Gå til innhold

[LØST](+anmeldelse)SE W960i, Nokia N82 eller LG KU990


VTW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trekker også mest mot W960i. Men likevel, N82 får flest positive tilbakemeldinger. OG den vant den derre fototesten der masse fotografer gikk sammen for å teste den beste kameratelefonen!

 

Problemet er vel egentlig at jeg ikke vet helt hva jeg skal bruke den til, ettersom jeg pleier å tilpasse mobilbruken utifra mobilens funksjoner. Men med tanke på at det var en K810i jeg hadde sist, og at jeg derfor har masse Sony Ericsson utstyr, så trekker jeg som sagt mest mot W960i'en!

Lenke til kommentar

W960i er vel den minst "populære" av dem tror jeg. Men har hatt litt lyst på den telefonen helt siden jeg leste om den første gang.

Liker SE's Walkman serie, bruker telefonen mye til musikk, liker også smarttelefoner. :)

 

KU990 og N82 er har bedre kamera enn W960i. K990 er ikke smart, men den er ganske stilig da. N82 er jo også en kjempe bra mobil. Men den føler jeg bare blir en oppgradering av telefoner jeg har hatt tidligere (N70,N73,N80). Har jo vært fornøyd med disse telefonene, men forandring fryder. ;)

 

Selv vurderer jeg om skal prøve en Neo1973 neste gang. Syntes den virker som en morsom sak :p

Endret av jadz
Lenke til kommentar

W960i ;)

Har lest om den i hele helgen. Den fikk en sterk 5 av www.mobilen.no eller hvor d no var :p

Den har det nye menysystemet til Sony ericsson som ser dritkult ut :p

Også har den bra walkman-system. Sorterer sanger etter artist, album, mest spilte osv...

 

Vurderer å kjøpe degn jeg også.

Eneste eg syntes e litt dumt, e at den har ganske dårlig lyd siden den bare har en høyttaler, men når eg hører på musikk bruker eg nesten bare headset uansett :p

Etter det eg har lest om den er den anbefalt ;)

Lenke til kommentar
W960i ;)

Har lest om den i hele helgen. Den fikk en sterk 5 av www.mobilen.no eller hvor d no var :p

Den har det nye menysystemet til Sony ericsson som ser dritkult ut :p

Også har den bra walkman-system. Sorterer sanger etter artist, album, mest spilte osv...

 

Vurderer å kjøpe degn jeg også.

Eneste eg syntes e litt dumt, e at den har ganske dårlig lyd siden den bare har en høyttaler, men når eg hører på musikk bruker eg nesten bare headset uansett :p

Etter det eg har lest om den er den anbefalt ;)

 

Amobil gir W960i en 4'er, mens de gir N82 en 6'er. Den er også kåret til beste kameramobil. OG den skal også ha en meget bra blitz. W960i derimot har ikke en gang blitz, bare kameralys.

 

I tillegg så skulle lyden være veldig lav på W960. Og selv på maks volum skulle det visstnok ikke være "plagsomt høyt". Og dette var med "inn-i-øret"-hodetelefonene til Sony Ericsson. Med vanlige hodetelefoner var det enda lavere lyd.

Nokiaen derimot, skulle visstnok ha bra lyd, og i tillegg har mobilen jack-inngang.

 

Likevel er jeg i tvil. Jeg har noe i meg som ikke liker Nokia, uten å vite helt hva. Nokiaen skulle btw ha ganske dårlige taster som var vonde å skrive med.

 

Har hvertfall bestemt meg for at det blir enten Nokiaen eller Sony Ericssonen. Grunnen til jeg valgte å velge bort LGen var vel egentlig pga den idiotiske svakheten at man måtte slette en og en melding fra innboksen. Det blir for stress!

Lenke til kommentar

Har hvertfall bestemt meg for at det blir enten Nokiaen eller Sony Ericssonen. Grunnen til jeg valgte å velge bort LGen var vel egentlig pga den idiotiske svakheten at man måtte slette en og en melding fra innboksen. Det blir for stress!

 

 

Vel, der var du dum. Det er bare et rykte.

 

Går fint an å slette flere eller alle meldinger samtidig.

Lenke til kommentar

How do you know?

 

Og om det er et rykte..?

 

BTW, noen som vet om N82 har bra MP3-spiller?

LGen er beskyldt for å ha dårlig MP3-spiller, og W960i'en for dårlig lyd...

 

Forresten, noen som vet om Nokia har noe a la TrackID? Har hørt de har det, men har N82en det?

Endret av VTW
Lenke til kommentar
BTW, noen som vet om N82 har bra MP3-spiller?

LGen er beskyldt for å ha dårlig MP3-spiller, og W960i'en for dårlig lyd...

 

Forresten, noen som vet om Nokia har noe a la TrackID? Har hørt de har det, men har N82en det?

 

N82 har en fantastisk god mp3 spiller, eneste jeg savner ved den er mangel på egne Multimedia taster, men dette løste seg når jeg ble vant til det. og muligheten til å bruke egne headset/plugger uten overgang er et stort + til nokia..

 

noe alà TrackID: prøv denne her

Lenke til kommentar
N82 har en fantastisk god mp3 spiller, eneste jeg savner ved den er mangel på egne Multimedia taster, men dette løste seg når jeg ble vant til det. og muligheten til å bruke egne headset/plugger uten overgang er et stort + til nokia..

 

noe alà TrackID: prøv denne her

 

Hvordan er det man skifter til neste/forrige sang på nokia? Og hvordan setter man på pause?

 

Og; Den derre Midomi-greia. Funker den på musikkopptak også, eller er det bare nynning?

Og er dette noe dyrere enn TrackID?

Evt. så kan jeg jo bare bruke DENNE

Endret av VTW
Lenke til kommentar
Hvordan er det man skifter til neste/forrige sang på nokia? Og hvordan setter man på pause?

 

Og; Den derre Midomi-greia. Funker den på musikkopptak også, eller er det bare nynning?

Og er dette noe dyrere enn TrackID?

Evt. så kan jeg jo bare bruke DENNE

 

vel man skifter til neste sang ved bruk av piltastene når man er inne på mp3-spilleren, play/pause er på valgknappen i midten.

 

personlig ser jeg ikke på dette som et problem, hører på musikk 4-5 timer i døgnet og har løst problemet med manglende musikktaster ved å bruke høyre valgtast som snarvei til mp3-spilleren og låser som regel tastaturet mens den er oppe når jeg spiller musikk.

 

 

jeg skal ikke skryte på av å ha prøvd det selv, men sjekk ut internettsiden dems tror det funker på sanger også.

Lenke til kommentar
Hvordan er det man skifter til neste/forrige sang på nokia? Og hvordan setter man på pause?

 

Og; Den derre Midomi-greia. Funker den på musikkopptak også, eller er det bare nynning?

Og er dette noe dyrere enn TrackID?

Evt. så kan jeg jo bare bruke DENNE

 

vel man skifter til neste sang ved bruk av piltastene når man er inne på mp3-spilleren, play/pause er på valgknappen i midten.

 

personlig ser jeg ikke på dette som et problem, hører på musikk 4-5 timer i døgnet og har løst problemet med manglende musikktaster ved å bruke høyre valgtast som snarvei til mp3-spilleren og låser som regel tastaturet mens den er oppe når jeg spiller musikk.

 

 

jeg skal ikke skryte på av å ha prøvd det selv, men sjekk ut internettsiden dems tror det funker på sanger også.

 

Så den har ikke noen hurtigtaster, slik som Sony Ericsson har. Alle SE som ikke har egne play- og spoleknapper, kan man trykke på en egen "play"-knapp oppe på venstre side, og man kan skifte sanger frem og tilbake ved å holde inne volumknappen frem eller tilbake. Har Nokia noe tilsvarende som gjør at man slipper å måtte inn i MP3-spilleren hver gang?

Lenke til kommentar

Vel, det følger med fjernkontroll. Da slipper du det :)

 

Eventuelt kan du jo bare ikke gå ut av mp3-spilleren? Jeg har N95 8gb og jeg tar meg selv ofte i å bruke piltastene istedet for musikktastene uten at jeg selv merker det en gang. De er jo like enkle å trykke på så lenge musikkspilleren ligger åpen liksom.

 

Ville gått for N82. Du blir ikke skuffet :thumbup:

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar

Det ble en Nokia N82, ja!

Jeg har brukt en uke nå på å prøve å like Sony Ericsson, men jeg fant ikke en eneste fordel med den som ikke også gjaldt for Nokiaen.

Det var vel egentlig det faktum at det var en Sony Ericsson som holdt den på ønskelisten min!

 

Men jeg var i butikken, og de hadde den bare i sølv. Så må vente 1 1/2 uke før de få frakten en svart en til meg. Så gleder meg!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sånn, nå har jeg hatt mobilen i ca en uke, så kan vel gi en nogen lunde god beskrivelse av mobilen.

Men huske, jeg har vært Sony Ericsson-bruker i mange år nå, så anmeldelsen min kommer nok til å bli litt preget av det (kanskje)

 

Min anmeldelse av Nokia N82 (black edition)

 

Utseendet synes jeg er veldig kult. Den er glatt, med runde kanter, og et litt halvveis dekor-mønster på baksiden. Liker det egentlig veldig godt. Jeg velgte svart versjon fordi jeg syntest den sølvlakerte var litt for mye "business-look".

 

Når det gjelder det fysiske utseendet på mobilen, så er det likevel noe som trekker ned. Tastene er litt FOR små, selv for meg med relativt tynne fingre. Lett å bomme på tastene av og til. Mange tester klager også over at tastene er harde å trykke ned, men har selv ikke opplevd dette som et problem. Eneste jeg har notert meg er at knappene av og til knirker litt når de trykkes inn. Men har aldri følt at det er dårlig kvalitet på dem likevel!

 

Når jeg startet mobilen for første gang og skulle prøve å navigere meg rundt i menyen satt jeg meg helt fast. Kommer som sagt fra Sony Ericsson, og tror jeg må våge å påstå av selv etter en uke med denne mobilen så synes jeg menyene til SE er mye bedre!

Nokia har gjort det mulig å legge snarveier på "skrivebordet" (standby mode). Dette gjør at for å komme inn på menyen må du trykke på en tast som befinner seg under select-knappen. Det går ann å skru av denne muligheten, men det er nok en vanesak, så jeg har beholdt den på!

 

Som sagt så har jeg fortsatt av og til problemer med finne frem i menyene. Måtte faktisk sette mobilspråket på engelsk, for det var så idiotiske oversettelser på ting Det hjalp litt.

 

En ting Nokia har blitt utrolig flinke på, hvertfall siden sist jeg brukte nokia (tror det var en 3200 jeg hadde, så det er jo en stund siden), er meldingssystemet. Husker jeg var så irritert over at Nokia alltid beholdt den forrige medlingen du hadde skrevet, slik at du måtte viske den ut før du kunne begynne å skrive. Dette er fjernet. Om du skal legge inn et ord som ikke ligger i ordboken, så er dette også forbedret. Ordet du hadde skrevet blir tatt vare på, slik at du kan fortsette på det, eller viske det ut.

 

Jeg har derimot et problem som jeg enda ikke har funnet ut av. Av og til når jeg skriver en melding, så har den en tendens til å i stedet for å bli sent, legge seg i "drafts". Den blir altså ikke sendt. Og dette skjer uten at jeg får beskjed om det. Har enda ikke funnet ut hvorfor dette skjed, så om noen vet det må dere gjerne forklare!

 

mp3-spilleren til mobilen fungerer kjempefint! Og med jack, så er det bare å blugge Koss'en rett inn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...