Gå til innhold

Italia blokkerer Pirate Bay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne "nyheten" er vel en uke gammel.

 

Ja, kampen om retten til fildeling raser videre. Tror ikke italienerene vil ha noen problemer med å komme inn på TPB, hvis de vil.

Er lagt ut flere guider på nettet, som man kan google etter.

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Hva er det som gjør hw.no så ufattelig trege på enkelte nyheter? Denne spesifikke "nyheten" er fem dager gammel, og Slashdot, Ars Technica og ITAvisen meldte om dette allerede på Søndag. De to første burde være obligatorisk lesestoff for journalistene.

 

Først i midten av neste uke melder dere vel om at Dell har lansert et lass med nye latoper (Latitude E og Precision) for to dager siden.

 

Beklager all negativiteten, men jeg fikk et plutselig anfall av oppgitthet.

Lenke til kommentar
Hva er det som gjør hw.no så ufattelig trege på enkelte nyheter? Denne spesifikke "nyheten" er fem dager gammel, og Slashdot, Ars Technica og ITAvisen meldte om dette allerede på Søndag. De to første burde være obligatorisk lesestoff for journalistene.

 

Først i midten av neste uke melder dere vel om at Dell har lansert et lass med nye latoper (Latitude E og Precision) for to dager siden.

 

Beklager all negativiteten, men jeg fikk et plutselig anfall av oppgitthet.

Hva som gjør oss så ufattelig trege på enkelte nyheter? Det er et godt spørsmål. Det er ikke alltid lett å få med seg alt som skjer. Feil skjer. Merker vi at vi har glemt å skrive om en viktig nyhet, skriver vi gjerne en sak om det, selv om det strengt tatt ikke lenger er en nyhet. Dette er en vurderingssak i hvert enkelt tilfelle, og i akkurat denne saken mener vi det er viktigere å informere om noe såpass viktig enn å bare la det passere.

 

Jeg tar poenget ditt, og er helt enig at dette er noe vi kan bli mye bedre på.

Lenke til kommentar
Dette synes jeg faktisk er FLOTT!

 

Da synes du vel også at det hadde vært flott om de stengte youtube.com og kanskje google.com også, fordi de enten viser eller viser vei til opphavsrettslig beskyttet materiale? Det er opplagt at thepiratebay missbruker det, men det deles også materiale der som ikke er opphavsrettslig beskyttet. Så spørsmålet er da om en som viser vei til opphavsrettslig beskyttet materiale, må trekke med seg andre som gjør det samme, noe som skader yttringsfriheten (jamfør pakistan og sudan som stenger youtube).

Lenke til kommentar
Hva som gjør oss så ufattelig trege på enkelte nyheter? Det er et godt spørsmål. Det er ikke alltid lett å få med seg alt som skjer. Feil skjer. Merker vi at vi har glemt å skrive om en viktig nyhet, skriver vi gjerne en sak om det, selv om det strengt tatt ikke lenger er en nyhet. Dette er en vurderingssak i hvert enkelt tilfelle, og i akkurat denne saken mener vi det er viktigere å informere om noe såpass viktig enn å bare la det passere.

 

Jeg tar poenget ditt, og er helt enig at dette er noe vi kan bli mye bedre på.

Takk for kjapt svar ;)

 

Joda, feil skjer, men når feil blir vanlig er det noe galt med systemet. Det er uansett bedre sent enn aldri, og jeg setter pris på at dere skriver om det litt på etterskudd selv om det setter dere i et litt dårlig lys.

 

Godt å se at du tar det til etterretning. Mission accomplished :)

Lenke til kommentar
Dette synes jeg faktisk er FLOTT!

 

Da synes du vel også at det hadde vært flott om de stengte youtube.com og kanskje google.com også, fordi de enten viser eller viser vei til opphavsrettslig beskyttet materiale? Det er opplagt at thepiratebay missbruker det, men det deles også materiale der som ikke er opphavsrettslig beskyttet. Så spørsmålet er da om en som viser vei til opphavsrettslig beskyttet materiale, må trekke med seg andre som gjør det samme, noe som skader yttringsfriheten (jamfør pakistan og sudan som stenger youtube).

 

Ja, hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
De høye herrer har nok skumlere planer enn bare å stenge for slikt som Piratebay.

Ytringsfriheten er under angrep på flere plan, så denne "nyheten" overasker ikke.

Å gi andre tilgang til materiale de selv ikke har opphavsrett til har INGENTING med ytringsfrihet å gjøre.

Nettopp. Kidsa i TPB driver business. For dem er ytringsfriheten noe de gjemmer seg bak for å drive businessen sin i fred. Dessuten elsker de sånne påfunn som han italienske dommeren driver med her for det kan de bare bruke som gratis reklame. Mer penger i kassa til dem, mindre til hollywood og andre rettighetshavere...

Lenke til kommentar

Siden de fleste ISP'ene i Italia valgte å nullrute TPB.com endret de bare IP-adressen så det burde funke for de fleste nå.

 

Men noen ISP'er valgte å banne domenenavnet. Så da oprettet TPB ett nytt domene, **** som betyr bukta på italiensk! Haha, det er så lekkert gjort fra TPB sin side. De vet hvordan de skal irritere myndigheter. (Dette burde bli nevnt i artikkelen)

Endret av Dahl
Vennligst ikke post lenke til nettsteder med piratkopiert materiale, ref. forumets retningslinjer §7
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor torrents er så populære ennå. Usenet er så uendelig mye bedre, og da slipper man å knote med porter og kan kjøre enkelt med SSL-kryptering. Og farta jeg får konstant er mye høyere enn jeg egentlig skal få tildelt fra ISP'en min.

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...