Gå til innhold

Nye priser på One Call faktura


Anbefalte innlegg

Har sjekket litt rundt på et par-tre mobil-kalkulatorer på nettet, men det virker ikke som de nye prisene er lagt inn ennå.

 

Som andre har skrevet, vil det merkes godt av de som ringer mange, korte samtaler.

 

Likevel forstår jeg One Call, for jeg har jo lurt på hvordan - eller hvor lenge - de kan drive butikk på å ha priser der man kan ha gratis telefon dersom man holder seg innenfor gratis-grensene.

 

Skal vurdere hvorvidt jeg fortsetter hos dem, etter at det kommer prisundersøkelser, med de nye prisene. At de nå får 3G igjen, må også tas med i vurderingene. Jeg har vært kunde der siden i fjor sommer, og har vært fornøyd. Riktignok ble det litt krøll da de gikk over til å bruke Network Norway, og jeg sliter ennå litt med innstillinger, men det tror jeg mer skyldes telefonen (en Nokia 3120 Classic). På andre mobiler jeg har brukt med One Call/Network Norway, har det gått fint.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du full? Vi snakker om gratisminutter/kroner ...

Tele2: 125 minutter fordelt på 68 samtaler, og 92 sms hver måned = 0,- i faktura

OneCall: 125 minutter fordelt på 68 samtaler, og 92 sms hver måned = 44.96 i faktura

 

Hehe, en skulle kanskje tro det. Dårlig research ble det der. Så hvis det ikke finnes noe med små skrift...videre går ringeprisen opp til kr 0,79, ser jeg. Uansett vil jeg ha Telenor-dekning iallfall. I tillegg tviler jeg på hvor lenge de kan ha et slikt tilbud. Fungerer nok som lokkemat, tenker jeg. Men for den den som vil hoppe og sprette fra leverandør til leverandør så dem om det.Men det er jo oss som er villig til å betale for tjenester som holder selskapene i gang. "Gratispassasjerene" gir jo bare minus i regnskapet.

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar
Hehe, en skulle kanskje tro det. Dårlig research ble det der. Så hvis det ikke finnes noe med små skrift...videre går ringeprisen opp til kr 0,79, ser jeg. Uansett vil jeg ha Telenor-dekning iallfall. I tillegg tviler jeg på hvor lenge de kan ha et slikt tilbud. Fungerer nok som lokkemat, tenker jeg. Men for den den som vil hoppe og sprette fra leverandør til leverandør så dem om det.Men det er jo oss som er villig til å betale for tjenester som holder selskapene i gang. "Gratispassasjerene" gir jo bare minus i regnskapet.

 

Villig til å betale for tjenester som holder selskapene i gang?

 

Nå har jeg hørt det også. Hvis du vil sponse telefonselskapene så er det bare å betale litt ekstra hver mnd. Vi andre som har litt økonomisk insikt, betaler gjerne minst mulig :)

Endret av Travller
Lenke til kommentar

Ok, jeg begriper ikke det her. Er inne på One Calls sider og kikker nå. Jeg er ny kunde og har ikke fått faktura ennå, men aktiviteten min hittil er jo loggført. Og hva ser jeg i kolonnen ytterst til høyre? Joda, pris! Det ser ut som de skal ha penger for hver samtale, enda jeg fortsatt er under 120 min pr mnd?

 

9xx xx xxx 27.08 10:25:14	9xx xx xxx 16: 21 GSM telefoni	13.67

 

Og dette er sakset fra nettsidene deres:

-

Beregning av rabatter på mobiltelefoni - One Faktura

 

Rabatter gjelder for trafikk til mobil og fastnettet i Norge. Samtaler til utland og spesialnummer inngår ikke i rabattunderlag.

 

Beregning av gratis minutter og gratis SMS :

Maks antall gratis ringeminutter 120 stk a kr. 0,80 kr. 96,-

Gratis samtaleoppstart innenfor de første 120 gratis ringeminuttene X stk a kr. 0,59

Maks antall gratis SMS 90 stk a kr. 0,42 kr. 37,80

 

Hva er dette "a kr. 0,80"? Og "a kr. 0,42" for SMS?

 

:dontgetit:

Endret av JLa
Lenke til kommentar
Hehe, en skulle kanskje tro det. Dårlig research ble det der. Så hvis det ikke finnes noe med små skrift...videre går ringeprisen opp til kr 0,79, ser jeg. Uansett vil jeg ha Telenor-dekning iallfall. I tillegg tviler jeg på hvor lenge de kan ha et slikt tilbud. Fungerer nok som lokkemat, tenker jeg. Men for den den som vil hoppe og sprette fra leverandør til leverandør så dem om det.Men det er jo oss som er villig til å betale for tjenester som holder selskapene i gang. "Gratispassasjerene" gir jo bare minus i regnskapet.

 

Villig til å betale for tjenester som holder selskapene i gang?

 

Nå har jeg hørt det også. Hvis du vil sponse telefonselskapene så er det bare å betale litt ekstra hver mnd. Vi andre som har litt økonomisk insikt, betaler gjerne minst mulig :)

støttes!!!slike lokke tilbud som selskapene har gående en liten stund ser jeg på som svindel.(onacall skal ha får at de har klart over ett år,men uansett)

 

fint at du travller har betalt regningan mine i over ett år,takk!

 

edit:mente jo deg da fjellvåken ja.

Endret av storkers
Lenke til kommentar
Villig til å betale for tjenester som holder selskapene i gang?

 

Nå har jeg hørt det også. Hvis du vil sponse telefonselskapene så er det bare å betale litt ekstra hver mnd. Vi andre som har litt økonomisk insikt, betaler gjerne minst mulig :)

 

Prøv å forstå hva jeg mener. Jeg betaler gjerne en gunstig pris, men vet at det ikke er realistisk å selge en vare som går i minus - på sikt. Tipper gratistilbudene er ment som lokketilbud evt. at det forutsetter bruk utover gratiskvoten. Ok, det er fullt tillatt å benytte de. Ipea klarte det ikke, One Call klarte det ikke og det vil ikke Tele2 heller når det blir mange nok gratispassasjerer på skuta.

 

En trenger ikke å være full for å skjønne det. :p

Lenke til kommentar
Ok, jeg begriper ikke det her. Er inne på One Calls sider og kikker nå. Jeg er ny kunde og har ikke fått faktura ennå, men aktiviteten min hittil er jo loggført. Og hva ser jeg i kolonnen ytterst til høyre? Joda, pris! Det ser ut som de skal ha penger for hver samtale, enda jeg fortsatt er under 120 min pr mnd?

 

De logger det ja, men du betaler ikke for det. Skal du holde følge med hvor mye du har ringt for så anbefaler jeg at du nullstiller samtale-telleren på mobilen din den første i hver måned. Akkurat der er Onecall litt dårlig. Skulle gjerne hatt en oversikt over hvor mye du har igjen av de 120 minuttene på siden deres.

Lenke til kommentar
Villig til å betale for tjenester som holder selskapene i gang?

 

Nå har jeg hørt det også. Hvis du vil sponse telefonselskapene så er det bare å betale litt ekstra hver mnd. Vi andre som har litt økonomisk insikt, betaler gjerne minst mulig :)

Enig der. Jeg har OneCall fordi jeg ringer relativt lite, og har hatt nesten gratis mobiltelefoni et års tid. Ingen stor krise om jeg må betale oppstartsavgift, men OneCall har brukt mange reklamekroner i diverse media for å skryte av de gratis ringeminuttene. Nå som gratis ikke lenger er gratis vurderer jeg å skifte leverandør for å markere min misnøye med noe som har utviklet seg til å være et introduksjonstilbud.

 

Får vel prøve MTU inntil også de innfører startavgift på "gratisminuttene".

Lenke til kommentar

Fikk svar fra Onecall på min klage mail nå..

De ror seg jo helt bort fra problemet, å legger heller fokus på at ringeprisene etter gratisminuttene nå blir billigere.

 

Hei

 

Ringeminuttene er fremdeles gratis.

Vi har, i likhet med mange andre operatører. Men vi senker prisene etter de gratis minuttene på One Faktura.

 

Med vennlig hilsen

-----

Kundekonsulent

One Call AS

Lenke til kommentar

kopi av min mail til onecall:

 

kordan kan dere fremdeles kalle de 120minuttene får gratis når dere skal ha 59 øre i oppstart?vist jeg ringer 120 samtaler på 1min på en måned så betaler jeg 70,80kr ,å det kaller dere gratis?jeg kaller det svindel.å ja jeg er klar over at dere har senket prisene etter 120min men det hjelper ikke meg som har mange korte samtaler imåneden fårdet om jeg bestandig overstiger "gratis" kvota.blir nokk bytte selskap før 1/10 ja.you had a god run!

Lenke til kommentar

De av dere som synes synd på OneCall fordi de gir bort gratis tellerskritt burde kanskje spørre vennene deres som har andre operatører om de vet at det er dyrere å ringe til OneCall? De tjener pengene på å ta høy pris for at folk ringer inn til kundene sine, så at de driver med veldedighet er bare tull!

 

Grunnen til at Netcom setter opp prisen, og fraviker sitt egenintroduserte «lik pris»-prinsipp er ifølge Netcoms kommunikasjonssjef Øyvind Vederhus at selskapet taper penger for hvert ringeminutt som går til de berørte selskapene.

 

Skylden for dette legger han på myndighetene.

 

Post- og teletilsynet bestemte nemlig tidligere i år at Tele2 og Network Norway skulle få lov til å ta seg bedre betalt enn Netcom og Telenor, gjennom såkalte termineringspriser.

 

Mens Netcom og Telenor får lov til å belaste andre selskaper 60 øre per ringeminutt, får Tele2, Ventelo og Network Norway ta 1,16 kroner

Endret av A.Dent
Lenke til kommentar
kopi av min mail til onecall:

Bare som et tips, burde du tatt deg litt lengre tid med den mailen, og sørge for å ha nogenlunde rett språk og tegnsetting. Det kan øke sjangsen din for å få et tilsvarende godt svar tilbake.

 

---

 

Om dere fraråder MTU, hva er da alternativa? Tele2 sine abbonement blir uansett dyrere for min del.

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Jeg ringer også mange små samtaler - men jeg kommer til å ta "smerten" fordi onecall er mye billigere på datatrafikk.

//Torgeir

Det er forsåvidt et godt argument for å bli hos OneCall. Jeg har fått meg en av disse knøttsmå PC'ene og kan komme til å bruke litt mobilt internett på den på reiser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...