Gå til innhold

COD5: bekrefta våpen og perks + info


E-wok

Anbefalte innlegg

Call of Duty: World at War will utilise the Call of Duty 4 engine but the developer has also added various enhancements, such as the ability the burn down buildings and foliage."

 

Multiplayer perks are also back, including some of the favourites from Call of Duty 4, but there will also be new ones that better suit the time period. The game also features new weapons for the series, such as the flamethrower, which according to OXM, can melt the skin off of your enemies and set ablaze grass and wooden buildings. vehicles in MP. There will be maps for infantry and maps for vehicles. We where told they will have a good selection of maps.

 

Treyarch is promising that this new instalment of Call of Duty will be the darkest one yet and are dedicated to making the best game they can. Moving from outdoors to in will affect your vision. Your vision will take a few second to adjust to the change in environment, meaning running into a dimly lit bunker will have you at a disadvantage for 1 or 2 seconds before you will be able to see clearly.

They have had two years of development time, rather than the 11 months they had for Call of Duty 3. And this time they have specific teams working on all the different versions, with the Xbox 360 version acting as the lead.

Litt skeptisk til kjøretøy merker, jeg selv om jeg synes det funka greit i COD3.

Og... Flammekaster. :thumbdown:

 

Perks

 

- Juggernaut (Confirmed by Treyarch in interview)

- Sleight of Hand

- Extreme Conditioning

- Martyrdom (Confirmed by Treyarch in interview)

- Steady Aim

- Bandoleer

- Iron Lungs

- Stopping Power (August issue of Xbox Magazine)

- Deep Impact (August issue of Xbox Magazine)

- Sonic Boom [adds the ability to spread a deadlier & vaster sea of fire]

- Last Stand

- Monkey [Climbing trees]

- Frogman [Faster Swimming]

- Play Dead [Ability to fake death]

- Crouch Sprinter [Allows you to sprint while being in crouch position/cover]

- Banzai [Allows you to draw, charge & use your melee weapons alot faster (even when sprinting), providing more damage to the enemy]

De måtte selvfølgelig ta med Last Stand, Martyrdom og alle de der. :thumbup: Konge! Juggernaut også...

 

Call Of Duty 5: World At War Guns and Explosvies

 

Americans:

M1A1 Thompson

M1A1 Carbine

M1 Garand

Trench Shotgun

Browning Automatic Rifle (B.A.R)

M1903 Springfield

M1903 Springfield Scoped

M2 Flamethrower

M1911 (also known as Colt 45)

Bajonet

M9 Bazooka

Browning M1919A6

M2 Machine Gun

 

Explosives:

MK2 Frag Grenade

Smoke Grenade

Satchel Charges

Mines

 

Russian Weapons:

TT-33

Mosin Nagant

Mosin Nagant Scoped

PPSH (71 round Drum Magazine)

PPSH (31 round Banana Magazine)

Bajonet

 

Explosives:

RGD-33

 

German Weapons:

P08 Luger

Kar98

Kar98 scoped

MP44

MP40

MG42

MG34

Knife

 

Explosives:

Stielhand granate

 

Japanese Weapons:

Nambu 14

Arisaka Type 99

Type 100 Submachine gun

Bajonet

Katana

 

Explosives:

Kiska Grenade

 

British Weapons:

Sten

ZOMG katana?

 

Detta er altså bekreftet hittil... Om det i det hele tatt vil bli flere.

Veit ikke om detta er postet før eller noe, men det er vel uansett gøy sånne lister.

 

Gamefaqs.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Treyarch har nok en gang tenkt til å ødelegge balansen i spillet ved å la amerikanerne ha semiautomatiske rifler mens tyskerne og japanerne er stuck med bolt-action ser jeg...

 

Hvorfor ikke inkludere Gewehr 43 da? Greit nok at den ikke var den vanligste riflen på slagmarken, og den slet litt med dårlig byggekvalitet og forhastet design, men det gjorde jo alle de andre tyske våpnene på slutten av krigen også (minus forhastet design).

 

Tenker Treyarch legger til Tokarev til russerne slik at "the good guys" stort sett kommer til å vinne...

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar
Treyarch har nok en gang tenkt til å ødelegge balansen i spillet ved å la amerikanerne ha semiautomatiske rifler mens tyskerne og japanerne er stuck med bolt-action ser jeg...

Greit spør du meg. Eide alle Garant-nubesa med Kar98 i COD3 uansett, så det er vel ikke så gæli fordeling. Jeg, og sikkert en del andre her, liker bolt best.

Lenke til kommentar
Treyarch har nok en gang tenkt til å ødelegge balansen i spillet ved å la amerikanerne ha semiautomatiske rifler mens tyskerne og japanerne er stuck med bolt-action ser jeg...

Greit spør du meg. Eide alle Garant-nubesa med Kar98 i COD3 uansett, så det er vel ikke så gæli fordeling. Jeg, og sikkert en del andre her, liker bolt best.

 

Jeg foretrekker bolt-action jeg også. Men den er ikke nødvendigvis best egnet til alle maps. Det beste er jo å la spillerne velge selv. I tillegg var bolt-action riflene mye mindre effektiv i dette spillet enn normalt i slike spill (sammenlign f.eks. med CoD2).

 

Man skal ha gravd hodet ganske langt ned i bakken for ikke å ha lagt merke til at de allierte hadde store fordeler i CoD3. For det første var enkelte av kartene (f.eks. Mayenne) uhyre urettferdig lagt opp i War mode. I tillegg var omtrent alle våpnene bedre.

 

Feks.

Thompson vs. mp40 - samme damage, men Thompson hadde høyere rate of fire, ergo den drepte raskere.

BAR vs. MP44 - i praksis samme damage, BAR hadde mindre rekyl

M1 Garand vs. Karabiner k98 - M1 tar mindre damage men begge dreper ved ett headshot. Kar dreper på ett skudd kun ved hode-nakke,bryst, mens Garand bruker to til tre skudd stort sett hvor som helst, og har 4 ganger så høy rate of fire, samt nesten dobbelt så mange kuler i magasinet.

 

Når hit-detection'en i tillegg er ræva sier det seg selv at man generelt sett kommer dårligere ut med bolt-action.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dumpet ned en mail med beta nøkkel igår hos meg :) Eneste jeg la meg på minne de første timene på multiplayeren var de irriterende hundene som tåler mye skudd og kommer ofte i flokk.. Nå er jeg på kurs ett par dager så jeg får ikke testet noe mere før om noen dager :(

 

Hvordan det er iforhold til cod4.. tja, veldig likt men også veldig forskjelig, men det er ikke nødvendig vis dårlig. Faktisk så virket det fryktelig bra de timene jeg spilte

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hehe perfect for en "noob" som meg :) hater snipers og rifler, elsker automat våpen, eksplosiver og dippe dutter. Så crouch eller martyr. Uav jammer? (håper det er noe lignende) og flammekaster ftw. snipers er bastindig mine hovedmål i cod 4.

Lydemper?

og elsket ppsh i cod 2 :p

 

monkey og play dead høres også gøy ut.

Endret av alleibruk
Lenke til kommentar

Hr spilt beata i ett par dager nå. Vet ikke helt.. virker som ett ok spill, men er noen ting som irriterer. :

- I hardcore får du ikke opp mini map med fly recon (uav). dette gjør camoflage (uav jammer) og silencer ubrukelig

- Automatisk 3d person med spectating, kjedelig å måtte trykke f3 hele tiden

- Virker som om det er juks ute allrede!! til ett beta spill?!

Dette er den tingen jeg misliker mest med call of duty serien.

Skulle ønske de banna alle cd-keys til alle som noen sinne prøvde og bruke juks. og att de hadde ett eget system i tillegg til punkbuster.

(skulle gjort det ulovelig i følge eula, så man faktisk kunne straffe forfølge svina :)

- Utrolig mye whining i chat. Ønsker mute mulighet på chat.

- Squad systemet skjønte jeg ingenting av. Noen som kan forklare?

- Kart for mørk med mye røyk osv. vanskelig å se fienden (men de ser jo meg så klart..)

- personlig chat filter hadde virkelig vært bra. Skulle jeg aldri mer i mitt liv måtte lese NOOB,ROFL,LOL,LAMER osv osv..

 

Edit: ser nå att inlegget ligger under konsoll, jeg spiller på pc da.

 

Men alt i alt virker det som ett ok spill, blir nok kjøpt av meg for multiplayer.

Endret av alleibruk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...