Gå til innhold

Fikk virus, restarta, så slukka pcen


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Satt og spilte CS på tirsdag når det skjedde noe underlig:

Pcen begynte å lagge voldsomt, så jeg gikk ut i Windows og så masse reklame-pop-ups. (Slike som: Buy this anti-virus now)

Så gikk jeg inn i CS igjen for å avslutte det når hele pcen frøs og jeg hørte ikke annet enn skytelyden repetere seg i CS. (Funka ikke å trykke på windows-knappen på tastaturet eller ctrl+alt+delete) Så restarta jeg pcen, venta til den starta og når den hadde starta opp dukka det opp masse reklame igjen. Krysset ut alt og sletta alle ikonene på skrivebordet som jeg visste var tull. Så tenkte jeg at jeg skulle scanne pcen, men neida, like før jeg starta programmet slukka pcen automatisk og restartet seg selv. Etter at den restarta seg selv så gikk alt fint helt til den kom til Windows-welcome meldingen. Det stod bare welcome en god stund, så restarta den automatisk igjen.Og slik fortsatte det hver gang jeg starta den, uten om i sikkerhetsmodus. (Les under)

 

Jeg får starta pcen i sikkerhetsmodus, men den bruker ca. 15 minutter før den starter opp da. Vet heller ikke hva jeg skal gjøre for å fjerne viruset når jeg er sikkerhetsmodus, fordi jeg får ikke tilgang til verken diskene mine, og start-knappen funker ikke.

 

Operativsystem:

Windows XP Pro SP2

 

Please hjelp meg, må få fikset pcen. (Vil gjerne beholde musikken min og, som ligger på d-disken. Windows er på c-disken, så kan bare formatere den, om det er mulig.)

 

Edit:

Jeg har ikke XP-cden.

Endret av neadii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønte deg ikke helt.

Jeg kan forklare litt nøyere:

Pcen min starter ikke i vanlig windows-modus, men jeg kan starte den i safemod.

Skal jeg skrive "shutdown -A" i run/kjør-vinduet, når jeg er i safemod?

 

Ellers takk for raskt svar.

 

Edit:

Husker det stod følgende på klokka nede i hjørnet på skjermen:

"14:40 VIRUS ALERT"

 

Satte bare opp ett random klokkeslett, men håper det hjelper dere med å si meg hva slags virus det er.

Endret av neadii
Lenke til kommentar

Nei, sist fungerende funka heller ikke.

Når jeg starter i sikkerhetsmodus (samme om det er med nettverk eller uten), så får jeg følgende på skjermen etter litt:

 

Det står "sikkermodus" i hvert hjørne på skjermen, og øverst på midten står det:

Microsoft ® Windows XP ® (Build 2600.xpsp_sp2_gr.070227-2254: Service Pack 2)

 

Jeg skal se om jeg får lånt en XP-cd av en kompis, så bare reformaterer jeg hele greia, fått tatt back-up uansett. Men for å formatere må jeg endre på bios. Jeg kommer meg inn på den menyen jeg kan endre ting i, men vet ikke hva jeg skal endre til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...