Rafael Skrevet 23. mars 2003 Skrevet 23. mars 2003 Skal kjøpe nye HDD og lurer på om S-ATA disker også kan brukes som IDE-disker. Det hadde vært kjekt, siden da kunne jeg ha brukt den S-ATA disken nå og etter at jeg har oppgradert senere til neste år kanskje?
P@rm@nn Skrevet 23. mars 2003 Skrevet 23. mars 2003 Nei, det er et helt annet grensesnitt(som du kansje vet). Den må da ha begge kontaktene(det hadde vel den føste s-ata disken, vet ikke om noen flere), eller du kan bruke en omformer. Vet ikke hvor du får kjøpt en slik konverterer i løsalg, men følger med alle AbitNf7-s hovedkortene.
Qrt_ Skrevet 23. mars 2003 Skrevet 23. mars 2003 De konverterne er vel motsatt? Dvs. slik at IDE-disk kan brukes på S-ATA kontroller? Jeg har i allefall ikke sett motsatt vei, men mulig det finnes.
dostojevski Skrevet 23. mars 2003 Skrevet 23. mars 2003 Det du skisserer nå er ihvertfall dyr morro, hvis det i det hele tatt er mulig. S-ATA disker ligger vel fortsatt noen hundrelapper over i pris, og så vidt jeg har forstått gir ikke S-ATA noen merkbar hastighetsøkning før kontrollere er integrert i brikkesettene. Innen den tid burde en 120GB disk ha falt såpass i pris at det vel kan lønne seg å kjøpe en vanlig disk i dag og en ny disk om 1-1,5 år? Dessuten kan du med riktig adapter uanset bruke en vanlig IDE-hd i et S-ATA-grensesnitt.
SirHartge Skrevet 24. mars 2003 Skrevet 24. mars 2003 Feilpostet under annet om data, passer under lagringsmedier.
Anbefalte innlegg