Gå til innhold

GrinderX9

Medlemmer
  • Innlegg

    2 043
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Innlegg skrevet av GrinderX9

  1. Rogshit skrev (13 timer siden):
    bubba477 skrev (13 timer siden):

    Jeg er nå på gjennomspilling 6 av 10 totalt. Må si meg enig i at litt av magien er borte men det er mye å henge fingrene i. Bethesda har dog mye å lære om spill design. Menyene er fortsatt noe jeg sliter med 150+ timer inn i det og det er slitsomt å måtte tilbake til oppdragsgiver for hvert eneste tempel....

    Ekspander  

    "gjennomspilling 6 av 10 totalt" bare av ren nysgjerrighet; Hvorfor har du bestemt deg for å spille gjennom spillet 10 ganger? :p

    Lurte jeg på også 😅

  2. Gunfreak skrev (1 time siden):

    Meh, RDR var et veldig bra spill når det kom, men etter RDR2 vil spillet fremstå som tomt, lite interaktivt, og lite. Historien er jo ok, men verden og gameplay er mye mindre engasjerende enn RDR2 .

    Og ikke er spillet av den alderen eller grafikk stilen at man kan leve på nostalgi heller.

     

    Ahh. Jeg har spilt gjennom store deler av RDR 1 på pc i det siste gjennom xbox 360 emulator. Funker helt fint. Jeg liker ærlig talt det enklere gameplayet, syntes det ble for mye dilldal i rdr2. Ikke noe jeg gidder å spile på ps5 da xbox one versjonen er en god "remaster" med 4k oppløsning og raskere lastetider.

    Men skal ikke se bort fra at en switch versjon kunne vært gøy å kunne ta med seg rundt.

  3. Er det slik å forstå at du ville ha gitt spillet ca 8 av 10 om det ikke var for de tekniske utfordingene på Switch? Så på pc og de andre konsollene er opplevelsen ett eller 2 hakk bedre? Kanskje det hadde vært en ide å skrevet noe om dette.  Samt om dette er ment som en ren Switch anmeldelse at det kommer tydelig frem i overskriften til anmeldelsen? Kanskje? :)

     

    • Liker 2
  4. herzeleid skrev (21 timer siden):

    Skal innrømme at første tanke (etter den første gleden over at spillet kommer snart) var "hvorfor henne?". Det neste som slo meg er at jeg ikke kommer på noen andre figurer jeg heller ville fulgt, kanskje med unntak av hun "Mars-marinen". The Expanse slår meg som noe så snurrig som en utrolig bra og fengende serie med et rollegalleri som er, om ikke uinteressant, så vanskelig å få sansen for 😛 

    Gleder meg uansett til spillet! 

    hehe faktisk enig. Det er liksom ikke karakter man blir utrolig knytta til. Men som du sier på tross av dette en utrolig bra serie. 

  5. Paccoo skrev (10 timer siden):

    Var ny oppdatering til spillet nå på PS5.

    Som ikke gjorde noen ting med ytelsen, tror jeg. 

    Jeg starta på dette spillet i går. Ps5, ytelsen er katastrofal. I alle fall på første verdenen. Performance mode som er så langt unna 60 er for dårlig. Noen drop ned i 50 er ikke noe problem, men når det går ned i 40 og 30 så har de bomma stygt. 

  6. Guybrush 3pwood skrev (20 timer siden):

    40-60 FPS i performance mode

    På ps5? :o . Det er sykt håpløst. Jeg hadde tenkt å kjøpe det til ps5 da det virket som den utgaven har minst problemer,  men det der høres ikke greit ut. Hvordan får du målt din fps på konsoll, eller er dette bare hva du tror/føler? 

     

    Oj, leste denne nå. Om ps5 er den beste versonen høres det ikke bra ut nei. Ser også ut til at din observasjon av 40-60 er ganske korekt. Eurogamer opplevde drop helt ned i 30i performance mode https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2023-star-wars-jedi-survivors-ray-tracing-impresses-on-ps5-but-also-causes-the-biggest-performance-issues

  7. Snikpellik skrev (6 timer siden):

    Klabert! I min bransje, altså filmbransjen, har kjønnskvotering vært en kjempesuksess. Store deler av bransjen var svært mannsdominert tidligere, men nå er det blitt en mye bedre balanse og et sunnere miljø som flere passer inn i.

    Dette er jeg som mann og erfaren i bransjen svært glad for fordi den generelle kompetansen er blitt hevet og den irrasjonelle skepsisen som hersket blant noen menn om at kvinner ikke kunne gjøre alle de samme arbeidsoppgavene nå er blitt nærmest helt borte. Det eksisterer selvfølgelig fortsatt noen weirdos med utdaterte holdninger, men det blir stadig færre, og de fleste er ganske oppe i åra. Alle burde ha like muligheter ut fra evne, men slik var det ikke før man begynte med kvotering i min bransje, da kvinner ikke fikk jobber spesielt i tekniske roller rett og slett fordi de er kvinner. Men nå er dette i stor grad blitt løst.

    Som et resultat av dette er det nå mange flere kvinner som utdanner seg og ønsker å jobbe i bransjen, så det er mye lettere å finne flere godt egnede til jobbene. Så min opplevelse av kvotering som mann er på ingen måte negativt, men noe som har hevet kompetansenivået, gjort arbeidsmiljøet bedre og samtidig vært svært nyttig i en bransje som er i stor vekst. Det er fortsatt en vei å gå før man har ca. full likestilling i bransjen, men utviklingen de siste 4-5 årene har vært god og man har i stor grad nådd målet om 40% kvinner eller menn i nøkkelposisjoner.

    Snakker du her om dine erfaringer fra norsk eller internasjonal bransje? Om vi snakker Norge høres det bra ut, da jeg synes kvaliteten på norsk film og serie har blitt veldig mye bedre de siste årene.

    Internasjonalt så har det vært mye rart. Denne tendensen til å lage remakses med kvinner hvor orginalen hadde men. Samt en del forsøk på å dytte inn "sterke" kvinner overalt, hvor eneste "styrke" er å være kvinne og veldig høylytt proklamerer dette. Heldighvis er det flere eksempler på gode sterke og velskrevene kvinner også i moderne film, enn disse våsete post post moderne feminist fremstillingene, men der drukner litt i media bilde og skriking på internet. Men ikke helt ubegrunnet da det er en tendens som er ganske irritetende. Trekker frem Ghost busters som negativt eksempel og mad max fury road som et posetivt eksempel på fremstillingen av velskrevene sterke kvinner i film.

    Men så er jo spørsmålet om grunnen til dette. Er det kvotering av kvinner i bransjen som dytter en agenda, eller dagens generasjon uanhengig av kjønn? 

    Samt kanskje det viktigste poenget helt til slutt.... jeg og mine meninger er ingen fasit. Hva jeg anser som negative fremstillinger og en "irriterende" agenda, er for andre bare positivt. 

    Mange bra kvinner foran, bak og i produksjon i internasjonal film. Men er kvotering veien å gå? Om erfaringene dine er fra Norge, kanskje svaret overaskende nok (for meg) er ja? 🤔😊😬🤯

     

    • Liker 1
  8. Thor. skrev (11 timer siden):

    Jeg har veldig lyst til å spille det, men det kræsja før jeg fikk forlatt huset, så det blir å vente på noen patches. Hvilket skjermkort har du?

    Jeg har rtx 3070. Men spillet er sjukt krevende på CPU også. Jeg kan desverre ikke så mye om slikt lenger, men jeg har en AMD Ryzen 7, 5800 som skal være ganske bra. 

    Det har nå kommet 3 patcher så langt, som alle har vært med på å forbedre ytelsen hos mange. I tillegg har man funnet ut at kræsjene mange opplever har med Nvidea driver å gjøre, Nvidea har sluppet en beta driver som fikser kræsjene i Last of us (for de som hadde kræsj relatert til drivere, som var ganske mange men ikke alle)

    Selv har jeg opplevd 3 kræsj på 8 timers spilling. 2 av de var i løpet av den første halvtimen.

×
×
  • Opprett ny...