Gå til innhold

Darkfall Online ny video og beta!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk som klager på animasjoner og grafikk er rett og slett mest sannsynligvis ikke gamle nok for å skjønne hva dette spillet handler om uansett.

Så lenge "gameplay" overbeviser, noe det har en grei sjans til å gjøre i en slik verden, så vil da ubetydelige ting som nettopp grafikk og animasjoner få en "rewamp".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det er vell også fakta? ;)

De fleste her inne klager på grafikk og animasjoner og sier at det "ødelegger" for dem, og da sier jeg at nei, da har man ikke helt fått med seg hva som er "deal'en" med spillet.

Grafikk og animasjoner er småplukk i forhold til andre ting som kan gå galt når det gjelder alt av hva spillutviklerne lover.

Det denne filmen viste oss er jo at mesteparten faktisk er til stede, og at det fungerer. Noe mange av oss kanskje ikke helt trudde.

Skrevet

Har virkelig ikke så sykt mye imot animasjonene, men måten de presenteres på...

De presenterer animasjonene som om de skulle ha vært av pixar, siden vi nesten bare ser mange folk som løper.

Har gledet meg lenge til dette spillet, og noen animasjoner skal ikke ødelegge for meg. Men har sett freeMMO's med mye bedre animasjoner.

Grafikk bryr jeg meg fint lite om, men om animasjonene i spillet er dårligere enn i Oblivion ( gå i 3d person og hopp...) så ødelegger det rett og slett flyten i spillet.

Skrevet

Darkfall Online er vel et spill som hadde vært kongen for 4-5 år siden? Spillet har ikke sjangs i helvete å konkurere med spill som EQ2,WoW,AoC og WAR. Men dem er nok heller ikke ute etter å konkurere med disse spillene. Darkfall Online kan bli et fint alternativ til dem som vil ha noe anderledes.

Men noen pengemaskin blir det nok aldri desverre, mmo spill er kommet alt for lang og kundene krever kvalitet eller så river dem ifra værandre hele spillet, noe ala AoC...

Skrevet
Darkfall Online er vel et spill som hadde vært kongen for 4-5 år siden? Spillet har ikke sjangs i helvete å konkurere med spill som EQ2,WoW,AoC og WAR. Men dem er nok heller ikke ute etter å konkurere med disse spillene. Darkfall Online kan bli et fint alternativ til dem som vil ha noe anderledes.

Men noen pengemaskin blir det nok aldri desverre, mmo spill er kommet alt for lang og kundene krever kvalitet eller så river dem ifra værandre hele spillet, noe ala AoC...

Er vell det som er poenget... Det at Darkfall kan tilby verdenen noe de ikke har sett på flere år.

Det finnes nok en grei gruppe mennesker som kun spiller EQ2,WoW,AoC,WAR etc mens de venter på noe mer PvP orientert skal komme ut. Om dette vil bli Darkfall eller en av de andre lignendes spillene som Mortal Onlina, Earthrise etc etc vet man jo ikke, men at folket er klare for noe nytt er det hvertfall ikke noe tvil om.

Og jo, jeg trur at de som en så liten gruppe spillutviklere kan tjene greit på dette spillet.

Dessuten, hva mener du med "kvalitet"? Hva kan du si om Darkfalls kvalitet utifra denne videoen bortsett fra grafikk og animasjoner? Kvaliteten folket venter på er jo gameplay.

Og så lenge kvaliteten ligger der i form av gameplay så vil de tjene penger, og da vil nok animasjoner og grafikken justeres oppover etterhvert som pengene/teknologien tillater det.

Skrevet

Utviklere priser og lover ofte ting som "helt utrolig".. Og så er det ikke så veldig "utrolig" likevel når spillerene prøver selv :/.

Håper det blir et bra spill. Skal uansett testes.

Skrevet

Er vell det som er poenget... Det at Darkfall kan tilby verdenen noe de ikke har sett på flere år.

Det finnes nok en grei gruppe mennesker som kun spiller EQ2,WoW,AoC,WAR etc mens de venter på noe mer PvP orientert skal komme ut. Om dette vil bli Darkfall eller en av de andre lignendes spillene som Mortal Onlina, Earthrise etc etc vet man jo ikke, men at folket er klare for noe nytt er det hvertfall ikke noe tvil om.

Og jo, jeg trur at de som en så liten gruppe spillutviklere kan tjene greit på dette spillet.

Dessuten, hva mener du med "kvalitet"? Hva kan du si om Darkfalls kvalitet utifra denne videoen bortsett fra grafikk og animasjoner? Kvaliteten folket venter på er jo gameplay.

Og så lenge kvaliteten ligger der i form av gameplay så vil de tjene penger, og da vil nok animasjoner og grafikken justeres oppover etterhvert som pengene/teknologien tillater det.

Tilby noe vi ikke har sett på flere år? Et mmo spill som kun har fokus på PvP? Etter hva jeg har forstått så er dette spillet som alle andre mmo spill ang gameplay men minus masse content i form for quests etc. Dem skal prøve seg på å la spillerene ekspremintere med class builds, det er vel det eneste som virker spennende med hele spillet desverre.

Om det er PvP som er greia så er det allerede idag endel kjempe bra og etablerte spill å velge blandt. Og med spill som Warhammer Online som virkelig gir PvP fans bøtter å spann med content eller Age of Conan hvor skill faktisk skiller dem "gode og dårligere" spillerene ser jeg bare ikke noe plass til Darkfall Online.

Synes det er som jeg skrev tidligere at spillet ser ut som noe som kunne kommet ut for 4-5 år siden. Og ang kvalitet så tenker jeg på hele inntrykket som denne videoen skulle gi. En kan selvf aldri dømme et spill ut ifra et film klipp så alt er bare spekulasjoner men det er nok bare en spesiel gruppe gamere som synes det der så noe bra ut.

Men for all del, jeg håper Darkfall Online blir et bra spill! Ikke noe bedre en å ha litt å velge iblandt i denne mmo jungelen. Men jeg tror pr idag at Darkfall Online blir for svakt og for sært.

Men tid vil vise :)

Skrevet
Mange grafikk h*rer her.

Jeg driter i om modellene ikke har 100000 polygoner, bump map og altslags tull, men jeg forventer at spillet ikke skal se ut som en uferdig betaversjon av Half-Life fra 1998.

Jeg vet at jeg overdriver, og at gameplayet kommer først, men de kunne i det minste gjort noe med de animasjonene før de bestemte seg for å vise det frem. Håper inderlig at de er placeholders.

Skrevet
Tilby noe vi ikke har sett på flere år? Et mmo spill som kun har fokus på PvP? Etter hva jeg har forstått så er dette spillet som alle andre mmo spill ang gameplay men minus masse content i form for quests etc. Dem skal prøve seg på å la spillerene ekspremintere med class builds, det er vel det eneste som virker spennende med hele spillet desverre.

Darkfall tilbyr ikke bare mer fokus på PvP, og så masse minus i content. Hvis du med content mener hjernedøde farme-quests som i WoW har du rett.

- Full loot

- Slåssing i FPS-stil

- Ingen levling, mindre farming

- Bygging av byer

- Kriging mot andre klaner, erobring av byer

- Naval warfare

- Destructable environment

- Mye mer crafting

- Massive slåsskamper, som 100v100

- World bosses som man kan raide, enkelte i open pvp soner for konkurranse

- Du trenger aldri rerolle, du spiller som du vil. Mage i plate armor, f.eks... ha det slik som spillestilen din

- Ikke avhengig av gear i PvP, mer på "player skill" (dette som irriterte sterkt med WoW, at den med best gear vinner)

- Siege warfare

- STORT landskap som spillerne selv former, alt man bygger og gjør har innflytelse på andre, med andre ord en dynamisk verden

- Man kan stjele ting slik som mounts, og man kan bryte seg inn i hus

- Dynamiske mobs. Hvis du dreper mange av dem forflytter de seg, hvis de ikke blir drept formerer de seg og blir flere

- Du looter hva du ser.. ser du en mob med f.eks et sverd og du dreper det, får du sverdet. Hvor mange ganger har du ikke drept dyr på WoW og funnet ut at de mangler hjerter/hoder/haler osv?

Pluss mange andre småting...

Skrevet (endret)
Mange grafikk h*rer her.

Hvis de satser på å lage et spill med realistisk grafikk, som de gjør nå, så burde de faktisk gå for å lage god realistisk grafikk og samtidig topp gameplay.

Derimot, hvis de ikke klarer å få realistisk grafikk, da burde de kjøre ned med polygons og få spillet til å se pent ut på den måten, og samtidig ha topp gameplay.

Det er de selv om prøver å lage god realistisk grafikk, da får de kritikk på det nivået, hadde de gått for å lage WoW grafikk så hadde de fått kritikk på det nivået.

Uansett, grafikken i spillet har ikke noe å si for hvor populært et spill kommer til å bli, AoC er nydelig, se hvordan det gikk med dem. Viser det seg slik at Darkfall har ufatterlig dypt og spennende gameplay så blir det populært hvis de har det ved release.

Endret av Bruktbilen
Skrevet
Darkfall tilbyr ikke bare mer fokus på PvP, og så masse minus i content. Hvis du med content mener hjernedøde farme-quests som i WoW har du rett.

- Ingen levling, mindre farming - Det blir like mye farming. Det er fortsatt skill levels.

- Bygging av byer - Bare på plasser hvor de har bestemt

- Destructable environment - Bare player made bygninger

- Mye mer crafting - Men fortsatt like kjedelig

- STORT landskap som spillerne selv former, alt man bygger og gjør har innflytelse på andre, med andre ord en dynamisk verden - Som sagt, kan bare bygge hus, og bare innenfor et området. Kan ikke sette opp leir, bygge barrikader, lage hemmelige baser, eller slippe ting ned på bakken. Verden er ganske statisk.

Skrevet

Tør å påstå at 90% av dem som har spilt UO og fortsatt spiller mmo's kommer til å spille Darkfall. selv har jeg ventet på dette spillet i flere år. gleder meg så sinnsykt til et spill i god gammel UO stil. Full loot, skills i stedet for lvl's, ikke være avhenging av å farme huler som Molten Core 6 uker for å få det våpnet som gir deg den lille "edgen" i PvP. Om det blir som gode gamle UO er det spillerene bak avatarene som gjør utfallet.

Skills over phat epics ftw.

*logger på UO igjen mens jeg venter på beta*

Ewil Twin

Skrevet

Hvis du ikke skjønner hva jeg mener når jeg sier at vi vil få se noe man ikke har fått sett på en stund, så vet du rett og slett for lite om spillet.

Likt som alle andre MMOs angående gameplay? Er du sikker på at du har gjort hjemmeleksene dine angående det å ytre din mening i saker du har null peil på?

Om det er PvP som er greia så er det allerede idag endel kjempe bra og etablerte spill å velge blandt. Og med spill som Warhammer Online som virkelig gir PvP fans bøtter å spann med content eller Age of Conan hvor skill faktisk skiller dem "gode og dårligere" spillerene ser jeg bare ikke noe plass til Darkfall Online.

Det er ikke direkte PvP greia som er tingen, det er utfallet av PvP som er tingen. Skjønte du den?

Synes det er som jeg skrev tidligere at spillet ser ut som noe som kunne kommet ut for 4-5 år siden. Og ang kvalitet så tenker jeg på hele inntrykket som denne videoen skulle gi. En kan selvf aldri dømme et spill ut ifra et film klipp så alt er bare spekulasjoner men det er nok bare en spesiel gruppe gamere som synes det der så noe bra ut.

Det samme kan jeg si om The Sims og Spore også, ikke direkte 1'st class grafikk må jeg si, men gameplayet i disse spillene ser ut til å treffe blinken hos endel folk, og det vil nok Darkfall gjøre også, HVIS det serverer det det skal ha på menyen. Og etter filmen så viser dem jo at utrolig masse av det faktisk står der, så da får man bare vente å se om desserten rekker frem i tide.

Skrevet

Spillere som bare spiller for loot og ser på det som farming i mmo spill har et litt "feil" bilde av det hele tror jeg. Altså det er så mye mere bak det hele også...det som en guild å jobbe sammens for å bli så gode at dere som en guild kan klare hardere og hardere dungeons er en kjempe digg følelse.

Når alle skriker over Teamspeak i glede etter å endelig ha klart å drepe en svær jævel som alle har jobbet lenge med å klare å ta.

Når du selv blir glad for at god guild venn får noe nytt, først da vet du hva meningen av et bra community betyr.

Folk er blitt så opphengt i at WoW bare er farming etter epics etc, men go det er voldsomt mye av hva du selv gjør ut av det altså.

Om en spiller kun for å få loot så har en nok gått seg litt bort i hva et mmo spill egentlig er og burde tenke litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...