Gå til innhold

Paratech

Medlemmer
  • Innlegg

    44
  • Ble med

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Paratech sine prestasjoner

6

Nettsamfunnsomdømme

  1. En innbruddstyv, på tross av hans geni, sliter med å skape tillitt til huseierne fordi han lever av å stjele. Innbruddstyven er svært mektig og har opparbeidet seg lang erfaring med å komme seg forbi forhindringer og vet hvordan han skal skaffe tilliten han behøver for å komme seg frem med det han driver med. Men innbruddstyven har for mange dårlige ambisjoner til at han kan skape tillitt til huseierne. Det er verdens letteste ting å skape tillitt til mennesker, men hvis de likevel ikke klarer det så er det fordi de har for mye arbeid å gjøre. De kan ikke gå hele dagen med innbrudds-verktøy i hendene samtidig som de skal småsnakke med huseierne de skal bryte seg inn hos. Når huseierne spør seg selv "Hvorfor har jeg ikke tillitt til det mennesket der, det er jo verdens letteste ting å skape tillitt" så er det fordi innbruddstyven har for mange ambisjoner. Ingenting i verden er lettere enn å skape tillitt. Men det er jo en risikosport å skape tillitt for så å miste den rett etterpå. Innbruddstyvene er ekstremt redde for å skape tillitt som ikke kan vare, så de unngår det gjerne hvis de kan. Hvis du føler at du mangler tillitt til noen, så er det en svært klar grunn til at du mangler den. De står litt på avstand og er litt redd for å gi deg den, du må gjerne betale mye penger for den først, det skal ikke være billig å få den. Den er reservert for de få iallefall. Hvis du føler at du mangler tillitt til noen, så er de følelsene korrekte. Det er noen som nøler. De står på avstand og sier "Jeg har ikke lyst å gi den personen min tillitt, hva gjør jeg hvis jeg mister den" Men av og til så møtte innbruddstyven en dum person her og der, og de gav tilliten til dem og følte at det "gikk greit". Så sa innbruddstyven "Her skal vi ikke stjele noe på lang tid" Verdens letteste ting er å skape tillitt, men verdens vanskeligste oppgave er å sette igang. De som er på avstand nøler. Innbruddstyven sa "Hvordan kan jeg gi denne huseieren min tillitt når jeg skal stjele tv'en som står rett inne i stua hans, det tar seg jo ikke ut" En annen innbruddstyv sa "Det er kulturen som er viktig, vi er nødt til å skape en kultur med mangel på tillitt slik at det ser normalt ut å ikke ha tillitt" Da innbruddstyven møtte en huseier så sa huseieren "Hvorfor har jeg ikke tillitt til deg?" så sa innbruddstyven "Det er helt normalt min venn, se bare der borte, det samme skjer der" Ingen huseiere måtte gå rundt å tro at det skulle være normalt å ha tillitt til dem, en vond vane er vond å vende og ryktene sprer seg mellom husene fortere enn man kunne ane og ingen skulle vel like at man fikk ulike erfaringer mellom hverandre. "Vi er innbruddstyver, vi kan ikke gå rundt å menge oss med disse huseierne hele tiden, men vi kan heller ikke være roboter som går rundt i gatene og blir sett på som utstøtte, vi har andre utfordringer også, vi skal ikke bare stjele, vi skal jo trøste de små også"
  2. Jepp vi vil uten tvil slippe å møte på disse karakterløse menneskene mer enn vi gjorde i fortiden, de vil bli litt maskert vekk fra virkeligheten og mer AI inn som du sa. AI vil bli til en pappa for dem slik at de kan sitte i stolen litt lengre vekk fra tastaturet. De vil ikke bli holdt til ansvar for det dårlige innholdet. Som alltid, må vi overleve så må vi. Da må vi ha A.I som gjør at designeren kan flytte stolen sin litt tilbake fra tastaturet. Av og til så er vi så dårlige at vi får tilsendt maskinerier for å overta for dårligheten. Håper de ikke går fra sans og samling. Vi får hele maskiner dedikert for dette, superavanserte maskiner som skal ta over for de delene av hjernen vår som nå mangler. Vil du ha noe innhold i et spill, bare sett inn en liten policy så lager den alt innholdet for deg, du behøver ikke gi ut dine personlige preferanser i designet, så blir du spart for å dele. Eller hvis du lurer på hva som er rett og galt så kan du spørre A.I om hva som er moralsk rett og hva som er moralsk galt. Det fins en hjelp for enhver dårlig side slik at en kan glatt og knirkefritt gå gjennom hverdagen uten komplikasjoner. Og det vil vise seg at A.I vil bli en svært kredibel kilde til informasjon, der vil være svært mektig teknologi som vil støtte den fullt ut, den vil 100% garantert gi det vil vil behøve i fremtiden. Alt vi behøver å gjøre, er å vente på den. Det betyr ikke at våre hjerner er ubrukelige, det er da iallefall 40% igjen inn i skallen, når A.I blir sofistikert nok til å ta over for grunnleggende oppgaver hjernen vår har, hvem vet, kanskje vi da kan begynne på å tenke på å redusere det til 10% for full fart. Det eneste som vibrerer og rører på seg er øyeballene, som har liv igjen. Litt som en gammeldags fabrikk som moderniserer seg og kjøper inn helautomatisk utstyr så kan gammelt utstyr kastes ut.
  3. Problemer er menneskene ikke motoren. Menneskene som programmerer den er for enkle og har for enkle ideer og enkle forestillinger om hva som er gøy og hva som ikke er gøy. De har også for enkle forestillinger om hva realisme er og hvordan den bør føles. Som alltid, menneskene er problemet. De genene som skaper interessante mennesker har blitt litt fjernet fra evolusjonen, fordi det prioriteres ikke lengre, masse går tapt, og til gjengjeld får vi enkle mennesker pluppende up. Folk går til sengs med mennesker som ikke har farger i det hele tatt, og når disse får barn og disse skal lage og programmere så får vi ingenting ut av det. Det er fargeløse, fantasiløse, erfaringsløse, prinsippløse mennesker, og når de skal programmere noe og designe noe, så blir det så dårlig at man bare er nødt å slå av hele spillet. De ekte spill designerne som vi hadde på 90 tallet er nå blitt pensjonister. Vi får aldri det tilbake til tross for at vi har 10 x mer kraft og teknologi i dag, så er spillene blitt 10 x verre samtidig. Så det løser ingenting med bedre teknologi. Vi har helt nye mennesker i dag, og de er ikke på langt så interessante som de var på 90 tallet, jeg vil påstå at de er iallefall 4-5 ganger redusert og krymper hvert år. Hver ny generasjon som kommer ut ser ut til å mangle noe, det blir bare mindre og mindre av det, jeg vet ikke helt hva det er, men de blir mer og mer robotaktige. Det er ikke mennesker lengre. Ikke rart de sliter med å lage gøy spill.
  4. Her er ingen konflikter å løse til å begynne med, jeg har ingen sterke meninger om kristendommen eller bibelen og vil ikke gi ut noen sterke meninger heller. Det er bare en som nevnte at demoner var ærlige. Og jeg fant opp et bibel vers som sier noe om det.
  5. Demoner er ikke en del av vår verden, den er en del av den tåpelige fortellingen. Selv om fortellingen er tåpelig eller dårlig så er den en del av fortellingen og ikke vår virkelighet. En kan bare snakke om demoner i en tåpelig kontekst, og der hører den hjemme. Vi snakker her om en fortelling, ikke en fortelling + vår virkelighet i sum. Fortellingen sier at de er løgnere, mer vil jeg ikke legge til fortellingen. For å legge til noe til fortellingen så må en først ugyldiggjøre alle definisjoner på satan, djevel, gud, demoner, engler osv, alt må ugyldiggjøres først. Og det kan vi ikke gjøre. Dermed må fortellingen stå som den er.
  6. En tostatsløsning er en geografisk ide, men "staten i hodene" på folk er allerede ødelagt. De folkene som bodde der vil aldri tilgi Israel noensinne, det er for brutale drap og for mange. Det er en fjerdegradsforbrenning på folks sinn, og fred vil bare oppstå når den nåværende generasjonen dør ut og vi får brutaliteten på historisk avstand, neste generasjon kan kanskje tilgi, den neste etter der vil sikkert klare det. Men den nåværende er ødelagt. Man skaper først en stat i hodene på folk, og så skaper man en geografisk en, men når den i hodene på folk er ødelagt (Altså de tilgir ikke brutaliteten) så er staten gruslagt.
  7. Det står i skriften at djevelen er løgnens far. (Johannes 8:44)
  8. Du får selvfølgelig lov å kommentere overskriften, selv om kommentaren er feil da. Jeg husker deg fra en annen tråd hvor jeg gav deg 2 kommentarer tilbake, og nå ser det ut til at du er her inne igjen. Til jul skal du vinne noen gaver i det hele tatt? Jeg anbefaler medisterpølser til deg til jul istedet for ribbe. Hvis du spiser medisterpølser hvor det egentlig er ribbe på fatet så er det nyttesløst å stemme ned medisterpølsa. Til jul får man leker i julegaver, men når en leke er for stor så kan du gi den til noen du er glad i istedet for å forsøke å fikle med den. Man må tjene saken sin, den kan ikke stjeles. den må fortjenes. Ikke bare i ord, men i ånd også.
  9. Ord bestående av 2 bokstaver utgjør 29^2 kombinasjoner som er 841 mulige ord. Hvis du putter alfabetet ned der med 2 bokstaver så kan det vende 841 mulige retninger, men bare 1 retning gjelder i samtalen. Den enkleste tingen i verden er å koke sammen en unik blanding av ordet og det er ikke lov å flykte inn på en annen blanding. Øker du det til 3 bokstaver per ord så har vi 24389 kombinasjoner. Det er ikke greit å leke den ordleken og det er nettopp derfor det er så utrolig viktig å holde seg til samtaleemne alltid. Det kan jo være fristende å lage disse uttallige kombinasjonene likevel, men det anbefales å holde den på 1 og unngå å øke den eksponentielt. Problemet blir som omvendt lotto, sjansen for å vinne er så stor at du vinner hver gang, men vinnergevinsten er også omvendt, du vinner bare 1 øre. Det kan være fristende og si at hele huset støtter seg på en av mikrobeinene og at alt kollapser hvis det faller, men dette er en fallgruve, et problem som ikke eksisterer har blitt reist.
  10. Demoner er det mest uærlige som har vandret på jorden noensinne. Kline kokos. For å forstå prinsipper så er en nødt til å være en mann til å begynne med, men når en ikke er en mann, men er noe annet da vil prinsippene dessverre gå tapt. Og kombinerer du dette havariet med en blanding av himmelske roser så har du oppskriften på ødemarken selv. "Hei hei" sa demonen mens den stod i ørkenen. "Jeg er en kvinnelig demon som mener A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Æ Ø Å, med andre ord, hva som helst er gyldig for min feminine natur, vi er tilbøyelig helt ned til avgrunnen. Så kom djevelen på stedet og spyttet på kvinnen og sa "En mann skal bare mene A, han skal ikke spre beina over hele alfabetet"
  11. leticia, kan du ta over diskusjonen med Capitan Fracassa, jeg må ut en tur har juleplikter, du diskuterer bare til ditt beste evne
  12. Det mysteriet er umulig å si noe om. Hans veier er uransakelige, og det samme er det uransakelig å si om han er god eller ikke, fordi han har gjemt dette også i den uransakeligheten.
  13. Selv om ånder er usynlige så foretar de seg ting i den fysiske verdenen, de får ting til å skje der. Og dersom du skulle være så uheldig å oppdage (Gjennom ditt intellekt) at du ser at der er marionettdukker som styres fra en annen plass. Hvis du oppdager dette (Noe som er vanskelig fordi det er en ånd bak) så er ånden nødt til å ha en unnskyldning for hans eksistens: Når du oppdager den, så sier du kanskje: "Hvem er du?" og den svarer: "Jeg er den som helbredet menneskene litt, ser du ikke det" Men så var der en ond ånd der også, og mannen spurte: "Hvem er du?" men den onde hadde ikke foretatt seg noe godt i verden så han kunne ikke gi noen unnskyldning for hans eksistens, så mannen avslørte at han måtte være fremmed og ond. Ingen visste hva han gjorde der. Den første ånden hadde sikret sin trygghet ved å helbrede noen mennesker her og der, og menneskene fikk da en anelse om hvem han måtte være dersom de kunne fornemme han ved uhell, så hadde de svaret fra før, og han slapp unna med det enkle svaret. Da ånden ble oppdaget ved uhell, de så bare en skygge i skogen, da sa ånden "Jeg er jo han som helbredet dere av og til, ser du ikke det?" Man kan aldri være for trygg dersom man mangler en identitet. Åndens identitet var sikret gjennom de få helbredelser han gav menneskene. Hver gang ånden ble oppdaget av noen, så pekte han "Se på helbredelsene der borte, det er ham jeg er" og så forsvant han inn i skogen igjen, og borte ble han. Den onde ånden hadde oppdaget den første åndens smarte måte å skape seg id på, han gjorde det samme, han gikk inn i verden og helbredet noen mennesker der, og så forsvant han igjen. Da menneskene oppdaget ånden spurte de hvem han var, så svarte han "Ser du ikke det da, jeg er han som helbredet noen av dere" Da menneskene oppdaget en fremmed mystisk ånd i skogen ved uhell neste gang, så sa de "Akkurat, det må være han som helbredet noen av oss, vi lar han være i fred og unngår å spørre han hvem han er" Ånden sa: "Det er bedre å identifisere seg på forhånd enn å reise opp ID kortet akkurat idet de tar meg på fersken" De så noe i skyggen av et rom i et hus, en ånd kanskje, så spurte de "Hvem er du?" og ånden reiste ikke id kortet sitt fordi han hadde allerede gjort mirakler i verden som de kunne bruke for å identifisere ham. Ånden hadde "pass" til å vandre blant folk og fe uten å bli stoppet for kontroll. Han vandret mellom menneskene trygt 99% av gangene, men av og til ble han oppdaget, og måtte da levere passet sitt og identifisere seg. Og da pekte ånden på "Ser du ikke de få helbredelser i verden som jeg har gjort, jeg er ham" Ånden reiste opp passet sitt og sa: "Ser du de få jeg har helbredet, jeg er ham" og så sa han "Selv om du tok meg på fersken og oppdaget meg her i skyggen denne gangen, så har jeg pass til å vandre blant ditt folk, så du behøver ikke bli nysgjerrig på hvem jeg er" og så forsvant inn i skogen. En annen gang stod det en mann med en kikkert og så en ånd langt inne i skogen, ånden reiste passet sitt med hånden, ånden visste at han ble tittet på fra lang ifra. Så sa ånden "Kan jeg gå nå?"
  14. Jeg bruker bare definisjon "forsvar" for det er mer forstått språklig. Ja det er dyrt å ha hegemoni, det er forsyningslinjer som krever beskyttelse, og de har store territorier å forsvare.
  15. Jeg mener at Usas problemer på den fronten handler om 1. Størrelsen på landet 2. våpen frihet (som skaper paranoia overalt) og 3. kulturell krig internt Forsvar handler også om psykisk helse, når forsvaret i Norge er godt, så er psyken til folk også god. Og vi får blide forhandlere også i politikken. Alt løftes opp. Målet må være å gjøre Norge selvstendige, og det må tas seriøst. Vi må få slutt på "Søndags ideer til forsvar" og gjøre det om til en livsstil, hvor industrien, forsvaret og alt er en livsstil som utvikler seg hele tiden med formål å gjøre den bedre hvert eneste minutt. Det må aldri kommet øyeblikk hvor en sier "Vi fikk det til". En livsstil er noe en aldri "får til". Vi kan doble folkets psykiske helse ved å ordne opp i dette. Vel det er en av tingene som er galt med Norge.
×
×
  • Opprett ny...