Gå til innhold

Test: Sandisk Sansa Fuze


Anbefalte innlegg

Stort pluss for OS-uavhengig synkronisering!

 

Men jeg synes det er verre med dårlig formatstøtte. Og da tenker jeg ikke først og fremst for video, men på lydsiden. Her kan Sandisk og andre lære mye av f.eks. Cowon/iAudio, som bl.a. har støtte for FLAC og Ogg Vorbis på mange av sine spillere [...]

 

Ikke helt relevant for dette produktet (?), men Sandisks Sansa Clip fikk i hvert fall ogg-støtte i en firmwareoppdatering.

Med siste firmware skal Fuze ha fått offisiell støtte for både FLAC og Ogg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stort pluss for OS-uavhengig synkronisering!

 

Men jeg synes det er verre med dårlig formatstøtte. Og da tenker jeg ikke først og fremst for video, men på lydsiden. Her kan Sandisk og andre lære mye av f.eks. Cowon/iAudio, som bl.a. har støtte for FLAC og Ogg Vorbis på mange av sine spillere [...]

 

Ikke helt relevant for dette produktet (?), men Sandisks Sansa Clip fikk i hvert fall ogg-støtte i en firmwareoppdatering.

Med siste firmware skal Fuze ha fått offisiell støtte for både FLAC og Ogg.

 

Dog krever vell ogg mer cpu-kraft, slik at batteriet blir tappet litt raskere? Det virker i hvert fall sånn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har du en lenke til den informasjonen?
Info om programvare-versjon 1.01.15.

 

[da] er det jo bare kabelen som gjenstår som ankepunkt.
mini-USB og Ogg Vorbis-støtten hos Sansa Clip var årsaken til at jeg ikke byttet til Fuze, men etter torsdagens programvare-oppdateringen og siden microSDHC-kort snart er tilgjengelig i 16GB har jeg ikke annet valg. Med mulighet for tilsammen 24GB minne, Ogg- og FLAC-støtte og samme lydenhet som Clip har Fuze bli en veldig bra MP3-spiller til en svært hyggelig pris (ca 750kr for 8GB + 600-700kr for 16GB microSDHC).

 

Nå mangler det bare at de bytter ut den proprietær kabel-inngangen med micro-USB og fikser et lokk over microSD-sloten før den er uten "feil". Utover det mangler den selvfølgelig mye fra å være perfekt (feks handsfree-løsning via blåtann, 2" AMOLED-skjerm og DMB-støtte), men dette er en svært god og billig MP3-spiller fra et selskap som til forskjell fra mange av sine konkurrenter hører på forbrukernes ønsker til programvare-oppdateringer så jeg skal slå meg til ro med at de retter feilene.

 

 

Farger: Sølv, Sort, Blå, Rosa
Bilder over artikkelen har en i rød utførelse óg.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ogg og FLAC kan den spille av, men å hå en "åpen" kabelløsning, nei DET er jo ikke mulig. Hva i helvete er egentlig vitsen med proprietære kabler? Tok et valg for noen år tilbake om å ikkekjøpe noe som ikke har en av de tre standard usb-kontaktene, og det ekskluderer dessverre denne spilleren og. Ser ut som den kunne vært et godt alternativ.

 

red: hehe, ser det er nevnt noen ganger allerede. :p

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Takler denne Ogg og FLAC?

Dessuten ikke avhenging av programmvare?

 

Da er det jo bare for meg og dryle den i Xboxen hos kompiser og se Videoer!

 

Hva tror dere angående internminne og Minnekortet? Blir de seende som et for xboxen og datamaskinen?

 

Andre spillere som er knallgode på lyd, trenger ikke programmvare spiller av FLAC? Ellers så er jeg solgt for denne...

Video bryr jeg meg fint lite om....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Var nesten så jeg kjøpte en sansa view i dag, til jeg kom på at den ikke hadde støtte for verken OGG vorbis eller flac. Da blir det heller en fuze. Uansett om den kommer med kjip kabel. Kan iikke fatte hvorfor de dropper OGG vorbis støtte på de dyrere modellene. Det er da helt royaltyfritt å legge det ved. Det samme gjør samsung. Sykt irriterende. For ellers hadde samsung kanskje fått solgt en yp-p2 til meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
×
×
  • Opprett ny...