Gå til innhold

GrinderX9

Medlemmer
  • Innlegg

    2 043
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Innlegg skrevet av GrinderX9

  1. Brother Ursus skrev (På 19.6.2024 den 5:24 PM):

    "Den første Uncharted-filmen fikk en lunken mottakelse av kritikere da den kom ut i 2022. Filmen ble likevel en kommersiell suksess, og at en oppfølger er på vei kommer derfor ikke som en enorm overraskelse."

     

    Filmen fikk 24% av toppkritikere, 40% av alle kritikere, og 90% av publikum.

    Bunken med bevis for at profesjonelle kritikere er fullstendig ute av takt fortsetter å vokse.

    Personlig synes jeg ikke det var verdens beste film, men den var helt ålreit.

    Rotten tomatoes er en håpløs side å bedømme filmer fra. Tommel opp eller ned. Uncharted har 6.3/10 på imdb. Jeg sy tes den var rimelig kjedelig og nærmere 5/10. Men... ingen tvil om at uncharted har potensiale både som film og spill. Så la oss håpe forsøk 2 blir bedre.

  2. Fleskelars skrev (31 minutter siden):
    GrinderX9 skrev (20 timer siden):

    Synes dere kunne ha testa det med 30XX serien også. Det mange av oss som ikke er millionærer.

    He ? 3080Ti OC Suprim kortet mitt kosta 23.000 ,,,,,

    Som RookieNO skriver så var poenget at ikke alle kan eller vil bruke så mye penger på et grafikkort. De aller fleste har ikke tatt skrittet over i 40XX serien enda. Sier ikke at det ikke er interesangt å se hvordan toppklasse kort yter, men det er begrenset verdi for de fleste.

    • Liker 1
  3. Jeg trykket på "liker" på "ok...." kommentaren som har blitt sletta, da det oppsummerte litt det jeg tenkte etter å ha lest.  Jeg setter pris på artikler som dette og som du skriver Oda, men denne gangen satt jeg å venta på "Apokalypsen er en populær setting av en grunn." skulle utdypes litt mer. Jeg følte ikke hva du skrev reflekterte helt forventningen jeg hadde til hva jeg skulle lese. Du svinger så vidt innom hva jeg hadde forventet å lese mer om "her har menneskets hubris ført til vår undergang. "Vi hørte ikke på advarselen i historien om Ikaro. Vi fløy for nær solen og falt til døden" Desverre leded ikke til en dypere refleksjon rundt tematikken. 

    Derfor trykket jeg liker på "ok...." kommentaren. Som forøvrig var en renere refleksjon over hva jeg leste, enn hva artikkelen var en refleksjon om post apocalypse som tematikk. Jeg finner forøvrig slettingen av den kommentaren som provoserende.

    Bare til slutt, i all hovedsak så var det bare overskriften som ga meg et feil bilde og en annen forventning enn hva jeg fikk. 

     

     

    • Liker 3
    • Innsiktsfullt 1
  4. Slettet-Te1rPH skrev (4 timer siden):

    Ser helt horribelt ut. Det finnes mange bedre eksempler på pixel-kunst i nostalgia bait spill.
    Som for eksempel Blasphemous og Hyperlight Drifter

    Spillet ser helt fantastisk ut og har fått ganske mye omtale fra f.eks Eurogamer. Musikken og grafikken er granske trofast til rollespill fra 80 tallet. Som med alt som er eller etterligner gamle ting, så kreves det noe forkunnskap, erfaring og interesse for å like det. Men en god blanding av gøy og skuffende å se reaksjonene til folk her.

    • Liker 4
    • Hjerte 1
  5. TaskenspiIler skrev (På 6.4.2016 den 3:19 PM):

    Husker med gru følelsen av å møte en deathclaw og du ikke kunne huske å ha savet de siste timene

    Da er man rimelig hardcore om man ikke har savet i fallout på flere timer 😅

    For 3 års tid siden startet jeg på en ny gjennomspilling av fallout 2, med restoration moden. Helt på slutten av spillet bare stoppet jeg opp av en eller annen grunn. Men jeg tok opp igjen tråden for litt siden og fullførte det for første gang på mange mange år.

    Jeg er ikke en hater av de nye fallout spillene, jeg liker de faktisk nokså godt, særlig fallout 3. Men for de som aldri spilte de gamle spillene og lurer på hva som er galt med oss gamlinger som sverger til de første spillene så mener jeg det er følgende grunner.

    1. Mye bedre skrevet dialog og oppdrag.
    2. Mye større valgmuligheter til å lage karakter og løse oppdragene på mange forskjellige måter.
    3. I de nye spillene viser spillene "hele" verdenen, noe som er vanskelig og de har ikke gjort så god jobb. Mens i de gamle spillene så fast travler man mellom områder og man kan bare besøke visse områder og distrikter av byer. Noe som gir en... bedre ilusjon av større områder og byer. 
    4. Realisme. I de nye spillene rusler npc'er rundt som om bombene falt i går og det virker det har vært en minimal innsats med å gjenoppbygge verden.  I fallout 1 og 2, har man alt i fra små nomade landsbyer til store metropoler som i forskjellig grad har gjennobbygd sivilasjonen. Man kan se gårder og store områder for landbruk og matproduksjon. En mer realistisk verden med andre ord.

    • Innsiktsfullt 1
  6. Nå forgikk store deler av hennes historie mange år tilbake i tid og de første årene hadde hun ikke muskler, disse kom over tid. Om serien starter nesten rett etter sesong 1, så passer dette greit for Abby sin historie. Men da må serie skaperene vise oss mer av livet i jacson i årene før som vi ikke så så mye av i spillet. Men det gir serie skaperene mer rom for å stå fritt til å lage noen egne historier.

    • Liker 2
  7. Alan wake er en av mine favoritt spill, spilt gjennom mange ganger. For å være ærlig så er det greit å få en oppsummering av det første spillet. Er sikker på at det finnes noen gode youtube videoer av det så du slipper å spille gjennom på nytt. 

    Jeg måtte fikle litt med innstillinger for å få det til å kjøre rent, men er fornøyd nå, får 60 fps må mitt gtx 3070. Som mange sier, utrolig pent. Jeg liker også godt at spillet tar seg god tid til å bygge opp ting, digger utforskingen og politiarbeidet. Er selv bare en 4 timers tid inn i det. Overgangen til mer surivial horror fokus enn det mer action orienterte første spilet funker også veldig bra. 

    Meget meget positiv så langt :D

  8. Mookie skrev (17 timer siden):

    Kunne ikke vært mer enig. Man må sette pris på arbeidet andre gjør å slutte og kritisere alt og alle. "Don't hate, participate"...

    Men jeg skjønner ikke helt forskjellen på disse modifikasjonene. Er ikke begge bygget i Fallout 4 motoren?

    Denne bare overfører filene uforandret rett inn i fallout 4 motore. Den andre modden lager de verdenen helt på nytt fra bunnen av nye modeller, texturer og helt sikkert mer kunstnerisk frihet.

    • Liker 1
×
×
  • Opprett ny...