Gå til innhold

iTunes mappe/filsortering?


krwl

Anbefalte innlegg

iTubes suger bjelle.

 

Har 14K+ MP3-filer i en egen musikk-mappe, men når jeg legger filene i iTunes-biblioteket lager programmet en egen mappe for hver og en av artistene, pluss evt. samspillende artister. Dette blir jo selvfølgelig et jævla kaos som tar ekstra plass og lægger maskinen.

 

Noen som vet hvordan man kan komme unna dette? Lager iTunes en kopi av filen, eller spiller det den originale kildefilen?

Endret av krwl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man synes et program suger bjelle, så er det en ide å sjekke om det finnes noe som heter "options" eller "preferences" der man kan få ting mer som man vil.

 

I dette tilfelle heter innstillingen "Keep iTunes Music Folder Organized", slå den av. Samme med automatisk iPod-synkronisering (eksakt tekst er versjonsavhengig), slå av driten. Og poff så er iTunes aldeles utmerket.

 

HTH. Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

iTunes funker så lenge du kjenner programmet og funksjonane (f.eks. den som ha nover meg nevner.

 

Eg brukte iTunes før, men har gått over til MediaMonkey, eg har aldri hatt behov for å gå tilbake. Der kan eg bla gjennom på både ID3-tag og mappestruktur, programmet tar ikkje kontroll over noko som helst, har drøssevis av nyttige funksjonar og er svært brukarvennleg. Du kan og overføre musikk både til og frå mp3-spelarar som iPod med det.

Lenke til kommentar
iTunes funker så lenge du kjenner programmet og funksjonane (f.eks. den som ha nover meg nevner.

 

Eg brukte iTunes før, men har gått over til MediaMonkey, eg har aldri hatt behov for å gå tilbake. Der kan eg bla gjennom på både ID3-tag og mappestruktur, programmet tar ikkje kontroll over noko som helst, har drøssevis av nyttige funksjonar og er svært brukarvennleg. Du kan og overføre musikk både til og frå mp3-spelarar som iPod med det.

Så lenge du ikke ber om det. ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...