Gå til innhold

AMD flesker til


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AMD flesker til...

Var ikke så mye flesk i prosessoren akkurat. :dontgetit:

 

AMD med toppmodelen her med 2,6GHz, 2MB L2 cache og 140W effekt til ca 1600,-.

 

Jeg legger på ca 500,- og kjøper Intel Q9450. :)

 

9950 er ikke veldig røff nei, det spennende (i mine øyne) er nok helt klart de effektgjerrige firekjernene. Lav TDP (Q9450 har 95 Watt) og lav pris, herrrrrrrlig :)

Lenke til kommentar

Jøss, bare 65W på en firekjerne for desktop! :) Det får man ikke fra Intel ennå.

 

I tillegg har den 512 KB med L2-cache per kjerne, totalt 2 MB for hele prosessoren.

Rettere sagt:

4 * 128 kiB L1 cache + 4 * 512 MiB L2 cache + 2 MiB L3 cache = totalt 4,5 MiB cache.

 

Til sammenligning har Intels siste firekjerner:

4 * 32 kiB L1 cache + 2 * 6 MiB L2 cache = totalt 12,125 MiB cache.

 

Synd toppmodellen jekkes opp til 140 watt TDP.

 

AMD kommer med 45nm modeller dette halvåret. Jeg håper de blir bra.

 

Lurer på hva modellnavnene blir etter at de har brukt opp tallserien hittil. Eller fortsetter de med Phenom X4 10050 på 2,7 GHz osv?

Lenke til kommentar

litt kjipt at toppmodellen har så høy TDP ja. men det er lit moro at den koster under 2k. sammenligna med intels toppmodell så får du nok mer for pengene uansett.

 

jeg også lurer på hva planen er for tallserien framover. jeg stussa litt over at de starta så høyt når de lanserte en ny serie, det gir jo lite rom for nye modeller. men på den annen side så er jo 45nm på vei så det er godt mulig at det kommer en helt ny tall serie til den modellen.

Lenke til kommentar

At AMD's toppmodell koster 1600 kr er nesten tragisk... Minnes tiden da FX60 var det verste man fikk, og denne kostet mange tusen kroner!

Selvfølgelig er lav pris bra for oss forbrukere, men ikke for AMD som selskap. Men men, CPU'en er vel ikke verdt mer...

Lenke til kommentar
Kjekt å ha til vinteren når man vil ha noe å varme beina på. (PC-en skal selvsagt stå under skrivebordet) :)

Det er faktsik ikke tull det der! Har 2 maskiner som står på hele tiden, en gammel AMD XP 3200+ Barton og et fossil av en AMD K6II (filserver, så vidt!) som funker meget godt som varmovn. Slår jeg av disse maskinene detter faktisk temperaturen omtrent 3-4 grader ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...