Gå til innhold

Nokia E71: Høyst subjektive erfaringer!


Anbefalte innlegg

Etter å ha hatt Nokia E61i siden april 2007 var det nå på tide å oppgradere til Nokia E71. Jeg er en av dem som har fulgt med de siste månedene og ventet spent på denne oppfølgeren i Eseries, så det var en gledens dag da budbilen kom med min telefon i går! Nå som jeg har hatt nesten 24 timer på å utforske denne telefonen, er det på tide å oppsummere. Men først av alt noen bilder:

 

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

 

6.jpg

 

7.jpg

 

8.jpg

 

9.jpg

 

10.jpg

 

11.jpg

 

12.jpg

 

13.jpg

 

 

 

Jeg kommer tilbake til et mer omfattende innlegg med mine egne erfaringer, men akkurat nå er jeg interessert i å høre andres erfaringer og meninger. Hva er dere fornøyd med? Hva kunne ha vært bedre? Hva suger? :)

Endret av Robbiedeluxe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha hatt Nokia E61i siden april 2007 var det nå på tide å oppgradere til Nokia E71. Jeg er en av dem som har fulgt med de siste månedene og ventet spent på denne oppfølgeren i Eseries, så det var en gledens dag da budbilen kom med min telefon i går! Nå som jeg har hatt nesten 24 timer på å utforske denne telefonen, er det på tide å oppsummere. Men først av alt noen bilder:

 

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

 

6.jpg

 

7.jpg

 

8.jpg

 

9.jpg

 

10.jpg

 

11.jpg

 

12.jpg

 

13.jpg

 

 

 

Jeg kommer tilbake til et mer omfattende innlegg med mine egne erfaringer, men akkurat nå er jeg interessert i å høre andres erfaringer og meninger. Hva er dere fornøyd med? Hva kunne ha vært bedre? Hva suger? :)

 

Fikk tlf i går ca kl 1600. Noe av det bedre jeg har vært borte i. Lett og sette seg inn i tlf.Menyene har blitt mere oversiktlige . Du kjenner at dette er kvalitet. Fast i fisken lissom.Veldig gode knapper.Passe stor. utrolig at de har fått plass til alle de knappene.

Også funker de.misser skjelden.

Meget fornøyd .

Lenke til kommentar
Har den sorte utgaven også kommet i butikkene?

Jeg har den sorte, så ja. :)

 

Er det noen som vet om det er fysiske forskjeller mellom baksidene på white steel og grey steel?

 

Aner ikke om jeg skal gå for hvit eller grå :hm:

Er ingen fysiske forskjeller annet enn fargen på baksiden og de øvre delene samt tastaturet.

 

--

 

Noen som vet om det finnes handsfree med kun én øreplugg til E71? Den har samme 2,5mm port så antar handsfree til både N95 o.l. vil fungere. Jeg liker ikke helt den massive handsfree som følger med telefonen med to øreplugger og en lang ledning, jeg vil ha det litt enklere enn som så uten å bruke Bluetooth.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om det er fysiske forskjeller mellom baksidene på white steel og grey steel?

 

Aner ikke om jeg skal gå for hvit eller grå :hm:

 

 

Den svarte er vel finest totalt sett. Likker også den hvite, for all del, men alt sølvglimmeret rundt skjermen virker litt billig. Men det duger kanskje litt som speil. Litt av samme sølvglimmerfølesen som på den lyse utgaven av N82.

Lenke til kommentar
Har den sorte utgaven også kommet i butikkene?

Jeg har den sorte, så ja. :)

 

Er det noen som vet om det er fysiske forskjeller mellom baksidene på white steel og grey steel?

 

Aner ikke om jeg skal gå for hvit eller grå :hm:

Er ingen fysiske forskjeller annet enn fargen på baksiden og de øvre delene samt tastaturet.

 

--

 

Noen som vet om det finnes handsfree med kun én øreplugg til E71? Den har samme 2,5mm port så antar handsfree til både N95 o.l. vil fungere. Jeg liker ikke helt den massive handsfree som følger med telefonen med to øreplugger og en lang ledning, jeg vil ha det litt enklere enn som så uten å bruke Bluetooth.

 

 

Siden den har 2,5 mm uttak må det være en svært enkel affære å finne mono øreplugg til den, til en svært rimelig penge. Skal man bruke øreplugger til samtaler, er det lettere med en mono enn et dingeldangel av et stereosett. Evt. kan man gå for mono bluetooth, så slipper man ledning i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Har den sorte utgaven også kommet i butikkene?

Jeg har den sorte, så ja. :)

 

Er det noen som vet om det er fysiske forskjeller mellom baksidene på white steel og grey steel?

 

Aner ikke om jeg skal gå for hvit eller grå :hm:

Er ingen fysiske forskjeller annet enn fargen på baksiden og de øvre delene samt tastaturet.

 

--

 

Noen som vet om det finnes handsfree med kun én øreplugg til E71? Den har samme 2,5mm port så antar handsfree til både N95 o.l. vil fungere. Jeg liker ikke helt den massive handsfree som følger med telefonen med to øreplugger og en lang ledning, jeg vil ha det litt enklere enn som så uten å bruke Bluetooth.

Dette er vanlig headsett fra Nokia,bruker dette delv

http://www.nokia.no/link?cid=EDITORIAL_629421

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Etter at du har snufset både deg selv, og dine paisanos til hvile i kveld, så kan du gjerne hjelpe denne boquito pelegrino cinsano bianco lett forvirrede sjelen, med å fortelle hvorfor du ikke er mod lengre? Eller har jeg nå tatt for mye Møller's, for n'te gang?

 

Skrev dette fordi jeg liker dippedutten, men avventer videre erfaringer før jeg går til det skrevet å anskaffe dutten. Har meget dårlig erfaring med produsenten ...  :whistle:

Lenke til kommentar
Etter at du har snufset både deg selv, og dine paisanos til hvile i kveld, så kan du gjerne hjelpe denne boquito pelegrino cinsano bianco lett forvirrede sjelen (...)

Jeg bare måtte sitere dette. :)

 

(...)fortelle hvorfor du ikke er mod lengre? Eller har jeg nå tatt for mye Møller's, for n'te gang?

Beslutningen var ikke en politisk erklæring, det var heller ikke et angrep på pressen, opposisjonen eller andre. Det var en personlig beslutning styrt av hensynet til min egen helse. :D

Fra spøk til alvor, grunnet jobb med en del reising og studier (undervurder ikke jusstudiet!) samt et sosialt liv så hadde jeg rett og slett ikke tid til å være moderator.

 

Skrev dette fordi jeg liker dippedutten, men avventer videre erfaringer før jeg går til det skrevet å anskaffe dutten. Har meget dårlig erfaring med produsenten ... :whistle:

Nokia E71 er uten tvil den beste telefonen jeg noensinne har hatt.

 

Av fysiske egenskaper har den alt jeg ønsker og setter pris på, den er smal og tynn men bærer likevel preg av å være utført i kvalitetsmaterialer. Dette er ikke telefonen som knekker i lommen selv om den bare er 1 cm tykk. Den minner meget om min gamle Nokia 8800 (om noen fremdeles husker den første sølvfargede versjonen) og er blitt en vesentlig mer sexy telefon enn både mine gamle travere E61 og E61i. Designet og utførelsen med detaljer i krom gjør den også mye mer spennende enn standard plastic fantastic smartphones fra andre produsenter som BlackBerry med Curve/Pearl/8800 og Samsung med sine BlackJacks og whatnot.

 

Telefonen har videre et veldig godt tastatur som etter 4 dagers heftig bruk begynner å føles naturlig ut. Jeg kan fremdeles ikke skrive like raskt som jeg gjorde med min E61i (men nå skal det sies at jeg startet med tastaturet til E61 for to år siden før jeg så ifjor gikk over til E61i), men det kommer seg. Den innebygde ordboken/stavekontrollen fungerer bedre enn forventet og gjør det raskere å skrive ord som "forskjellige" - det holder med å skrive "forsk" og så trykke Space.

 

Operatitvsystemet på E71 er blitt vesentlig bedre enn E61i. De viktigste funksjonene som kalender, epost og kontakter har alle fått gjennomgå en liten oppdatering. Dette kan være småting som er vanskelige å forklare, men fører til at man utfører de vanlige oppgavene mye raskere enn før. Dette kan være alt fra å legge til en ny kalenderoppføring til å ringe en kontakt, ting er blitt raskere.

 

...for ikke å nevne hastigheten! Denne telefonen er rask som fy. På min E61i måtte jeg til enhver tid holde innboksen til under 500 elementer og kun synke eposten min 3 dager tilbake i tid, da hele meldingsapplikasjonen etterhvert begynte å bli så treg og stjele så mye minne at det kunne gå flere sekunder før den klarte å åpne en ny SMS eller epost. Farvel ventetid. Jeg overførte samtlige tekst- og multimediemeldinger over til min E71 via Bluetooth og telefonen var like rask. Den åpner SMSer på under 1 sekund og mailer likeså. Selv mailer med store vedlegg åpnes på under 2 sekunder. Der E61i hadde en prosessor på rundt 200MHz er E71 utstyrt med en (nesten) dobbelt så rask prosessor. skjønner jeg hvordan Symbian egentlig var tenkt å fungere på en smartphone.

 

Telefonen har videre en hel haug av små og smarte funksjoner og finesser som "Modes" som lar deg skifte så og si hele telefonens oppsett mellom to modus, eksempelvis Personal og Business (alt fra bakgrunnsbilde/ringetone/standby-ikoner til standard mailboks byttes) til en meget rask GPS (har vært raskere enn to kollegers N95 8GB hver gang vi har testet).

 

Det eneste negative jeg har å utsette på telefonen er at bakdelen ikke liker fett (fett har med andre ord lett for å sette seg på rompen her) samt at det ikke fulgte med en handsfree med kun én øreplugg (det følger kun med et headset med to øreplugger primært for å høre på musikk). Multimedia-funksjonaliteten kunne sikkert også vært bedre, selv om musikkspilleren er identisk med den som finnes på N95 og med et kamera på 3,2 megapiksler så burde jeg ikke klage.

 

Nei, denne telefonen har jeg ventet på helt siden noen russere lagde en mashup på et eller annet sovjetsk mobildiskusjonsforum. Og den skuffer ikke.

Lenke til kommentar

Telefonen får mye skryt, men på ett område - kameraet - er meningene av mer laber karakter. Er det noen som kunne lagt inn noen bilder? Utebilder, innebilder med godt og dårlig lys, samt bilder av motiv i bevegelse.

 

Tar en god del bilder med mobilen, ellers hadde jeg ikke giddet å legge vekt på kameraet, naturlig nok.

 

Foreløpig ligger E71 godt an til å bli min neste telefon, men har også et godt øye til HTC Touch Cruise og Touch Diamond. Så videopresentasjonen på Amobils forhåndsomtale av Touch Diamond, og det var spenstige saker. For noen rååå menyer! Men det betyr ikke alt. Telefonen skal være lett å bruke, også etter at man er ferdig imponert over menykosmetikken.

 

EDIT:

 

Var inne på www.htc.com og fant manualen til Touch Diamond:

 

http://www.htc.com/www/FAQ_Detail.aspx?act...133&cat=268

 

 

Gåtta banen for en telefon!!! Det er det råeste jeg har sett tiden Jesus gikk på vannet.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...