulig det var brukerfeil. De fleste legger vel inn Opera, kan den brukes "liggende"?

Hva synes dere om mp3-spilleren? Jeg tenker på å kjøpe kc910 og spille musikk via blåtann-headset. Er Mp3-spilleren så ttungvindt som jeg har lest i tester. eller har det kommet oppdateringer som fikser problemene?

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd kc910 en del i butikk, og synes menyer, sms-skriving osv er meget bra. (Bortsett fra smiley'ene som mangler da).

Har imidlertid noen spørsmål jeg håper en 910-eier kan svare på: Kan man bruke den "liggende" ved bruk av nettleser? Fikk det ikke til på den nettleseren som lå inn, godt mulig det var brukerfeil. De fleste legger vel inn Opera, kan den brukes "liggende"?

Hva synes dere om mp3-spilleren? Jeg tenker på å kjøpe kc910 og spille musikk via blåtann-headset. Er Mp3-spilleren så ttungvindt som jeg har lest i tester. eller har det kommet oppdateringer som fikser problemene?

kan brukes liggend ja;D

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd kc910 en del i butikk, og synes menyer, sms-skriving osv er meget bra. (Bortsett fra smiley'ene som mangler da).

Har imidlertid noen spørsmål jeg håper en 910-eier kan svare på: Kan man bruke den "liggende" ved bruk av nettleser? Fikk det ikke til på den nettleseren som lå inn, godt mulig det var brukerfeil. De fleste legger vel inn Opera, kan den brukes "liggende"?

Hva synes dere om mp3-spilleren? Jeg tenker på å kjøpe kc910 og spille musikk via blåtann-headset. Er Mp3-spilleren så ttungvindt som jeg har lest i tester. eller har det kommet oppdateringer som fikser problemene?

 

Nettleseren i telefonen vil skifte mellom stående og liggende når du snur telefonen. Jeg har ikke fått dette til med Opera, da må jeg inn i programmet og definere enten stående eller liggende, og det skifter ikke av seg selv...

Lenke til kommentar

Når det gjelder Dolby så funker det jævlig bra. God lyd! Du trenger bare gode nok øreplugger.

Spilleren er derimot noe dritt, da den må laste inn alle sangene fra minnekortet (og det kan ta litt tid) hver gang du starter den. Noen som har funnet en annen musikk spiller som ikke krever dette? Enhver java musikk-spiller burde funke..

 

For å oppsummere KC910: Fint utseende, passe vekt, godt kamera, mange gode funksjoner :thumbup: , men med en til dels imponerende dårlig software. :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...