Gå til innhold

Anmeldelse: Trackmania United Forever (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er nemlig veldig enkelt: Jeg vil kjøre bil, ikke se hvor flinke folk er til å lage tåpelige introduksjonsvideoer, som jeg ikke kan hoppe over, før hver bidige bane.

Skjønner ikke helt hva du har spilt, men man kan hoppe over alle introvideoer med den samme knappen man starter racet på nytt: delete.

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar

Du har helt rett i det med irriterende kameravinkler, men annet enn det så er spillet fryktelig nærme perfeksjon for min del. Fem knapper brukes (seks, hvis man er keen på å tute :wee: ) og det er det. Helt fantastisk morsomt, og helt utrolig enkelt. Banebygging funker fett som faen, og det å kunne spille mot gjerrigknarkene med Nations Forever tar helt av! Kjempespill, i mine øyne.

(håper så smått på en 360 port med mulighet for å spille med pc spillere, though.)

Lenke til kommentar
Det er nemlig veldig enkelt: Jeg vil kjøre bil, ikke se hvor flinke folk er til å lage tåpelige introduksjonsvideoer, som jeg ikke kan hoppe over, før hver bidige bane.

Skjønner ikke helt hva du har spilt, men man kan hoppe over alle introvideoer med den samme knappen man starter racet på nytt: delete.

Det er sant, endret teksten der. Men jeg føler likevel at disse introvideoene medfører ventetid og irritasjon for meg, selv om jeg ikke er interessert i å se dem. Det er uansett dette med kameravinklene som er det verste problemet.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar

Kjøpte United Forever for et par uker siden (blant annet fordi de sluttet med starforce), et ganske artig spill, men det bringer lite nytt kontra United som jeg spillte endel hos min kamerat, for å så slat i såret, så er plutselig mange av banene jeg tidligere har låst opp ikke opplåst lenger, fordi kravene til opplåsning er høyere. Hva er greia med det? Skal det liksom være gøy for spilleren å miste tilgang til baner? Generelt er de nye opplåsningskravene for strenge, jeg begynner å bli mektig lei av å måtte stresse med å låse opp sentrale elementer i spill, la folket få noe achivments eller noe for slikt, og la oss andre slippe å tære hundredeler for å få gull på en kjip bane. Et annet problem er at mange av MP-banene er latterlige baner som mer eller mindre kun består av usaklige stunthopp, det er ikke spesielt moro. For å ikke snakke om tullesystemet med coppers, hvorfor skal man få begrenset tilgang til customting pga en ingame "valuta"? Men alt i alt vil jeg si det er ganske framifrå underholdning, fin kombo av arkade og skill.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Hvor mange ganger er det mulig å anmelde samme spill egentlig? :dontgetit: Men for all del, TrackMania er genialt. Jeg anbefaler en gamepad på det sterkeste, men det kommer selvsagt litt ann på hva hvor "hardcore" du er. Selv har jeg ingenting i mot å ligge på rundt 70de plass av 100 spillere så lenge jeg har det så moro som jeg har det i TMUF. Perfeksjoner løpene i singleplayer, gå berserk i multiplayer, lag egne skins til bilene ved å male rett på dem, lag egne, syke baner, hopp mellom plattformer og kræsj så lite som mulig og så videre. Ikke la grafikken skremme det. Jeg har hatt noen problemer med å måtte gjette hvor banen går til tider, men når det er så moro som dette gjør det meg ingenting. For øvrig er TrackMania Natons Forever helt gratis og kan spille Stadium-banene med TMUF. ;)

Lenke til kommentar

Litt morsomt at du bruker så mye plass på kritikk i spillanmeldelsen din, uten at du egentlig kritiserer spillet. Introvideoer og kameravinkler - dette bestemmes jo av banedesignerne. Det blir som å kritisere Canon for at dama tar så dårlige bilder :p

Lenke til kommentar
Hvor mange ganger er det mulig å anmelde samme spill egentlig? :dontgetit:

TrackMania United Forever selges i butikkene som et uavhengig produkt, og derfor synes vi det var på sin plass med en uavhengig anmeldelse.

 

Jojo, skjønner jo såpass. Sier bare at det har vært ute ganske lenge og blitt anmeldt før av oss brukere mange ganger. Men velkommen etter, det er alltids hyggelig med flere fans. :)

Lenke til kommentar
Etter kritikken spillet fikk skjønner jeg ikke at det forsvarer en karakter som 9/10. Men det er kanskje bare meg.

Så alle anmeldelser burde være like? Ingen burde få mene at spillet er bra?

 

 

Nei, og nei. Forøvrig lurer jeg på hva spørsmålene dine har med innlegget mitt å gjøre.

Lenke til kommentar
Litt morsomt at du bruker så mye plass på kritikk i spillanmeldelsen din, uten at du egentlig kritiserer spillet. Introvideoer og kameravinkler - dette bestemmes jo av banedesignerne. Det blir som å kritisere Canon for at dama tar så dårlige bilder :p

 

Problemet er at man ikke kan overstyre idiotien med at man plutselig får en idiotvinkel midt i et hopp midt i løpet. Det er et problem med spillet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Litt morsomt at du bruker så mye plass på kritikk i spillanmeldelsen din, uten at du egentlig kritiserer spillet. Introvideoer og kameravinkler - dette bestemmes jo av banedesignerne. Det blir som å kritisere Canon for at dama tar så dårlige bilder :p

 

Samtidig er det spillerne selv som bør få bestemme om de vil spille med banedesignernes kameravinkler eller ikke, våre spillestiler er unike. Prinsippet er vel kanskje det at det er andres banekreasjoner som fremstilles, med vekt på kreasjon og kreativitet, og at man skal fatte banen på en bestemt måte når video- og lydelementer er komponert på den måten hjernen bak banen vil ha det. Men nan kan likevel ikke tvinge på andre spillere hvordan man skal spille, det er å gå for langt.

 

Jeg spilte mye TrackMania fra begynnelsen av, men ble litt skuffet over den nye retningen Nadeo tok i TrackMania Sunrise, hvor fysikken var ekvivalent til plastikk i forhold til tidligere gameplay. Dette ble også videreført til en ny versjon av det originale Trackmania etter Sunrise. Og på toppen av det hele gjorde Media Tracker spillet til et glorete opplegg. Jeg datt av lasset rett og slett, og jeg er helt enig med anmelder - jeg hatet det. Jeg skal dog gi TMUF en sjanse, det er tross alt en "ultimat" versjon, men likevel ikke det samme spillet som TrackMania 1.0 og den første tilleggspakken "PowerUp!".

Endret av Nuust
Lenke til kommentar

Alle de banene jeg hadde 'løst' på TMU var fortsatt oppløst når jeg oppgraderte til TMUF. Så ser ikke noe problem i det. Ellers så er det ikke spesielt nøye med det heller. Det er ikke de standard Nadeo banene i solo mode som gjøre dette spillet morsomt. Det er det m a s s i v e online spillet og baneeditoren. Om en vil spille solo, kan en også laste ned baner fra Trackmania Exchange. Mye bra og spennende å finne der. Selvfølgelig er det litt morro å få løst opp alle banene, sånn for å ha gjort det, men det er ikke noe mere å hente enn det. Og gull på Nadeo solo er ikke noe problem, gå heller for alle med Author medalje.

 

Coppers er ikke et min favoritt heller. For hver dag du logger deg på får du mellom 50-80 coppers avhengig av om du har TMO og/eller TMS også. Ellers så får du 100c i uka for å logge på Maniazones-forumet. Om en vil laste ned baner kan en som sagt bruke Trackmania Exchange, eller også laste ned banen du spiller på online ganske så lett via ingame menyen. Andre bilskins, og bilmodeller kan en også laste ned i bøtter og spann fra Trackmania Carpark, eller hente ut fra cachen om de har blitt lasted ned menes du spilte online. Det er også flere konkurranser som deler ut coppers, samt flere servere som gir coppers til tilfeldige spillere, vinneren eller ved nye rekorder. Så jeg ser ikke noe spes grunn til å bry seg om coppers. Men mindre en er durabelig gira på å gjøre det bra på Skillpoints-delen, da trenger du hver copper du kan finne. Da er det jo også en fordel å få løst opp alle banene, noe, som nevnt, ikke er for trælete.

 

Diverse mediatracker-ting kan være en utfordring, kanskje mest kameraendringer og -vinkler. Men det er vel slik med det meste, at kan du ikke mestre det, så liker du det ikke ;)

 

Det beste med TMUF for min del, var de nye brikkene på rally. De er bare helt konge :)

 

Ellers så er det noe for alle å finne med TMUF. Enten du er online konkurransefører, ligafører, just-for-fun-fører, stuntdriver, skillpointshunter, medalhunter, banedesigner (enten god banelayout, eller alt det kreative en kan gjøre i tillegg/stedenfor), videomaker, grafiker (signs o.l., grafisk komplette miljømods, skins), egen musikk, manialink-maker, lage egne 3d-modell biler, serverdrifter, støtte-programmerer til serverdrift, rekordsystemer osv. Det er mange deler i dette spillet, og mye en kan fordype seg i.

 

Og GG Joachim, for alle anmeldelsene av Trackmania opp gjennom årene :)

 

icon_pidu.gif

Lenke til kommentar
Alle de banene jeg hadde 'løst' på TMU var fortsatt oppløst når jeg oppgraderte til TMUF. Så ser ikke noe problem i det. Ellers så er det ikke spesielt nøye med det heller. Det er ikke de standard Nadeo banene i solo mode som gjøre dette spillet morsomt. Det er det m a s s i v e online spillet og baneeditoren. Om en vil spille solo, kan en også laste ned baner fra Trackmania Exchange. Mye bra og spennende å finne der. Selvfølgelig er det litt morro å få løst opp alle banene, sånn for å ha gjort det, men det er ikke noe mere å hente enn det. Og gull på Nadeo solo er ikke noe problem, gå heller for alle med Author medalje.

 

At du ikke synes solo er gøy, og ikke synes gull er vansklig på alle baner er greit nok. Andre spiller spill på en annen måte, jeg synes det er koselig å sette seg ned og herje litt på en bane i solo med ujevne mellomrom. Og du sier alle banene du hadde låst opp på TMU var med på TMUF, det relevante er jo om du hadde kjørt slik at de nye og stregnere kravene var oppfyllt, hadde du det? Om du hadde gull på alle banene, så er det ikke så rart, for da er også de nye kravene oppfyllt. Det er mye som ikke er noe problem om man trener nok på det, men spillet bør være gøy for andre også, og jeg stiller spørsmålstegn med hva slags glede spillerene har av at baner de har åpnet før plutselig er låst.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...