Gå til innhold

Kulturo: Wanted


ironic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte filmen veldig godt jeg og, rett og slett fordi den ikke prøver å skjule overdrivelsene, men heller tar det ekstra skrittet. Denne filmen er en av de kuleste filmene jeg har sett noen sinne på grunn av de mange syke actionscenene, eller når hovedpersonen tar igjen på de han kjenner fra dagliglivet (den scenen med tastaturet for eksempel). Anmeldelsen var passende og.

Lenke til kommentar
Har ikke sett slik møkk på kino siden Shoot Em Up. Kan i grunn ikke tro at dette her blir sett på som en god film. Jaja, der kastet jeg 90 kroner rett i dass, ned i kloakken, og de ble deretter spist av en rotte.

 

Ja, negativiteten er nødvendig for å fremme den forferdelige opplevelsen denne filmen ga meg.

 

 

Du gikk vel til kinoen og forventet en dønn seriøs film?

Du er vel kanskje også en av de som ikke oppdaget humoren i Shoot em up?

 

Overrasker meg ikke hvis det er tilfellet, men med det sagt så er det jo selvfølgelig noe som heter individuell smak.

Lenke til kommentar
Du gikk vel til kinoen og forventet en dønn seriøs film?

Du er vel kanskje også en av de som ikke oppdaget humoren i Shoot em up?

Shoot em Up har selvironi, humor og er ekstremt lite høytidelig.

Wanted er det motsatte; en pretensiøs og overdreven actionfilm som er så teit at det gjør vondt. Hvis den bare hadde vært en actionfest ala Shoot em Up så hadde jeg likt den, men når den prøver å ha et engasjerende og dypt plott, alvorlige roller og hele det "ooo jeg er så kul, jeg kan bøye kuler" opplegget, så endte den opp med å bli en drittfilm.

Lenke til kommentar
(...)Hvis den bare hadde vært en actionfest ala Shoot em Up så hadde jeg likt den, men når den prøver å ha et engasjerende og dypt plott, alvorlige roller og hele det "ooo jeg er så kul, jeg kan bøye kuler" opplegget, så endte den opp med å bli en drittfilm.

 

Hvor fikk du ideen om at de prøver å ha et engasjerende og dypt plott? Slik jeg ser det er fokuset utelukkende på action.

 

Det å skru kuler bygger jo bare opp om det faktum at de ikke prøver å lage en "seriøs" film, dette med veven og familieforhold ser jeg bare på som fyll for å koble sammen scenene.

Lenke til kommentar

For min del var dette svært ulikt 'Shoot em Up'. Hvorav 'Shoot em Up' var en direkte dårlig film, men brutalt dårlige one liners, var 'Wanted' en film som fungerte med overdreven action og ja, noen one liners, men helt klart på et annet nivå enn SeU.

Noen logiske brister var det selvagt, men ikke værre enn at jeg ser gjennom fingrene på dette. Hvordan the main character klarer å gå (og fighte) etter flere skudd i seg og knivkutt , er fortsatt et mysterium. Men det er Hollywood, så la gå.

 

Morga Freeman er en resirkulert karakter, og det er på tide å bytte han ut (!).

Jeg ser på imdb at Certification varierer fra R-13 (Filippinene) til R-18 (UK), og jeg mener fortsatt at høyere aldersrating gir "bedre" filmer. At en så stor film som dette ikke er PG-12 all over, er en liten sensajon i seg selv =]

 

Filmen har et fantastisk lydspor, hvor spesielt bassen gjør sitt fremtog. Litt lite lyd i bakkanalene, men absolutt tålelig. Vi får se hva Universal snekrer til oss av lyd; DTS HDMA er selvfølgelig ønskelig.

02. December sies det at den kommer.

 

8/10 <--- Dette hadde jeg ikke forventet

 

 

EDIT: leif

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Så denne filmen igår. Prøvde å ikke ta den seriøst, da jeg hadde vage anelser at dette var en popcorn film..

 

Jeg kan gå med på mye til fordel for slow-motion, on-liners og kul action. Men et sted går grensa. Denne filmen er rett og slett ett makkverk.. makan!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...