Gå til innhold

Mass Effect - Spørsmål om valg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg skal få reddet et vrak på en planet og det står at electronics skillen min er for lavt så aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har jo ikke kontroll over hvilke talentpoeng lagkameratene skal få!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg skal få reddet et vrak på en planet og det står at electronics skillen min er for lavt så aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har jo ikke kontroll over hvilke talentpoeng lagkameratene skal få!

Skrevet

Småpraten ilag er til tider helt genial. Har wrex og tali med meg som regel, og de er utrolig morsomme. Vi står i heisen og de prater sånn ca sånn:

Wrex: So, you spend all your time studying prothean space junk

Tali: Well, its quite interesting. This mission is a bit more explosive then the digs Im used to.

Wrex: A explosion every now and then is good for your head.

Det er bare etter hukommelsen da, var bedre formulert :p Holdt på å dette av stolen av latter.

Kom meg til sengs med ashley, er det mulig å komme til sengs med Tali også?

Skrevet

Hehe, skal spille igjennom som kvinnfolk etter jeg har runda ferdig spillet nå og da skal det bli Tali kos :p

Synes spillet har rimelig god replay value :)

Skrevet (endret)

Oi, kom til fare for å skrive feil navn.

Jeg mente dessverre Liara :(

Men ja, god gjenspillingsverdi. Dessverre frister det lite til gjentagelse å frese gjennom alle småplanetene igjen, men jeg blir vel plent nødt til det for å låse opp alle achievementene. Jeg forbanner Microsoft for å ha introdusert gamerscore.

Endret av Odesseiron
Skrevet

Da har jeg spilt litt. Jeg må si at spillet overrasket meg mer negativt enn positivt (har vel litt med at forventningene var ganske høye).

- Alle NPCene bare står rett opp og ned hele tiden, jeg synes det er kjedelig og bidrar ikke til stemningen. For eksempel når man går rundt på romskipet i starten etter det første oppdraget så kan man prate med medlemmene i gruppen sin, men de står jo bare der, gjør ingenting.

- Alle ser like ut, utenom ansiktet. Små forskjeller i klærne. For eksempel ser det ut som at alle menneskene er godt trente med en god kropp. Ingen smålubne folk, ingen høydeforskjeller. Slik er det også med andre raser. Mulig det blir annerledes utover i spillet, men jeg tviler.

- Dialogene er gode, men jeg synes det er litt merkelig at jeg (som er commander/captain) kan spørre de som er under min rang om ting som de sier de lærte på barneskolen. Og når de svarer så svarer de på en måte som minner meg om et lite foredrag.

Når alt det er sagt mener jeg uansett at spillet er et bra spill, og det vil sikkert bli bedre desto lenger jeg kommer. Akkurat nå, i starten av spillet så føler jeg men ikke så veldig engasjert.

Et lite spørsmål på slutten. Jeg har all grafikk på maks, men det er noe feil med skyggen som treffer ansiktet til folkene. Vanskelig å forklare, men hvis det er noen som vet hva jeg prater om og veit hva jeg kan gjøre for å fikse det, please reply ;-)

Skrevet

Det er sant at folkene holder seg ganske mye i ro, men fordelen er da også at det er mye lettere og raskere å finne dem :p

Når det gjelder utseendet så er de fleste du omgir deg med uniformerte soldater eller lignende og er nok derfor både godt trent og relativt likt kledd. Ambassadøren er derimot litt lubben.

når det gjelder skyggen så har jeg hatt samme problemet selv, vet ikke helt hvorfor.

Skrevet

Joda, men alle er omtrent på samme alder, utenom spesielle personer som nevnte ambassadør.

Men jeg synes de kunne gjort slik at folka hadde gjort noe i stedet for å bare stå rett opp og ned. Sitte ved bordet og slappe av, stå og mekke på noe, blir litt monotont når alle ser omtrent helt like ut og ser neste klin like ut.

Skrevet

Tja, De fleste i et slikt militær vil nok være eller se tilnærmet lik ut i alder. Combat fitness, osv. Men både ambassdøren og kapteinen er eldre. Det samme er Pressley som er din second in command. Og legen er også en del eldre med grått hår og greier. Han fyren som er sjefen i motorrommet eller hva jeg skal kalle det for er vel i førtiårene. Ellers ser da folk ut som om de kan være alt i fra 20 til 35 noe som virker naturlig nok det. Er også en del bikarakterer her og der som ser ut som om de er eldre enn de fleste. En del ambassadører og lignende, eieren av nattklubben, en av de avdrukkene soldatene man prater med i nattklubben, etc, etc. Kan nok ramse opp enda fler iløpet av forskjellige main quest missions og side missions :)

De andre rasene ser man jo alder en del annerledes på, men selv der så vises det. Forskjellen er ganske klar mellom Liara og moren f.eks.

Men skal være enige i at en del av de "bare står der". Dog, noen står og styrer med ting i maskinrommet, og legen holder som regel på med noe. Men ja, det kunne sikkert vært litt bedre :)

Skrevet

Gjorde nettopp oppdraget på Virmire.

Veldig trist oppdrag. Måtte velge mellom Ashley eller Kaidan, ville egentlig beholde Ashley men valgte istedenfor Kaidan. :(

Jaja, det har vel ikke så mye å si, Ashley og Kaidan var vel de jeg hadde minst med i gruppen.

Hvem lot dere overleve?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...