Gå til innhold

Bil-oppkjøring | De 5 (av 12) viktigste tingene man må gjøre før man svinger til høyre.


Requi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel litt annerledes fra kjørelærer til kjørelærer, men regner med at det er ganske likt. Men snakka om det her med min på forrige time faktisk, og de 5 viktigste vil være:

 

1. Invendig speil

2. Blink

3. Høyre speil

4. Plassering

5. Brems... og for guds skyld... SVING!

 

Blindsona når du svinger til høyre behøver ikke være med så lenge du har oversikt (ye, i know, høres litt ødelagt ut, men fant liksom ikke riktig formulering ^^) Ved FELTskifte (høyre og venstre) og venstresving skal blindsona alltid være med da...

Endret av Parr
Lenke til kommentar

 

Er vel litt annerledes fra kjørelærer til kjørelærer, men regner med at det er ganske likt. Men snakka om det her med min på forrige time faktisk, og de 5 viktigste vil være:

 

1. Invendig speil

2. Blink

3. Høyre speil

4. Plassering

5. Brems... og for guds skyld... SVING!

 

Blindsona når du svinger til høyre behøver ikke være med så lenge du har oversikt (ye, i know, høres litt ødelagt ut, men fant liksom ikke riktig formulering ^^) Ved FELTskifte (høyre og venstre) og venstresving skal blindsona alltid være med da...

 

Skal huske på dette. Har time i morgen, så får se hva kjørelærer syns om denne fine forklaringen :) Forresten, kan det være sperre på RPM'ene i bilen jeg kjører? Det er en Volvo noe (2000-->), og når jeg kommer til 3.000 RPM så virker det som den "lægger", altså holder tilbake krefter helt til jeg trykker gassen langt ned.

Og en ting til, clutchen og gassen er helt "ekkel" syns jeg. Har kjørt en Avensis i nesten 2 år nå, og når jeg skulle prøve Volvoen til kjøreskolen så fikk jeg nesten hetta av den ekle gassen og clutchen :no: Men men, får gjøre det beste utav det sikkert.

Endret av Requi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...