Gå til innhold

Darkfall Online ny video og beta!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Enig. De videoklippene vi fikk servert før, som for eksempel en Mahirim på mount så pent ut. Ingame screenshots så også bedre ut. Jeg håper bare at det er en dårlig video, at animasjonene er placeholders og at de skrudde ned grafikken og slikt for å vise de større kampene. Animasjonene så fryktelige ut, men det pluss grafikken kan jo fikses i ettertid. Og det skulle vært mer fra førsteperson, ja.

http://www.darkfallonline.com/gallery/visuals

Endret av phoNte
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tippe at de fleste effektene blir den ferdige greia. Men så er videoen i 640x480 også da. Det vanligste nå er vel 1680x1050 WS.

Tror ikke at Darkfall er noe for folk som kun er opptatt av grafikk og det visuelle i spill.

Skrevet
Jeg vil tippe at de fleste effektene blir den ferdige greia. Men så er videoen i 640x480 også da. Det vanligste nå er vel 1680x1050 WS.

Tror ikke at Darkfall er noe for folk som kun er opptatt av grafikk og det visuelle i spill.

Helt riktig, Darkfall satser på gameplay over gfx.

Hvis noen vil ha gfx så kan de jo bare spille Age of Conan :)

Skrevet

Så hva som er så bra med gameplayet vi så her ? Vet det er i sanntid og det ville jeg elsket men det her så utrolig dårlig ut. Hvor er forsvaret igjen ? Hva med å blokkere med skjold ? Parre med sverd ? Alt jeg så var hack'n slash med dårlig animasjoner og modeller.

Skrevet
Så hva som er så bra med gameplayet vi så her ? Vet det er i sanntid og det ville jeg elsket men det her så utrolig dårlig ut. Hvor er forsvaret igjen ? Hva med å blokkere med skjold ? Parre med sverd ? Alt jeg så var hack'n slash med dårlig animasjoner og modeller.

Man kan vel ikke akkurat avgjøre om spillet har godt eller dårlig gameplay utifra en slik video. Ellers går jo gameplay ut på mer enn å kunne blokkere slag.

Skrevet
Å blokkere og sånt var jo en av hoved elementene da.

Jeg siterer: "Active/manual blocking is in". Kommer sikkert ikke godt nok frem i videoen.

Skrevet

De videoene der ødela mitt inntrykk av spillet... Så rett og slett lame ut. Er ikke noe bedre at dette er et gratis(?) spill, som kommer til å trekke til seg masse kids som cheater.

Skrevet
De videoene der ødela mitt inntrykk av spillet... Så rett og slett lame ut. Er ikke noe bedre at dette er et gratis(?) spill, som kommer til å trekke til seg masse kids som cheater.

Darkfall er ikke gratis, regn med 12-15 dollar. Bare det gjør at 99% av "kids som cheater" ikke vil spille det.

Skrevet

På forumet er det mye snakk om at HD videoen var 20x bedre, noen som har sett den enda?

Om de ikke pusser opp animasjonene så blir jeg ganske trist.

Skrevet
På forumet er det mye snakk om at HD videoen var 20x bedre, noen som har sett den enda?

Om de ikke pusser opp animasjonene så blir jeg ganske trist.

HD videoen?

Jeg tror det bare er snakk om forskjellene mellom å se den på youtube med standard quality og high definition quality.

Skrevet

Er ening i at filmen ikke så helt topp ut, vi har faktisk sett filmer som der gameplay har vært mye bedre synes jeg, men nå må vi vel vente med å ta livet av spille før vi hører hva de som kommer inn i beta har å si.

Som tidligre sagt er ikke darkfall et spill for grafikkhorer, til det har vi hjerneløse spill som crysis. Grafikken er bra, men resten er kjedelig.

Grafikken i darkfall er ikke dårlig og resten er bra. Så da kan man jo velge da. Personelig så er et ikke noe tap for meg hvis noen grafikkduster ikke blir med.

Skrevet (endret)

Folk spiller jo UO, EQ, AC osv. fremdeles. For folk som liker sandbox MMO uten å ha sitte på i en quest fornøyelsespark burde slenge seg på her. Det er ideene bak spillet og gameplay som driver både utvikling og spillerbase.

Her driver også spillerne historien, tenk deg at du er en landeveisrøver som plyndrer folk mellom jaktsteder og byene eller man er en leiesoldat betalt for å bli med et angrep mot en clan-by. Med full loot og full pvp får man mer immersjon på den måten, selv om "fun-factor" kan gå litt ned for noen folk.

Vet ikke om de droppet active blocking og slikt pga lag hensyn, men er ikke sikker. Vi vet forholdsvis lite hvordan combat kommer til å føles som. Forhåpentligvis får vi videoer i nær framtid hvor man ser combat i 3. / 1. person med full UI.

Husk at Darkfall er laget av en independent utvikler, de har rundt 20-30 utviklere av ymse slag som lager det på heltid så de har ikke ressursene til EA, Blizzard eller Funcom som har hundrevis av utviklere bare på ett spill.

Verdt å ta som eksempel er Mount & Blade som er et artig og vanedannende spill, det startet med et tyrkisk par og de har holdt på i rundt 4 år nå. Grafikken er ikke den beste men ideene bak, hva man kan gjøre og gameplay er veldig artig.

Endret av LordjOX
Skrevet
Som tidligre sagt er ikke darkfall et spill for grafikkhorer, til det har vi hjerneløse spill som crysis. Grafikken er bra, men resten er kjedelig.

Grafikken i darkfall er ikke dårlig og resten er bra. Så da kan man jo velge da. Personelig så er et ikke noe tap for meg hvis noen grafikkduster ikke blir med.

Joda, det nok ikke et spill som skinner grafisk sett, men dette her blir for dårlig. Modellene ser ikke akkurat flotte ut, og animasjonene gidder jeg nesten ikke nevne. Jeg er ingen "grafikkhore", spillet kunne vært i 2D for min del, men det forventes at det ser bra ut. Se på World of Warcraft. Modellene har få polygoner, lavoppløste teksturer, men spillet ser alikevel svært bra ut. Animasjonene flyter bra og spillet ser rett og slett flott ut! En 3D-modell av en dritt er fortsatt en 3D-modell av en dritt, samme om den har 100 eller 100000 polygoner.

Skrevet

Jeg må innrømme at Darkfall kom frem fra glemselen nylig, beta signup og greier, mmo sjangerens svar på Duke Nukem, det kommer når det kommer.

Stor og til tider lang video, det mest positive jeg så var muligheten til å kunne gjøre "mye", dette spillet skal liksom være grensesprengendene, vel og bra det. Men jeg angret vel litt på at jeg signa opp på betaen, for med tanke på hvor lang tid dette spillet har vært i utvikling, samt hvor mye som kreves av et nytt mmo i dagens samfunn, så er jeg redd at dette spillet ikke holder helt mål. Er enig at det lignet på nok et gratis online spill, og de trenger vi jo flere av.......

Darkfall skal selvfølgelig få sin sjanse til å overbevise, de fleste spill ser vel så som så ut i en tidlig utviklingsfase, "time will tell".

Håper neste video er kortere og bedre, vi vil ha kvalitet og ikke kvantitet.

Skrevet

Jeg så først youtube videoen fredag natt, full.

Ble skuffet over den tilsynelatende dårlige kvaliteten, og sovnet etterhvert =P

Derimot lastet jeg ned videoen selv dagen etter, og alt jeg har å si er FANTASTISK. Greit at animasjonene kan være bedre, men når du innser hvor genialt de etter sigende har bygget SANDKASSEN betyr ikke grafikk så mye. Foreslår uansett at folk laster ned videoen.

Spillet ser ut til å fokusere på god gameplay med mange spillere tilstede lagfritt, samtidig som grafikken fungerer bra (litt som WoW der, uten sammenligning forøvrig).

Skrevet

Ser interesant ut! Er jo ikke akkurat høybudjett dette spillet så klarer ikke helt å bry meg om grafikken. Får se om gameplayet blir bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...