Gå til innhold

Vifte til 4870 PCS PowerColor.


Staale

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Isbit47

Korte er 24cm + 2cm siden strømen er tilkobla på kortsiden. Totalt 26cm tilkobla strøm.

 

 

Eg meiner det må vere ein produksjonsfeil siden motoren båker høgt før den starter og på lavt turtall. Har ikkje prata med Amentio om hva dei meiner. Men skal eg sende korte og vente til dei har sendt meg eit nytt kort, går det vel fort 14dager.

 

!4 dager uten pc er jo ikkje gøy.

 

PS. Finn ikkje Thermaltake DuoOrb.

Lenke til kommentar

Det er flere som har advart MOT å bruke Duorb fordi den angivelig greier ikke å håndtere varmen på et 4870 kort. Og så er det noe med at man angivelig må bruke heatsinks på en eller flere komponenter på kortet i tillegg for at en skal bruke annet enn standard kjøleren.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Ah, jeg er usikker nå. Ser at Thermaltake har en ny versjon av Duorb GPU kjøleren "Duorb AX".

 

Jeg vet ikke hva som er nytt med denne versjonen.

 

Edit: strøket!

 

http://www.thermaltake.com/product/Cooler/...16/cl-g0116.asp

 

Jeg vil ikke late som jeg har peil, men jeg ville ikke brukt en gammel versjon av Duorb'en på et 4870 kort før noen får testet dette skikkelig.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Bah!

 

Thermaltake sin side for produktet med linken i forrige post viser tydelig kompabilitet ved å liste opp "4870" på bildet på toppen, men nevner ikke "4870" kortet nede i spesifikasjonene, kun 4850.

 

Talentløst :(

 

Edit: En test synes å vise at den nye modellen kjøler vesentlig dårligere en den gamle.

 

http://www.legionhardware.com/document.php?id=764&p=2

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Har forklart meg litt dårligt. Eg treng kun ny vifte som passer på kjølaren til 4870 PCS. Kjølaren er bra nok for meg. No har eg berre løst festa ei 12cm vifte, over 4870 vifta. 12cm vifta går på lavaste turtall og tempen ligg på 68 grader ved nettsurfing. Men når eg skal spille crysis, starter 4870 vifta.

 

Viss ikkje noen veit om ei vifte som passer på 4870, så blir det vel til at eg må bygge ei ny kjølekappe 4870. Vil ha lufta ut av kabinette.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Jeg tror mitt kort har samme problem. Jeg har powercolor 4870 PCS+ 512MB og det kommer en skrapelyd når viften starter. Hvis jeg sufer på nettet så starter viften litt innimellom og da kommer skrapelyden. Det er utrolig irriterende. Jeg kan sette viften på manual istedenfor automatic, men da går den 20% av full RPM og det bråker irriterende mye!

 

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

 

Mvh

Tim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...