Gå til innhold

PC -> dvi/hdmi-> tatung 32"-> ikke bilde


Anbefalte innlegg

Løste det! Prøvde å kjøre bare TV'en uten å ha tilkoblet PC-skjermen. Fikk først opp samme fucka bildet, men det ble bra etter autojustering på tv-menyen. Tok deretter å koblet om på DVI-utgangene på skjermkortet, rebootet PC og voila - fungerer perfekt!

Goodie!

 

Siden du nå vet hvordan du får VGA-inngangen til å fungere, og du sannsynligvis har DVI-HDMI-kabelen til overs, og du vet at jeg har fått det til å funger på HDMI med samme type skjermkort - jeg sier ikke mer... :hmm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kunne vel ha startet egen tråd på dette tipset, men siden tipset angår Tatung V32MCAK tilkoplet ATI Radeon HD2600Pro skjermkort, er det vel like greit å snike det inn her...

 

Ser på DVB-T via PC koplet mot MCAK'n, og var av og til litt skuffet over at områdene med utbrente høylys syntes større enn nødvendig - og da jeg sjekket mot testbildene på Imaging Resource - Monitor calibration, så det ikke helt bra ut, nei... Lå dårlig an ift å skille nyanser både i høylys og i skygger - greide å skille 248 fra 255 i høylys, og 20 fra 0 i skygger. Gammatesten var imidlertid ikke helt bak mål.

 

Etter å ha plundret en time eller så med å optimalisere kilden (vha Farge-justering i ATI Catalyst Control Center) og skjermen (vha Video-menyen til MCAK'n) best mulig til hverandre, kom jeg til følgende innstillinger:

Skjermkort: Gamma opp fra 1,00 til 1,35. Kontrast ned fra 100 til 85. Lysstyrke uendret på 100.

TV-menyen: Bakbelysning 40. Kontrast 50. Lyshet 18.

 

Resultatet er at jeg nå fortsatt har et greit svartnivå, og kan skille 253 fra 255 i høylys, og 7 fra 0 i skygger - hvilket jeg er godt fornøyd med :thumbup: . Gamma er fortsatt ikke helt korrekt (og testbildet er forresten veldig avhengig av synsvinkel) - skulle egentlig ha brukt litt mindre kontrast eller noe mer gamma - men jeg velger heller å beholde hhv hvitnivå og svartnivå som de er.

 

Oppsummering: Du kan få enda bedre PC-bilde på Tatungen med litt tweaking!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...