Gå til innhold

Robot styres av rottehjerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne typen forskning synes jeg er rimelig kinkig altså.

Svært lite glad i dyreforsøk, men veldig glad i resultatene av dyreforsøk....

Hva er tøysete og hva er nødvendig.

 

Sluttet med Gielette pga dyreforsøk og pinte meg selv med BiC en stund.

Noen som vet om forskningsmiljøene er blitt bedre her og hva som gjøres for å minimere behovet for faktiske dyreforsøk? vet det er mye simulasjoner ute og går. Noen som har tall?

Lenke til kommentar

Nå bet jeg meg ikke fast i at det var en hjerne fra et foster nei.

Men det forandrer heller ikke min instilling. Kunne mann fått gjennomført denne testen på annet vis? Jeg vet null og niks om medisin, men jeg tviler på at de henter ut nevroner fra et rottefoster uten å skade. "Do no harm" gjelder visst mest på mennesker.

 

Det var vel heller ikke mye snakk om styring ATW :) men allikevel mer nøyaktig enn værvarselet og det er jo en vitenskap.

Lenke til kommentar
Everyone's always in favour of saving Hitler's brain. But when you put it in the body of a great white shark, ooohh! Suddenly you've gone too far!

 

Litt mer seriøst så har jeg litt samme "problemet" som CWH. En annen ting er, hvor mye vil vi egentlig finne ut om hjernen? Kan komme skumle resultater av sånt, onde, hjernevaskende replikanter som tar over jorden f.eks.

Lenke til kommentar
Nå bet jeg meg ikke fast i at det var en hjerne fra et foster nei.

Men det forandrer heller ikke min instilling. Kunne mann fått gjennomført denne testen på annet vis? Jeg vet null og niks om medisin, men jeg tviler på at de henter ut nevroner fra et rottefoster uten å skade. "Do no harm" gjelder visst mest på mennesker.

 

Det var vel heller ikke mye snakk om styring ATW :) men allikevel mer nøyaktig enn værvarselet og det er jo en vitenskap.

 

Medisinstudenter gjør mange eksperimenter på rotter, levende rotter :)

Rottene er selvsagt ikke hvilke som helst rotter, men godkjente for labforsøk. Og i eksperimentene blir de totalt bedøvet, og de fleste dør før de våkner opp igjen pga. skadene studentene påfører ... hehe.

De kommer også borti menneskedeler fra avdøde (som har valgt å donere selvsagt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...