Gå til innhold

Zune har solgt 2 millioner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Disse ser jo ganske gode ut? noen som har erfaringer med de? Har ikke noe mp3spiller for øyeblikket og en av disse ser jo ikke så dårlig ut

Har selv en Zune 2 80GB-spiller. Denne fungerer ypperlig for å være en harddisk-basert spiller, men har kanskje litt lite battertid. Skjermen på den store Zune-spilleren er en god del større enn den på iPod Classic og er i så måte mer egnet til å se film på. Oppløsningen på skjermen er ikke av den høyeste sorten, men alikevel gjennomsnittlig for dmp-spillere (digital media players). Lysstyrken og fargegjengivelsen på spilleren er derimot veldig god, synes jeg, og skjermen er mer enn god nok til å se tv-serier på.

 

Batteritiden på spilleren (den harddisk-baserte hvertfall) er ikke så god som man kanskje skulle kunne ønske. Batteriet holder seg gjennom en dag hvertfall, om man kun spiller lydfiler. Men om man ser tv-serier må man nok belage seg på å klare seg uten den noen timer av dagen. Lade må man nok desverre hver kveld om den brukes mye. Men alt i alt er dette en mp3-spiller av god kvalitet. Menyene er enkle og intuitive. Man lurer aldri på hvor man finner de forskjellige tingene. Knappene på spilleren er gode, og man kan selv velge om man vil bruke bevegelses-sensoren eller om man heller vil trykke ned styreknappen på gamlemåten.

 

Programvaren (Zune Software) er jeg desverre ikke like positivt innstilt til. Ettersom denne spilleren egentlig bare selges til det amerikanske og kanadiske markedet fungerer den naturlig nok kun på engelsk og/eller franskspråklig operativ-system (Windows only såklart). Dette var alikevel ikke et problem på min norske Vista 64 bits, tro det den som kan. Foruten kompabilitetsproblemer med europeiske Windows-OS er programvaren generelt sett dårlig designet. Ikke bare er den noe tungvindt, men den er også ganske ubrukelig til avspilling og mer avanserte funksjoner.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Når en snakker om "millioner av solgte enheter", er det jo lett for folk å tro at produktet selger bra, siden folk flest ikke vet hvor mange MP3-spillere eller mobiltelefoner som selges av de største konkurrentene.

 

Zune har solgt 1 mill. enheter på ett år. På samme tid har iPod solgt 52 millioner. Det er under 2% av iPods salg.

 

iPhone har solgt 5.4 millioner enheter siden lansering (Juni 07 i USA), altså på litt under ett år. Nokia solgte 115 millioner bare i første kvartal av 2008.

Lenke til kommentar

Til Snorre: Jeg har tenkt til å kjøpe en Zune så fort jeg har fått litt info om bestilling fra usa, men lurer på hvor du kjøpte din zune fra? Var det tull med frakt,toll osv? hvor mye ble total prisen på?

 

beklager for alle spørmålene, men vil være sikker før kjøpet=P

 

Og nå som jeg kommer på det; jeg har vista premium 32-bit, vil det være umulig for meg å innstallere Zune's software?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f
Til Snorre: Jeg har tenkt til å kjøpe en Zune så fort jeg har fått litt info om bestilling fra usa, men lurer på hvor du kjøpte din zune fra? Var det tull med frakt,toll osv? hvor mye ble total prisen på?

 

beklager for alle spørmålene, men vil være sikker før kjøpet=P

 

Og nå som jeg kommer på det; jeg har vista premium 32-bit, vil det være umulig for meg å innstallere Zune's software?

Tar jeg ikke helt feil selger it24.no Zune. Jeg kjøpte min fra amazon.com.

 

Ja, du kan installere Zune programvaren på Vista 32-bit. Men det kan hende du må installere en fix eller noe. Det ligger en guide på zunescene.com hvertfall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f
Zune selges vel kun i Canada og USA?

 

(Offisielt altså)

Jepp! Men it24.no selger de av en eller annen grunn.

Ca 1500 kr for 8gb og ca 1900 kr for 80gb.

Lenke til kommentar
Jepp! Men it24.no selger de av en eller annen grunn.

Ca 1500 kr for 8gb og ca 1900 kr for 80gb.

 

Nei, de har den ikke på lager. Har visst ikke hatt det på en god stund heller, om jeg ikke tar feil. Men du nevnte at du kjøpte den på amazon.com, så får vel spørre deg de samme spørsmålene tidliger nevnt=P : Var det tull med frakt,toll osv? Og hvor mye ble total prisen på?

Endret av Libom
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

det ble ca 250usd (8gb) + 500nok for frakt og mva. Ta en titt på jetcarrier.com, de lar deg opprette en adresse i Usa og sender varene fra den "adressen" til Norge.

Jeg har både 1. gen 30gb og 2. gen 8gb. Og jeg er storfornøyd med begge :)

Lenke til kommentar

Limbeck: Nei, tallet vil jeg anta gjelder internasjonale salg. Men det har ingen relevans, Microsoft har ressurser til å markedsføre og selge Zune internasjonalt, eneste grunnen til at de kun selger den i USA og Canada er fordi de ikke vil satse stort på et produkt de ikke tjener penger på i det lokale markedet engang.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...