Gå til innhold

PC til 1 krone hos Netcom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei pokker, har det hoppet over til bærbare pcer også nå?

Sier jeg også. Nå har jeg bare kjøpt tre mobiler i mitt liv, men alle har blitt kjøpt uten abonnement. Å kjøpe mobiler med abonnement vil i alle tilfeller ikke lønne seg for meg, som en veldig moderat mobilbruker. Dessuten er abonnements-sponsede mobilkjøp en annen form for kredittkjøp. Ok, for de som utnytter abonnementet de har maksimalt vil det kanskje lønne seg. Men for oss andre vil det bare medføre en ekstra månedsavgift. Tror jeg holder meg til mitt billige abonnement. Og om jeg vil ha en litt fancy mobil betaler jeg heller de ekstra kronene med en gang.

Lenke til kommentar

Er det noen bindingstid på dette? Hvis ikke høres det ut som et bra tilbud for folk som er på farten konstant, men ikke for andre (hvis man har bruk for abonnementet uansett vil det bare koste 100 kr ekstra i måneden, og da vil man uansett komme til å skifte ut PCen før dette blir så dyrt at man like godt kunne kjøpt PCen til vanlig pris i lengden).

Lenke til kommentar
Kvelds og helg synes jeg ikek fungerer så bra, man trenger jo hoevdsaklig mobilnett når man er på reisefot, og det kan man fort være på dagtid.

 

AtW

jepp, sitter å klør meg i hodet en smule over tidsrommet både telenor har lagt seg på for jeg havner mellom to stoler.

 

for det første så vil det være sannsynlig at den tiden jeg vil finne på å bruke mobilnettet for data havner mellom 15 og 17. samtidig så snakker vi kanskje 1-2 dager i uka, noe som gjør fullstendig fri bruk til overkill når en har fastlinje hjemme til under samme pris.

 

det virker som om tiden er lagt opp som den er for å presse kontorfolket over på fri bruk varianten under pendling mellom kontor og hjem...

Lenke til kommentar
1 krone? Det ser ut som den koster 1999 kr med 12 måneders binding a kr 499 kr/mnd. Kilde

 

er jo det klassiske 1 krone på stedet, resten gjemt i månedsummen.

 

er jo slik dem har drevet på siden gsm-nettet åpnet.

 

takk og pris at butikkene har blitt pålagt å vise totalpris nå til dags, men det gjelder vel dessverre bare for mobiltelefoner...

Lenke til kommentar
takk og pris at butikkene har blitt pålagt å vise totalpris nå til dags, men det gjelder vel dessverre bare for mobiltelefoner...

 

Det står fullpris på pcen + 12mnd binding også i avisa. Står faktisk på førstesiden. Totalt 7189kr. Har ikke hatt noen kunder som har spurt etter tilbudet enda, så håper det bare viser at de har litt vett.

Lenke til kommentar
takk og pris at butikkene har blitt pålagt å vise totalpris nå til dags, men det gjelder vel dessverre bare for mobiltelefoner...

 

Det står fullpris på pcen + 12mnd binding også i avisa. Står faktisk på førstesiden. Totalt 7189kr. Har ikke hatt noen kunder som har spurt etter tilbudet enda, så håper det bare viser at de har litt vett.

 

ok, så da gjelder det altså for alt med bindingstid eller nedbetaling mest sannsynlig (har ikke lest selve teksten fra post og tele eller hva nå enn for kontor det var som bestemte det).

Lenke til kommentar

NetCom har en klausul i vilkårne som sier at de kan stenge/redusere hastigheten ved misbruk, men sier ingenting om hva misbruk egentlig ER. Med andre ord kan NetCom redusere hastigheten din dersom de (etter eget forgodtbefinnende) mener at du som bruker "misbruker tjenesten". Dersom man tror at NetCom's løsning betyr fritt bruk - dvs optimal utnyttelse av nettets kapasitet til enhver tid, så stemmer ikke det med virkeligheten.

 

Dette er IKKE en løsning som erstatter vanlig bredbånd!

 

Jeg har registrert lavere kvalitet på tilkoblingen etter at iPhone kom. Det betyr ikke at man laster ned så forferdelig mye med iPhone, men at det kan være maaange iPhones oppkoblet mot "samme aksesspunkt" samtidlig. Hos meg ble dette svært tydelig. Jeg merket meg at hastighet sank og at jeg begynte å falle ut av nettet - og et par dager senere støter jeg på 3 naboer med hver sin iPhone.

 

Videre har IKKE NetCom god dekning om man reiser endel. Når det gjelder priser starter slike abb uten begrensning på ca 175 NOK i Sverige - det tilsier at en naturlig pris på dette burde ha vært rundt 250-260 kr i Norge for å kompensere for grisgrendthet og høyere kostnadsnivå (Sverige er også grisgrendt). Alt for dyrt og alt for dårlig med andre ord.

 

Dersom man har behov for mobilt internett vil jeg sterkt anbefale Telenor (har begrensning som fremgår klart i vilkårne) fordi dekning og kapasitet er vesentlig bedre enn NetCom, og man slipper å konkurrere om tilgang med iPhones (foreløpig). Dersom dekning er viktigere er ICE et bedre valg.

 

Jeg regner med at Telenor kommer med en kampanje om ikke så mange dagene - vent heller å se hva de har å tilby.

Lenke til kommentar
NetCom har en klausul i vilkårne som sier at de kan stenge/redusere hastigheten ved misbruk, men sier ingenting om hva misbruk egentlig ER. Med andre ord kan NetCom redusere hastigheten din dersom de (etter eget forgodtbefinnende) mener at du som bruker "misbruker tjenesten". Dersom man tror at NetCom's løsning betyr fritt bruk - dvs optimal utnyttelse av nettets kapasitet til enhver tid, så stemmer ikke det med virkeligheten.

 

Dette er IKKE en løsning som erstatter vanlig bredbånd!

Dette er da heller ikke ment for å erstatte vanlig bredbånd. Men det er klart at NetCom som de aller fleste andre operatører har en klausul om missbruk. Det er alltid noen som tar helt av. I den tiden jeg solgte bredbånd via Janco (AKA GET) hadde vi ca 10-15000 brukere. Det var den gang to brukere som la beslag på nesten 90% av kapasiteten til en hver tid. Det sier seg selv at for at alle skal få en best mulig opplevelse må man ha noen begrensninger i og med at det rent fysisk finnes kapasitetsbegrensninger!

Videre har IKKE NetCom god dekning om man reiser endel. Når det gjelder priser starter slike abb uten begrensning på ca 175 NOK i Sverige - det tilsier at en naturlig pris på dette burde ha vært rundt 250-260 kr i Norge for å kompensere for grisgrendthet og høyere kostnadsnivå (Sverige er også grisgrendt). Alt for dyrt og alt for dårlig med andre ord.

Det er like morsomt å lese hver gang noen kommer med så bastante påstander uten å kunne dokumentere noe. Jeg får minne på at Telenor Mobil måtte trekke tilbake sin reklamekampanje hvor slagordet var best på dekning da de ikke lenger kunne dokumentere dette. De store dekningsproblemene ligger nok helst i minnet.... Jeg kan også huske den gang NetCom var en fersk operatør med alt for få sendere. Og dersom jeg leter skal jeg nok finne dekningshull i dag også, men det skal jeg klare å finne hos TNM også!

 

 

Dersom man har behov for mobilt internett vil jeg sterkt anbefale Telenor (har begrensning som fremgår klart i vilkårne) fordi dekning og kapasitet er vesentlig bedre enn NetCom, og man slipper å konkurrere om tilgang med iPhones (foreløpig). Dersom dekning er viktigere er ICE et bedre valg.

Så hvorfor bruker du ikke Telenor selv? Du sier jo at du merker forskjell etter at Iphone kom. Nok en gang morsomt å lese at du kommer med påstander tatt ut av løse lufta. Dekningen mellom TNM og NC er prosentvis ganske like. TNM har derimot flere brukere på samme kapasitet. Ergo ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg kom med en påstand om at TNM har vesentlig bedre kapasitet!

Jeg regner med at Telenor kommer med en kampanje om ikke så mange dagene - vent heller å se hva de har å tilby.
Det er alltid nye kampanjer på vei og det er alltid lurt å se seg om etter det beste alternativet.

Men det er også lurt å være litt mer nyansert en hva du utgir deg for å være.

For eksempel kan man se etter: Hvem har best dekning akkurat der du bor? Hvem gir deg mest for pengene? Hvilken type bruk vil du ha?

Still deg selv slike spørsmål og finn det produktet og den leverandøren som passer deg best. For noen så vil man komme best ut med TNM for andre NC... Og for veldig mange kanskje ICE. En ting er i hevertfall sikkert. Ingen av leverandørene er best for alle!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...