Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Lurer på det samme som 2bb1, jeg.. For synes det er utrolig merkelig at dere opplever sååå mange problemer.. Skal det forresten ikke litt til å klare legge på under en samtale - skjermen slår seg jo av og alt?

 

Telefonen rister når samtalen er koblet opp - fordi det er en innstilling som sier at den skal det.. ;) den finner dere under telefoninnstillinger: vibrer når tilkobling etableres eller noe sånn :p

Endret av Porcelina
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke helt fornøyd i alle fall...

 

Ofte får jeg ikke til å ta inkommende samtaler, da det lagger noe sinnssykt. Jeg trykker på snarveien under skjermen, og jeg får den lille fysiske tilbakemeldingen som forteller meg at telefonen har mottatt beskjeden.

 

Allikevel fortsetter telefonen å ringe noen sekunder til.

 

I tillegg har jeg flere ganger kommet i skade for å legge på underveis i samtaler. Dette er rett og slett vannvittig frustrerende. Touch HD har jo en lyssensor akkurat på samme pleass som iPhone, så hvorfor ikke "låne" den idèen som Apple kom med som låser telefonen i det noe dekker denne?

 

Dette er de to aller største innvendingene jeg har mot denne telefonen for øyeblikket. Det finnes sikkert tredjepart programmer eller løsninger som fikser dette, men det burde da vel for pokker ha vært HTC sin oppgave å løse dette før de solgte meg denne dingsen?

 

-KJ

 

Slår ikke skjermen din seg av når du tar telefonen?

 

Jeg har også hatt noen problemer med lyden innimellom... er vanligvis greit.. men en gang jeg tok en samtale som ringte mens jeg snakket så skurra den noe sinnsykt.. fikk en syk skurre lyd når jeg ringte før i dag også.. men er vanligvis ikke noe problem.. bruker forsovit samme nett som chess jeg bruker tele2 så er mulig at det bare er det dritt nettet til netcom som fucker... har altid hatt litt mer problemer med det enn telenor sitt

Lenke til kommentar
Telefonen rister når samtalen er koblet opp - fordi det er en innstilling som sier at den skal det.. ;) den finner dere under telefoninnstillinger: vibrer når tilkobling etableres eller noe sånn :p

 

TUSEN TAKK! :love:

 

For en litt mer detaljert plassering: Innstillinger - Telefon - Avansert - Fjern haken for "Vibrer enhet når tilkoblingen etableres"

Lenke til kommentar
Lurer på det samme som 2bb1, jeg.. For synes det er utrolig merkelig at dere opplever sååå mange problemer.. Skal det forresten ikke litt til å klare legge på under en samtale - skjermen slår seg jo av og alt?

 

Telefonen rister når samtalen er koblet opp - fordi det er en innstilling som sier at den skal det.. ;) den finner dere under telefoninnstillinger: vibrer når tilkobling etableres eller noe sånn :p

 

Skjermen min slår seg ikke av under samtale, nei. Dermed skal det utrolig lite til for å treffe enten "Avslutt" eller den lille tasten til høyre på telefonen med enten fingre eller kinn når man hådterer telefonen under en samtale. Dette har jeg ikke opplevd en eneste gang i løpet av perioden jeg brukte iPhone, så at det er min bruk som forårsaker dette finner jeg noe usannsynlig.

 

Jeg blir irritert over at det ikke går an å fortelle om sine problemer her inne uten at det skal komme en hel haug med bedrevitere som kaller en klønete og trekker det en sier i tvil. En av grunnene til at jeg deltar i et forum er for å diskutere f.eks. mobiltelefoner og mobile OS, ikke å bli fortalt at jeg er en dust som ikke kan å bruke en mobiltelefon.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Riktig som jevel sier.

Spør man her om dårlig lyd i høytaleren, så er svaret at man har hørselskader og er døv.

Har man problemer med touchskjerm under samtale, og samtalen blir avsluttet, er det fordi man har alt for store ører, eller tykke fingre.

 

I mange sine øyner er telefonen bare perfekt, og det er kun brukerfeil ute å går.

 

Hvis jeg nå skulle påstå at skjermen har dårligere kontrast enn Touch Pro, får jeg vel en henvisning til øyelege.

Nå er vi godt off topic, ja, men jeg behøver å si meg enig med jevel her så vi kan få diskusjonen inn igjen på et saklig nivå når noen opplever utfordringer med sin telefon.

 

Og ja, noe er "brukerfeil" også.

Slik som når den vibrere etter å ha svart en samtale.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare snakk om frekke tilbakemeldinger i denne sammenhengen. Problemene du beskriver, bl.a. det at skjermen ikke skrur seg av, er for de fleste av oss andre ikke noe problem, nettopp fordi den automatisk skrur seg av når man starter en samtale. Med andre ord skulle man jo tro at dette kan fikses i innstillingene på selve telefonen, uten å måtte installere et dedikert program.

 

I tillegg sier du at det lagger noe sinnsykt når du skal ta imot en samtale - dette skjer heller ikke med meg. Så for å prøve å hjelpe deg (og andre) til å kanskje kunne løse problemet, stilte jeg bl.a. dette spørsmålet:

 

Når dere har mobilen på TouchFLO3D-"skrivebordet" og trykker helt oppe i høyre hjørne - hvor mange % minne bruker dere?
Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

hei. har problem med htc touch hd. får ikkje koble til dt trådløse nettverket. trykker på den. men den kjem ikkje på. noen som veit ka som kan være gale ? får og opp ei feilmelding der det står "det har oppstått et problem med device.exe .

Endret av cytec
Lenke til kommentar

Jeg har oppdaget noe kjipt nå! Lyden som spiller når man skrur opp og ned volumet (system og ring) lager en skurrelyd! Kan ikke huske at den har vært sånn hele tiden, men det er jo mulig det og. Var innom elprice i går, og han sa jeg skulle teste med alt mulig av lyd over helgen, så skulle jeg komme tilbake på Mandag om det var skurring ved avspilling av andre lyder (sprengt høyttaler) Legger ved lyden også, så dere andre kan bekrefte / avkrefte at det er sånn på deres HD og.

 

EDIT: Tenkte jo såklart ikke på å koble på pc-anlegget på den for å teste det. Det er nå gjort, og lyden er den samme. Kan derfor konkludere med at lyden er "fuck'd" (som han hos elprice kalte det), og ikke høyttaleren.

skurrelyd.wav

Endret av christer-R
Lenke til kommentar
hei. har problem med htc touch hd. får ikkje koble til dt trådløse nettverket. trykker på den. men den kjem ikkje på. noen som veit ka som kan være gale ? får og opp ei feilmelding der det står "det har oppstått et problem med device.exe .

 

Nå er det vanskelig å si siden jeg ikke har HD, men jeg hadde HTC Touch Pro en kort periode.

Da hadde jeg problemer med å få den på mitt trådløse nettverk, så lenge jeg kjørte noen form for sikkerthet på nettverket.

Det jeg gjorde var å fjerne all sikkerhet på mitt trådløse nettverk.

Så koblet jeg HTC Touch Pro på nettverket mitt.

Så satte jeg sikkerhet på nettverket mitt igjen, og gav HTC Touch Pro alt den skulle vite.

Så virket det.

Var som om den da kjente igjen nettverket mitt, og tenkte "aha, her har jeg vært før ja!"

 

Men siden du får en feilmelding kan det jo tyde på at det er noe annet som er gale.

Har du prøvd å besøke Peppes, BurgerKing eller noen andre med gratis nettverk, for å se om du kommer på der.

(Sånn for å finne ut om problemet er telefonen, eller nettverket ditt...)

Lenke til kommentar

Hei, igjen. Jeg lurer på om det er flere enn meg og en til som kan bekrefte en klirrelyd i telefonen når man tapper den på undersiden rundt kameraet. Merker det særlig når jeg skal legge fra meg mobilen på bordet. Da kommer det en lyd som om en vibrator eller noe skulle være løs inni der. Han andre som fortalte at han også hadde lyden foreslo at det kanskje var gyroen som laget lyd, men sannelig om jeg veit. Det rare er at det kommer ingen ulyd når man tapper den på oversiden eller rister i den. Kun når man tapper fingeren under ved kameraet. Spiller ingen rolle om man holder telefonen lett, eller i ett fast grep.

Hadde vært kjempefint å fått flere tilbakemeldinger på dette, siden jeg har lav terskel for å bytte (nekter rep.) hvis noe er løst. Telefonen har heller aldri vært i bakken.

Endret av tomfly
Lenke til kommentar
hei. har problem med htc touch hd. får ikkje koble til dt trådløse nettverket. trykker på den. men den kjem ikkje på. noen som veit ka som kan være gale ? får og opp ei feilmelding der det står "det har oppstått et problem med device.exe .

 

Prøv med:

 

Start->Innstillinger->Tilkoblinger->Wi-Fi->Avansert->Strømmodus

 

Sett den til "Beste ytelse"

Lenke til kommentar

Hei.

Har et lite spørsmål til dere som har HTC Touch HD.

Kjøpte selv mobilen for ca. 2 uker siden, og er meget fornøyd med den.

Bortsett fra en ting. På venstre siden av mobilen virker det som at dekselet ikke sitter helt som det skal. Hvis jeg trykker på dekselet rett under volum knappen, så gir det etter og knirker. Har etterhvert fått samme problem på baksiden, samt nederst ved usb tilkoblingen. Er det noen andre som har samme problemet?

 

Vurdere faktisk sterk å sende den tilbake/bytte den pga dette. Virker kanskje ikke som noe stort problem. Men av prinsipp forventer jeg at en mobil til over 6000 kr skal være plettfri og kvaliteten skal være bra. Får rett og slett følelsen av at jeg holder ett billig leketøy av og til.

Endret av Mnb87
Lenke til kommentar
hei. har problem med htc touch hd. får ikkje koble til dt trådløse nettverket. trykker på den. men den kjem ikkje på. noen som veit ka som kan være gale ? får og opp ei feilmelding der det står "det har oppstått et problem med device.exe .

 

Prøv med:

 

Start->Innstillinger->Tilkoblinger->Wi-Fi->Avansert->Strømmodus

 

Sett den til "Beste ytelse"

 

ja har prøv det. men funker ikkje uansett. då eg trykker på "slå på wi-fi" så jobber den litt å så forsvinner det krysset som eg sette i den firekanta ruta igjen, ganske merkelig for eg har fått sett den på 2 ganger, å då har ikkje den feilmeldinga komt opp, men då eg skrur på telefonen, å feilmeldinga kjem opp, så får eg ikkje sette på wi-fi

Lenke til kommentar
Hei, igjen. Jeg lurer på om det er flere enn meg og en til som kan bekrefte en klirrelyd i telefonen når man tapper den på undersiden rundt kameraet. Merker det særlig når jeg skal legge fra meg mobilen på bordet. Da kommer det en lyd som om en vibrator eller noe skulle være løs inni der. Han andre som fortalte at han også hadde lyden foreslo at det kanskje var gyroen som laget lyd, men sannelig om jeg veit. Det rare er at det kommer ingen ulyd når man tapper den på oversiden eller rister i den. Kun når man tapper fingeren under ved kameraet. Spiller ingen rolle om man holder telefonen lett, eller i ett fast grep.

Hadde vært kjempefint å fått flere tilbakemeldinger på dette, siden jeg har lav terskel for å bytte (nekter rep.) hvis noe er løst. Telefonen har heller aldri vært i bakken.

Ja, det er som om noe rører seg i området rundt kameraet der. Regner med det ikke er noe galt siden det er slik på alle(?). Men hadde jo vært kjekt å vite hva som faktisk ligger "løst" inni der :)

 

Edit: Tok en nærmere sjekk nå, og det er tydelig at hva nå enn det er, så sitter det fast, bare at det har litt "slingringsrom". Den oppfører seg mistenkelig likt en g-sensor, så antar at det er den.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Hei.

Har et lite spørsmål til dere som har HTC Touch HD.

Kjøpte selv mobilen for ca. 2 uker siden, og er meget fornøyd med den.

Bortsett fra en ting. På venstre siden av mobilen virker det som at dekselet ikke sitter helt som det skal. Hvis jeg trykker på dekselet rett under volum knappen, så gir det etter og knirker. Har etterhvert fått samme problem på baksiden, samt nederst ved usb tilkoblingen. Er det noen andre som har samme problemet?

 

Vurdere faktisk sterk å sende den tilbake/bytte den pga dette. Virker kanskje ikke som noe stort problem. Men av prinsipp forventer jeg at en mobil til over 6000 kr skal være plettfri og kvaliteten skal være bra. Får rett og slett følelsen av at jeg holder ett billig leketøy av og til.

Tja, litt småknirkete er den vel om du presser med fingeren på "ømme" punkter, men jeg synes ikke min er så veldig løs på de punktene du beskriver. Min føles fast all around stort sett.

 

Nederst med USB-porten, hvor det er sortpolert plastikk, så har jeg ingen antydninger til "ettergiving", og jeg må presse ganske hardt for å få frem et lite knirk. Så det at din er løs der nede høres ikke helt normalt ut :hmm: Litt usikker på hvor mye du mener det gir etter?

 

Edit: Har prøvd å trykke over hele mobilen nå, og om det skal dras frem en plass hvor det knirker mest, så må det nok være under volumtasten på siden slik du beskriver.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...