Gå til innhold

Forandringer for Live Arcade (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så tiltaket deres for å gjøre det enklere å finne frem i produktene deres er å MINSKE utvalget/mangfoldet i tjenesten? Argh. Skulle ønske de istedet brukte mer tid på å forbedre brukergrensesnittet for å lete i nedlastbart innhold.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Det står jo at de skal gi tre måneders varsel før spillet blir fjernet. Hvis det er så få som kjøper spillet etter å ha prøvd, så er det nok ikke spesielt bra og fører bare til rot når man leter gjennom spill.

 

Synes dette er et bra tiltak, da det er ganske mange spill på arcade etter hvert.

Lenke til kommentar
Det står jo at de skal gi tre måneders varsel før spillet blir fjernet. Hvis det er så få som kjøper spillet etter å ha prøvd, så er det nok ikke spesielt bra og fører bare til rot når man leter gjennom spill.

 

Synes dette er et bra tiltak, da det er ganske mange spill på arcade etter hvert.

 

Jeg liker mangfold og valgmuligheter, samt muligheten for å gå tilbake og lete etter "forbisette perler" i etterkant.

 

Jeg synes fremdeles MS har et langt stykke å gå på å forbedre menysystemene for å finne fram i Marketplace / Live Arcade. Kan lett tenke meg flere sorteringsmuligheter de fint kunne implementert (sort by popularity, metacritic score, etc etc etc). Mer jobb på disse områdene ville gjøre tjenesten mer oversiktlig uten å måtte ty til å minske vareutvalget.

 

Jeg sier ikke at alle spill er verdt å bevare til evig tid, jeg er bare oppgitt over at MS er så tafatt når det gjelder å gjøre tjenesten oversiktlig og enkel å finne frem i. Synes de begynner i feil ende. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Whitten forteller også at Microsoft vil endre på kopibeskyttelsessystemet, slik at brukere slipper å kjøpe spillene sine på nytt hvis konsollen deres går i stykker.

 

Bra, det var utrolig kjipt å miste mer enn 10 arcadespill jeg hadde betalt for da xboxen min fikk røde ringer :(

Lenke til kommentar
Whitten forteller også at Microsoft vil endre på kopibeskyttelsessystemet, slik at brukere slipper å kjøpe spillene sine på nytt hvis konsollen deres går i stykker.

 

Bra, det var utrolig kjipt å miste mer enn 10 arcadespill jeg hadde betalt for da xboxen min fikk røde ringer :(

 

Du mister ikke spilla selv om Xboxen ryker. Det er bare å laste de ned igjen, trenger ikke betale for de en gang til. Det som er problemet er at man må være pålogget xbox live for å spille de spillene som du har lastet ned på en annen xbox. Det er dette de nå vil fikse. Men dersom MS går til det skrittet at de fjerner en del spill fra Live Arcade så vil det føre til at man ikke kan lastet ned spillet flere ganger.

Lenke til kommentar

Spilla som du laster ned er lukket til gamertag og ikke konsoll noe som tilsier att hvis man får RROD og får en ny konsoll så kan du laste ned hva du har kjøpt på din forrige konsoll da spilla er knyttet mot gamertag og ikke konsoll. Eneste minuset som var tidligere er att du måtte være på LIVE for å spille de.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Whitten forteller også at Microsoft vil endre på kopibeskyttelsessystemet, slik at brukere slipper å kjøpe spillene sine på nytt hvis konsollen deres går i stykker.

 

 

hmm. da jeg fikk ny xbox trengte jeg bare laste ned spillene igjen gratis med samme bruker. Trengte aldri betale noen ting. Rart utsagn.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...