Gå til innhold

Iphone 3G Spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Har lyst på en Iphone 3g, men synes netcom er så dyrt per måned å bruke.

Burde jeg heller kjøpe en brukt en å bruke mitt vanlige abbonemang???

Hvis jeg bruker min vanlige kontantkort, kan jeg da surfe gratis i trådløse

soner? (ser på netcom sine italk abbonemang at de "tilbyr" dette i abbopnemanget?)

Og kan jeg surfe med 3g på vanlige nettsider bare at jeg betaler av kontantkortet? (som en vanlig telefon?)

Istede for de 100MB som netcom tilbyr?

Hva er smartest?

Endret av Gabsterino
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke gratis i de trådløse sonene (Homerun) viss du ikke har Italk abb.

Viss du har planer om å surfe mye med kontantkort så kommer det til å bli VELDIG dyrt, tror det er 20kr pr. MB.

Skrevet

iPhone 3G har wifi, dermed kan man surfe gratis på internett i trådløse soner. Er usikker på hvordan man unngår at kortet (kontantkort eller med abonnement) blir belastet på disse telefonene når man bruker wifi. Håper noen har noen forklaring på hvordan man gjør det.

Skrevet
Er det bare meg eller ga dere meg to forskjellige svar nå? =)

Det de mener er at du må ha iTalk for å kunne surfe i Netcoms trådløse soner, som heter Homerun. Du kan surfe så mye du vil på private trådløse nett.

Skrevet

Nå er en del innlegg fjernet herfra.

Hvis man ikke greier å komme med noe nyttig i diskusjonen, så dropp og trykk på "SVAR NÅ". ;)

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjoner tas på PM.

Skrevet
Okei skjønner=)

Men det anbefales å bruke iTalk?

Hvis du har tenkt til å faktisk bruke iPhonen, er det enten iTalk Large eller iConnect som er aktuelt. De andre abonnementene har alt for lite data inkludert, slik at du ikke kan gjøre noe særlig mer enn å sjekke mailen din, og til nød gå online hvis du hele tiden tenker på hvor mye du laster ned.

Det blir en ganske stiv månedspris på 500 kr i faste avgifter for det billigste av de to alternativene. Det kan derfor kanskje være lurt å bryte bindingen og skaffe et internett abonnement med fri bruk på kvelden og helgene. Dette koster fra 100-130 kr avh. av operatør. Du må fortsatt passe litt på at du ikke bruker internett noe særlig i arbeidstid, for ikke å få for høye regninger. Hvis du har tilgang til wif, går det en del lettere.

Selv bruker jeg FriFiks sammen med FriInternett Kveld & Helg fra Telenor. En annen fordel med å bryte bindingen er at jeg raskt kan bytte til en annen operatør, hvis noen kommer med et bedre tilbud :)

• 4 uker senere...
Skrevet
Men kan jeg foreksempel surfe gratis i de trådløse sonene på jobb og hjemme her hos meg? det er wifi? Da surfer jeg gratis?

Du kan surfe Gratis, i ALLE tråløse netverk i VERDEN, som du har tillatelse i fra nettets eier til, eller har koden til. :)

^^Uten tilatelse/kode, så kan du ikke surfe gratis, på lik linje som alle andre bærbare pcer, osv, der du også trenger kode..

.:CyberMan:.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...