Gå til innhold

Enda kjappere DDR3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kapasitetsmessig kommer brikkene med 1 Gbit lagringsplass.

 

 

Nå er jeg ikke helt sikker på hva menes her med 1 Gbit, men det er som oftest

brukt som overførings hastighet og ikke størrelse på RAM/HDD.

 

1Gbit er vel ~120MB/s eller noe (veldig roughly regnet ut)

og det er vel litt kipt med 120MB brikker ^^

 

Om det er det jeg tror det er så skal det vel stå '1GB lagringsplass'

men ettersom jeg ikke ser noen plass hvor store brikker de kommer til å lansere

så er jeg bare usikker hehe. anywho, tenke isåfall å gjøre oppmerksom på

at noe er skrevet feil/usammenhengende ^^

 

 

Høres ut som noen nice brikker tho.. 1.5v er jo herlige greier.

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar
Kapasitetsmessig kommer brikkene med 1 Gbit lagringsplass.

 

 

Nå er jeg ikke helt sikker på hva menes her med 1 Gbit, men det er som oftest

brukt som overførings hastighet og ikke størrelse på RAM/HDD.

 

1Gbit er vel ~120MB/s eller noe (veldig roughly regnet ut)

og det er vel litt kipt med 120MB brikker ^^

 

Om det er det jeg tror det er så skal det vel stå '1GB lagringsplass'

men ettersom jeg ikke ser noen plass hvor store brikker de kommer til å lansere

så er jeg bare usikker hehe. anywho, tenke isåfall å gjøre oppmerksom på

at noe er skrevet feil/usammenhengende ^^

 

 

Høres ut som noen nice brikker tho.. 1.5v er jo greier.

Du snakker om 1Gbit/s

 

Brikken kan lagre 1Gbit. Du trenger da 8 brikker (på en minnemodul) for å få 1GB

 

1Byte = 8 bit

Lenke til kommentar

hmpf, syns de sikter i feil retning med utvikling av sånt. 1gb er fint det, men hvis de kunne putte ut noen 4-8gb moduler som kjører på 800-1000mhz kunne det vært minst like interesangt. Med minnekontrollere på cpu får man ikke SÅ jævli mye ut av raske minne moduler, men å kunne cache data på en helt annen måte hadde vært fint.

Lenke til kommentar
Du snakker om 1Gbit/s

 

Brikken kan lagre 1Gbit. Du trenger da 8 brikker (på en minnemodul) for å få 1GB

 

1Byte = 8 bit

 

Ja jeg tar selvkrittik her for å være litt n00b når det kommer til minne, men burde det ikke stå pr."chip" istedet for 'brikkene'.

 

er vist noen som trur at det kun en en chip på minne-brikker.. hvis du tar av kjølinga på minne vil du enten se 8 eller 16 chips. dette betyr at vi vill kunne se 4gb sett med sånne hastigheter! eller 8gb på 4 brikker.

 

Akkurat, "chips", ikke "brikker". Er vel mere hva man vil kalle det

men jeg bare leste det som om det var ment som hele minnebrikken,

og at det ikke var snakk om "chipene".

 

At det skal være en selfølge at man skal vite at det er "chippene"

det er snakk om kan være så som så, det var ikke det i mitt tilfelle

:p

Lenke til kommentar
Hmmm... utifra spesifikasjonene på spenningene så høres det jo ut som denne typen brikker vil være meget velvillige for ekstra spenning :D Bring on the overclock ;)

 

-Stigma

 

Personlig så liker jeg at de kan drives med mindre volt, ergo langt mer miljøforsvarlig en dagens strømslukere, som sånn for eksempel Crucial DDR2 brikkene som trenger 2.2Volt for å nå 8500 hastigheter.

 

Kapasitetsmessig så er vel ikke dette et stort steg framover, tviler på at vi får se 8Gb minnemoduler med det første (32Gb ram anyone?).

 

Med dagens Core Quad / Multi Gpu så burde det være mulig å "splitte" en pc så flere brukere kan spille og se på tv samtidlig på den.

Lenke til kommentar

Dette er ganske imponerende hastigheter til å være standard spenning.

DDR3-1600 LV SODIMM 1,2V

DDR3-2500 DIMM 1,5V

 

2,5 GT/s er imponerende nok alene. Jeg har ikke en gang sett overklokkingsminne på slike hastigheter før. Her kommer det til standard spenning.

 

Blir man fortsatt ikke fornøyd med hastigheten kan man nok tyne spenningen opp mot 1,8V og kanskje få DDR3-3200 minne. Hele 4 ganger hastigheten til vanlig DDR2-800.

 

Kapasitetsmessig er det vanlig å bruke opp til 16 brikker per modul for desktop-minne. Altså 2 GB per minnemodul. For serverminne brukes vanligvis opp til 36 brikker (for 4 GB ECC/REG).

Lenke til kommentar
Med dagens Core Quad / Multi Gpu så burde det være mulig å "splitte" en pc så flere brukere kan spille og se på tv samtidlig på den.

 

mener dette lar seg lett gjøre med linux. trur det egentlig kun begrenses av hvor mange skjermutak man har.. så de fleste hovedkort nå tildags vil være gode for 4 seperate samtidige brukere, med hvert sit tastatur og mus.

Lenke til kommentar
Med dagens Core Quad / Multi Gpu så burde det være mulig å "splitte" en pc så flere brukere kan spille og se på tv samtidlig på den.

 

mener dette lar seg lett gjøre med linux. trur det egentlig kun begrenses av hvor mange skjermutak man har.. så de fleste hovedkort nå tildags vil være gode for 4 seperate samtidige brukere, med hvert sit tastatur og mus.

 

Det stemmer, har sett folk som har spilt UT med seg selv etc :p, du kan låse input per window/per X session, og bruke en output per session også. Så det et bare å sette i flere skjermkort hvis du trenger mere en de 3 som er standard (2xdvi+tvout).

Lenke til kommentar
Med dagens Core Quad / Multi Gpu så burde det være mulig å "splitte" en pc så flere brukere kan spille og se på tv samtidlig på den.

Bare 4? Man kan jo bruke PCI skjermkort også, eller USB-utgagner til skjermsignal (Noen få skjermer kan ta i mot skjermsignal via USB).

 

Da får man fort muligheten til 6 samtidige brukere: 12 USB-porter til tastatur/mus, 2 PCI-kort med en skjermutgang hver, 2 PCI express-kort med 2 skjermutganger hver.

Lenke til kommentar
Med dagens Core Quad / Multi Gpu så burde det være mulig å "splitte" en pc så flere brukere kan spille og se på tv samtidlig på den.

Bare 4? Man kan jo bruke PCI skjermkort også, eller USB-utgagner til skjermsignal (Noen få skjermer kan ta i mot skjermsignal via USB).

 

Da får man fort muligheten til 6 samtidige brukere: 12 USB-porter til tastatur/mus, 2 PCI-kort med en skjermutgang hver, 2 PCI express-kort med 2 skjermutganger hver.

 

Har enda tilgode å se gode terminaløsninger her til hjemmebrukere med en god pris / ytelse.

Hadde jo vært kjekt å få det hele til å fungere trådløst, dog det er vel håpløst tipper jeg.

Lenke til kommentar

Bør ikke by på store problemer med trådløse tynnklienter til 2000kr stykket (eksl skjerm), basert på micro-ITX, Intel Atom og SSD. De kan feks kople opp via NX til en kraftig Linux server (quad + 8GB ram) som kjører alt av applikasjoner?

 

Klart det krever en del kunnskap og sette opp, men blir jo en veldig fleksibel, kraftig og rimelig løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...