Gå til innhold

GrinderX9

Medlemmer
  • Innlegg

    2 043
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Innlegg skrevet av GrinderX9

  1. strike_ skrev (På 23.8.2025 den 9.37):

    Et annet POC inspirert spill som ser mye bedre ut enn dette er Transocean the shipping company. Jeg vedder min høyre sokk på at inspirasjonen kommer derifra of ikke POC. 😛

    Hvorfor tror du ikke det er inspirert av originalen? Uansett så forteller utvikleren i et intervju på spill historie.no at han ikke hadde hørt om det andre spillet før han leste denne artikkelen om sitt eget spill her på gamer å at hans spill er inspirert av Porta of call. Send meg en pm så kan du få en adresse å sende sokken til 🤣

    • Liker 2
  2. Uderzo skrev (På 9.8.2025 den 17.40):

    Å gi opp Battlefield fordi singleplayeren ikke er hovedfokus, er som å slutte med fotball fordi du ikke får spille alene med ballen.

    Fokuset har alltid vært på multiplayer, helt siden de gode, gamle dagene med Battlefield 1942. Hvis spillene har hatt en singleplayer kampanje, har den alltid vært et lite tilbehør ved siden av, så det er litt rart at det tok over 20 år før dere innså det. :lol:

    For min del (forsto den gi opp kommentaren ikke var direkte til meg) så har jeg på ingen måte gitt opp Battlefield serien, liker den jeg. Jeg spiller til og med bitte litt online noen ganger. Men jeg bryr meg likevel kun om singlplayer. Selvfølgelig har hovedfokuset til Battlefield alltid vært multiplayer, men serien har likevel hatt noen gode kampanjer, jeg likte spesielt godt BF3. Derfor har jeg litt håp for BF6. Om det er slik at de har kutta ut singeplayer her, så er det i såfall nytt for meg. Da blir det ikke kjøp. Men om det er singelplayer står og faller kjøp av spillet nettet på det. 

  3. LampeLars94 skrev (4 timer siden):

    Nei, så absolutt ikke. Voldsom nedgradering av 5, kun reddet av at 7 er brennende søppel.

    Det kan sies og har blitt sagt om samtlige spill i serien. 5 var en "voldsom" nedgradering fra 4 osv. 

    Men la oss likevel gå ut i fra at du har helt rett, civ 6 er det dårligste i serien. Det er fremdeles et bra spill som man får gratis med alle dlc . Det er ikke søppel. Hva har skjedd med folk, når vi er så godt vant til ting at det er kommentaren når alle kan plukke opp Civilization gratis. 

  4. Vel, mobilspilling for meg begrenser seg til vente tid, som buss, tog, fly, toalett, eller andre random ting som oppstår. Kanskje. En liten runde med noe på sengekanten.

    Jeg har jo nettflix så har benyttet meg av tjenesten med mobilspill. En mulighet til å prøve noe annet enn gratis skit som de fleste tenker på når de hører mobilspill.

    Jeg mener, gjennom tjenesten har man fullversjonen av Civilication 6. Som i tillegg er en sjanger som faktisk fungerer ganske bra på en mobilskjerm.

    • Innsiktsfullt 1
  5. Soles skrev (57 minutter siden):

    At de viser spillet i PS5 60 fps og raytracing er så standard i dag, til og med virker grafikken utvasket. Husker når The Witcher 2 ble først lansert, hvor bra grafikkmessig det var. Dette virker mer som hype, enn at de faktisk ender opp med å lage et bra spill. CD Projekt har jo ikke akkurat bra referanse, fra tidligere release av spill f.eks CP2077.

    Å både ha Raytracing og 60 fps er ikke helt standar. Faktisk er ikke lista med spill som en gang støtter raytracing kjempe lang. Er en del spill som støtter både raytracing og 60 fps samtidig. Men jeg vil si witcher 4 virkelig pusher teknologien her. 

    Jeg skulle til å si at nesten ingen spill støtter begge deler. Men fant da noen lister som bekrefter at noen gjør det.

    List of every PS5 game that supports ray tracing | Android Central

  6. Ehh, jeg bare ramler inn her for å si jeg likte Ciri veldig godt i Witcher 3 å ser frem til å spille som henne 

    Hun ser som hør og bør eldre menn fremdeles flott ut i Witcher 4 traileren

    Noen ganger lurer jeg på hvorfor så mange ser så svart/hvitt på alt. Ja det finnes ting som er aktivistisk woke, som star war acolyte. Men ikke alt som har en kvinnelig hovedrolle eller homofili trenger å være woke. Ikke alt som er woke er nødvendigvis dårlig eller negativt. Å ikke all kritikk av woke er feil eller bør avfeies som incel.

    Jeg er ikke noen fan av at ting skal skrives om for å bli mer moderne å passe tiden bedre. Men har ingen problemer med hvordan Witcher spillene er. Gleder meg til Witcher 4. 

     

    • Liker 6
    • Hjerte 1
  7. Vokteren skrev (2 timer siden):

    Helt greit at at riksmediene fokuserer på noe litt mer seriøst og matnyttig enn gaming.

    For de oppegående av oss er gaming bare avsosialiserende og usunn tidtrøyte.
    En hobby for å slå ihjel noen timer på en fridag med dårlig vær eller en unnskyldning for å slippe å gjøre noe nyttig.

    Barn og voksne som bruker timesvis på gaming hver eneste dag er ikke akkurat et sunnhetstegn.

    Som. feks kjendisnyheter.

    For min del er gaming en fin måte å holde kontakten på med gamle venner som nå er spredt rundt om kring i hele landet. 

  8. Donkey Kong skrev (2 timer siden):

    Slike studier har alltid vært meningsløse. "Alle" spiller noe i fem minutter på mobilen på do eller på bussen. "Ingen" voksne over 30 år spiller Playstation 5/PC/Xbox ukentlig.

    Jeg er selv over 30 år. Og jeg kjenner selvsagt flere jevngamle som gamer. Men at vi skulle representere et flertall av befolkningen er fullstendig virkelighetsfjernt.

    For øvrig tenker jeg Dagbladet har helt rett i sin satsing. Det ville ikke være økonomisk gunstig om en avis skal forsøke å konkurrere med dedikerte spillnettsteder. Det ville unngåelig blitt lettbent dekning som gamere - dem som stoffet er myntet på - ville gjennomskuet.

    Vel, som blir nevnt av flere her, så er det vel sikkert ikke 90% som spiller på konsoll/pc ukentlig av oss 30+. Men så sa jeg heller aldri det. Hvor ofte må man egentlig spille og hva skal man spille på for å være godkjent? Lar andre definere det. I min omgangskrets spiller omtrent alle jeg kjenner, vi er alle rundt 40.  Men hey, man velger venner med like interesser. Noen av oss spiller ukentlig, andre kan det gå noen måneder av gangen, men det betyr ikke at de ikke er interessert i spill relaterte nyheter av den grunn. 

    "ingen" voksne over 30 spiller pc/xbox ukentlig er like meningsløst som å si at "alle" gjør det.

    • Liker 1
  9. Nesten 90% av menn og gutter under 40 spiller og taller for kvinner skyter i været. Spill er ingen nisje med smal appell. Det at vg og Dagbladet har hatt dårlig dekning av dette i årevis betyr ikke at folk ikke er interessert.

    Med en stadig eldre befolkning som leser disse avisene, må de satse hardt på å snu trenden. Jeg skriker i frustrasjon hver gang jeg feilaktig blir lurt til å trykke på en "kjendis sak"

    Det verste er at man må søke utenlandske aviser for i det heletatt ha snøring på hva som skjer i verden utenfor Norges grenser, om det ikke omhandler Trump, Ukraina eller Gaza. 🙄

    • Liker 3
  10. Jøss som tiden flyr, 5 år allerede. 

    Husker hvordan noen i denne tråden klarte å spoile det den store "story"twisten i spillet før jeg fikk spilt det. Noe som jeg syntes var utrolig kjipt. Men nok om det. Det ødela aldri gleden min over dette fantastiske spillet. 

    Historien i spillet er en perfekt fortelling om hvordan tanken om hevn drar noen ned i en voldspiral de ikke kommer seg ut av. Å tvinger deg til å få respekt og forståelse å kanskje til og med sympati for noen du hater. Fortalt på en måte som er helt i toppklasse. Gameplayet er så utrolig bra hvor både sniking og kamp føles utrolig bra.

    TLOU2 er fremdeles en av de beste spill opplevelsene jeg har hatt.

    • Hjerte 2
  11. Vokteren skrev (55 minutter siden):

    Hvis du googler litt, vil du finne mange saker som dette:

    https://eavisa.com/forskning-hjernen-tar-skade-a-spille-dataspill/

    Så fordomsfullt og kunnskapsløst vås er det ikke….

    Alt med måte, forskning spriker og det du linker til peker ikke i bare en retning, da dette også sto i den korte artikkelen  "Hvis man spiller plattformspill som Super Mario vil mengden av grå substans ikke falle på samme måte. Faktisk viste studien at de forsøkspersonene som spilte begge typer spill hadde en vekst i hippocampus. Det betyr altså at plattformspill kan utbedre skader i hjernen."

    Men nok Troll fuel.

    Som voksen mann 40+ med familie og jobb er det selvfølgelig ikke like mye tid lenger. Men på den annen side setter man mer pris på den tiden man får og kan ta seg. Jeg tar meg gjerne en times tid på kvelden i stedet for å se på noe random tv. 

    Det å kunne spille noe sammen med barna mine og samboeren i løpet av helgen er også veldig kos :) 

    • Liker 1
  12. Gargantua skrev (1 time siden):

    Det er ikke noe ord på engelsk som heter "witcher" heller. Det henspiller på "witch". Volve på norrønt betyr spåkvinne. Du har kanskje hørt om Voluspå? Så da blir "volver" en maskulin versjon av volve. Som witch/witcher. Jeg syns det viser veldig god språkforståelse. 

    Ehh Jeg våknet opp i 6 tiden i dag tidlig å følte meg veldig morsom før jeg fikk opp øynene. Jeg er kjent med ordets betydning, så ingen grunn til å ta det jeg skrev som noe annet enn fjas ;)

    • Liker 2
×
×
  • Opprett ny...