Gå til innhold

Canon Destined evolution( 5D etterfølger)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vel i en del situasjoner ønsket meg at min samboer var litt mer foto-interessert enn hva som er tilfelle. Det kunne ha økt forståelsen for "behovet" for utstyr som dessverre ofte følger med en foto-interesse.

 

Når jeg leser svaret til snirfle så blir jeg likevel litt lettet og innser at en større foto-interesse hos min bedre halvdel ville ha gitt en tilsvarende reduksjon på bank-kontoen....

Lenke til kommentar

Det er vistnok bekreftet at lanseringen vil være 17/9. Det ble nenvt kl 0600, men det er vel litt vel spesifikt.

 

Edit: Nå kommer bekreftelsen fra vårt broderfolk i øst, via kamera och bild, så kanskje vi bør ta det med en klype salt. Eller er det andre her som har hørt noe tilsvarende.

Endret av Kvarten
Lenke til kommentar

Mye pent her, ja. Hever seg over D700 på en del ting, mens på andre - f.eks AF og hastighet - vil fortsatt Nikonen ligge hakket foran.

 

Prisn er da meget hyggelig, og om du regner med at kameraet havner i 22-25000 segmentet Nautica, er du inne for en god nyhet. Listeprisen vil bli ca 10% under D700, og når nå det ligger rundt 19-20.000 vil jeg forvente 5D Mark II til å havne rundt 17-18.000,-.

 

Også interessant at Canon fortsetter å tilby ypperlig, lyssterk fastoptikk. Den nye 24L II er det nok mange som er meeget spente på, da det er en populær brennvidde, samt at forgjengeren har hatt sine klare svakteter.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

Hvordan tror dere bildekvaliteten blir da?

Jeg er ikke så veldig inn på dette her, men er det ikke sånn at nå som det blir over 20 megapixler så blir det litt mere støy per pixel eller noe sånt?

 

Har gode gamle 5D nå så jeg kommer ikke til å bytte :) Selv om det hadde vært kjekt med liveview funksjon og video.

Lenke til kommentar
Hvordan tror dere bildekvaliteten blir da?
Helt sikkert ikke dårligere enn gamle 5D, men om det blir de enorme forbedringene vil jo vise seg. På lave ISO-verdier er det neppe snakk om mye, men på høye ISO-verdier kan det hende at denne med nyere og bedre signalbehandling og signalprosessor klarer seg litt bedre. Antall pixler drar det på sin side i feil retning, men det kan jo hende de har fått til noe. 1Ds III er jo absolutt brukbar, det er bare at D700 og D3 er så mye bedre på de høyeste verdiene... Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...