Gå til innhold

Blu-ray-spilleren går på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blu-Ray er fortsatt altfor dyr for massemarkedet altså.

 

Jaha? Den koster hakket mindre enn jeg ville ha gitt for en DVD-spiller, så... Eller mener du at Blu-Ray ikke kommer til å være billig nok for massemarkedet før de selges som "United" eller "Mark" eller noe på Prix for 450,-?

 

BR er ikke billig nok for massemarkedet før man får spillere for 1000-lappen, sånn er det bare. At endel personer kjøper når det er dyrere betyr ikke at den er priset lavt nok til at massemarkedet velger å gå til innkjøp.

Lenke til kommentar
Blu-Ray er fortsatt altfor dyr for massemarkedet altså.

 

Jaha? Den koster hakket mindre enn jeg ville ha gitt for en DVD-spiller, så... Eller mener du at Blu-Ray ikke kommer til å være billig nok for massemarkedet før de selges som "United" eller "Mark" eller noe på Prix for 450,-?

 

BR er ikke billig nok for massemarkedet før man får spillere for 1000-lappen, sånn er det bare. At endel personer kjøper når det er dyrere betyr ikke at den er priset lavt nok til at massemarkedet velger å gå til innkjøp.

Husk at når vi kjøpte DVD spillere så kjøpte vanlige folk TVer til max 7’000, mens nå ligger TVene på kanskje max 15’000. Ting forandrer seg..

Problemet er ikke at Blueray er for dyrt, problemet er at Ola Nordmann ikke ser poenget.. han har jo masse DVDer og det er jo bra nok kvalitet på de.

Lenke til kommentar
Blu-Ray er fortsatt altfor dyr for massemarkedet altså.

Har sett en DVD-spiller som er dyrere, da er jo det også for dyrt for massemarkedet da....

 

Tror du bør tenke litt over hva som ligger i ordet massemarked. Tro det eller ei så kjøper ikke folk flest DVD-spillere til 4000kr selv om de fins. Man får DVD-spillere til langt mer, men det betyr jo ikke at mannen i gata kjøper det.

 

Prisen må nok ytterligere ned før folk flest gidder å bry seg med å oppgradere. Ser heller ikke noe poeng i å kjøpe denne når PS3 er billigere og gir mye mer for penga. Skal litt til for å danke ut PS3, som kontinuerlig blir bedre med programvareoppdateringer.

Lenke til kommentar
Tror du bør tenke litt over hva som ligger i ordet massemarked. Tro det eller ei så kjøper ikke folk flest DVD-spillere til 4000kr selv om de fins. Man får DVD-spillere til langt mer, men det betyr jo ikke at mannen i gata kjøper det.

 

Prisen må nok ytterligere ned før folk flest gidder å bry seg med å oppgradere. Ser heller ikke noe poeng i å kjøpe denne når PS3 er billigere og gir mye mer for penga. Skal litt til for å danke ut PS3, som kontinuerlig blir bedre med programvareoppdateringer.

Poenget her var vel egentlig at det var feil av Blåbær å ta en konklusjon ut fra en pris kun på en spiller av mange på markedet.

 

Man får faktisk Blu-Ray spillere til under 2000 kr hvis man leter litt.

 

At 2000 kr fremdeles er for dyrt kan godt hende men likevel om konklusjonen er rett blir den tatt på feil grunnlag.

Lenke til kommentar

folk har forskjellig syn på hva det er verd.

er man rik og har masse penger så er det kanskje ikke så dyr å betale 4-5 tusen kr for noe som forbedre filmopplevelsen en smule , men for andre er det en hel formue.

 

selv 1000 kr kan bli dyrt.

 

hvor mange er det som egenlig har bruk for hd-film ?

 

det blir nok når filmene bare kommer i hd-formatet at salget av blye-ray spilleren tar av

Lenke til kommentar
Blu-Ray er fortsatt altfor dyr for massemarkedet altså.

 

Jaha? Den koster hakket mindre enn jeg ville ha gitt for en DVD-spiller, så... Eller mener du at Blu-Ray ikke kommer til å være billig nok for massemarkedet før de selges som "United" eller "Mark" eller noe på Prix for 450,-?

 

BR er ikke billig nok for massemarkedet før man får spillere for 1000-lappen, sånn er det bare. At endel personer kjøper når det er dyrere betyr ikke at den er priset lavt nok til at massemarkedet velger å gå til innkjøp.

Grunnen til at jeg reagerte var mer at den hadde funksjoner som jeg ville antatt ville vært obligatorisk på alle blu-ray spillere, da internettoppdatering var en del av blu-ray spesifikasjonene. Er synd for de som har betalt i dyre dommer for sine spillere uten nå å kunne ha glede av alle funksjonene man kan ha glede av i en blu-ray spiller.
Lenke til kommentar

Snakket nettopp med en kamerat om dette på msn som har jobbet på Lefdal, han sier at mange som kjøper en DVD spiller altså kjøper en som koster 2000 kr eller mer til tross for at det finnes spillere fra 300 kr og oppover og at de aller fleste kjøper en rundt 1500 eller mer.

 

Som sagt er det trolig ikke prisen som stopper folk men kunnskapen om hva Blu-Ray er for noe og hvilken forskjell det gjør på en HD-skjerm. I ett stort kjøpesenter kan det fort bli for mye produkt og inntrykk til en som ikke er helt inne i Lyd & Bilde produkter.

 

Likevel, hadde folk flest altså massene visst hvor stor forskjellen er hadde nok de fleste spandert de hundrelappene ekstra og fått en Blu-Ray spiller som også fungerer utmerket på DVD.

 

Så saken er den.... mangel på kunnskap om teknologien, det er ihvertfall min mening!

Lenke til kommentar
folk har forskjellig syn på hva det er verd.

er man rik og har masse penger så er det kanskje ikke så dyr å betale 4-5 tusen kr for noe som forbedre filmopplevelsen en smule , men for andre er det en hel formue.

 

selv 1000 kr kan bli dyrt.

 

hvor mange er det som egenlig har bruk for hd-film ?

 

det blir nok når filmene bare kommer i hd-formatet at salget av blye-ray spilleren tar av

 

De fleste klarer å spare 1000kr til en DVD spiller. Hvor mange som har bruk for HD film? Hvor mange har bruk for TV i hele tatt? Det er jo såklart et gode.

Lenke til kommentar
Snakket nettopp med en kamerat om dette på msn som har jobbet på Lefdal, han sier at mange som kjøper en DVD spiller altså kjøper en som koster 2000 kr eller mer til tross for at det finnes spillere fra 300 kr og oppover og at de aller fleste kjøper en rundt 1500 eller mer.

 

Som sagt er det trolig ikke prisen som stopper folk men kunnskapen om hva Blu-Ray er for noe og hvilken forskjell det gjør på en HD-skjerm. I ett stort kjøpesenter kan det fort bli for mye produkt og inntrykk til en som ikke er helt inne i Lyd & Bilde produkter.

 

Likevel, hadde folk flest altså massene visst hvor stor forskjellen er hadde nok de fleste spandert de hundrelappene ekstra og fått en Blu-Ray spiller som også fungerer utmerket på DVD.

 

Så saken er den.... mangel på kunnskap om teknologien, det er ihvertfall min mening!

 

Som du sier, så er ikke forskjellen så alt for stor for den vanlige brukeren mellom bluray og dvd. Og i tilegg er jo filmene dyre. Det er prisen på filmene som er det som hindrer meg i å ikke kjøpe alt på bluray kontra dvd (om utvalget hadde vært like stort)

 

AtW

Lenke til kommentar

Hm, hvis jeg kjøper en BD film og skal se dokumentar, evt kommentator

spor og annet ekstra materiale, så ikke faan om jeg gidder vente på

at det skal lastes ned fra nettet. Her har man opp til 50 gig på dobbelsidige plater, og så gidder dem ikke legge det med i utgangspunktet? BD Live har ingen nyttefunksjon etter min mening

og er en rein gimmick fra markedets side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...