Gå til innhold

Vista blir rimeligere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Kommer de med priser lik Ubuntu er det vel kanskje aktuelt med Windows igjen. Eller kanskje ikke.

 

Eneste behovet jeg eventuellt har for Vista vil være på den neste Gamer-PC-en, alle "kontor"-maskinene hjemme er gått over til Ubuntu. Funker helt fint.

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som synes Vista fungerer flott og raskt? :!:

 

Nei, fungerer strålende hos meg også. Og for dama mi, og for foreldrene mine osv osv osv. Var litt trøbbel første måneden, men etter det har jeg ikke hatt en eneste blåskjerm(står på 24 timer i døgnet), aldri hengt seg og ingen programmer som ikke har fungert.

 

Men, en del folk må jo bare ha noe å klage over. :-)

 

edit: Spesielt folk som la7dfa.com som ikke engang sier hva slags problemer han har begynner jeg å bli lei av, funnet ut at mange av de som klager på vista faktisk ikke har prøvd det siden beta'en...

Endret av GA
Lenke til kommentar

Det er faktisk svært mange som kjører Vista uten problemer, de som klager høyest er som regel de som sitter på litt svakere hardware eller som har bestemt seg på forhånd for at Vista er noe dritt.

Selvsagt er det problemer med Vista, det er det med alle nye OS - sånn var det også med XP.

Billigere Vista er selvfølgelig bra ;-)

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Burde være fanboy-krangel flilter på dette forumet. Jeg garanterer at diskusjonen oppstår i denne tråden også.

 

Anyway. Synd det ikke påvirker oemprisene også. Jeg skal kjøpe vista snart sammen med at jeg bygger ny pc, og da kjøper jeg selvølgelig en oem versjon til 1300kroner istedet for å betale 4000 for samme greia!

 

"Her har du vista ultimate. Vil du betale 1300 eller 4000 for det? Ditt valg!" øøøøhhh!

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Det er faktisk svært mange som kjører Vista uten problemer, de som klager høyest er som regel de som sitter på litt svakere hardware eller som har bestemt seg på forhånd for at Vista er noe dritt.

Selvsagt er det problemer med Vista, det er det med alle nye OS - sånn var det også med XP.

Billigere Vista er selvfølgelig bra ;-)

 

 

Så sant, så sant :yes:

 

Men la oss nå heller holde oss til tema, nettopp at retail utgaven av Vista blir billigere :)

Noe jeg mener var på tide, for den har noen latterlige priser her i landet hvert fall!

 

Over 4'000kroner for Windows Vista Ultimate? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Burde være fanboy-krangel flilter på dette forumet. Jeg garanterer at diskusjonen oppstår i denne tråden også.

 

Anyway. Synd det ikke påvirker oemprisene også. Jeg skal kjøpe vista snart sammen med at jeg bygger ny pc, og da kjøper jeg selvølgelig en oem versjon til 1300kroner istedet for å betale 4000 for samme greia!

 

"Her har du vista ultimate. Vil du betale 1300 eller 4000 for det? Ditt valg!" øøøøhhh!

 

Kjøp lisensen her

Koster ca 1400 kr med dagens kurs for Vista ultimate Upgrade versjonen, men ser at prisen ikke er endret der enda.

 

Funker helt fint installere med norsk DVD om du ønsker.

Lenke til kommentar
Anyway. Synd det ikke påvirker oemprisene også. Jeg skal kjøpe vista snart sammen med at jeg bygger ny pc, og da kjøper jeg selvølgelig en oem versjon til 1300kroner istedet for å betale 4000 for samme greia!
Og hva gjør du om du vil bytte hovedkort? Jo, da må du ut å kjøpe ny :)

 

En liten telefon til Microsoft og du får som oftest ny lisens gratis :p

Lenke til kommentar
Anyway. Synd det ikke påvirker oemprisene også. Jeg skal kjøpe vista snart sammen med at jeg bygger ny pc, og da kjøper jeg selvølgelig en oem versjon til 1300kroner istedet for å betale 4000 for samme greia!
Og hva gjør du om du vil bytte hovedkort? Jo, da må du ut å kjøpe ny :)

En liten telefon til Microsoft og du får som oftest ny lisens gratis :p

Det er kun om du bytter noen andre komponenter enn hovedkortet. Det er en grunn til at det OEM er billigere.

Vista opererer med et poengsystem om du ikke viste det. Bytte av ram gir så så mange poeng, samme med CPU, skjermkort osv osv... Kommer du deg over et visst antall poeng, så må du ringe. Det funker ikke med hovedkort.

 

Har byttet hk på gaming pcen min 5 ganger og reaktivert min Vista Business x64 OEM 5 ganger over telefon - null problem.

Da er det snakk om enten inkompetanse eller uvitenhet hos MS.

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Anyway. Synd det ikke påvirker oemprisene også. Jeg skal kjøpe vista snart sammen med at jeg bygger ny pc, og da kjøper jeg selvølgelig en oem versjon til 1300kroner istedet for å betale 4000 for samme greia!
Og hva gjør du om du vil bytte hovedkort? Jo, da må du ut å kjøpe ny :)

En liten telefon til Microsoft og du får som oftest ny lisens gratis :p

Det er kun om du bytter noen andre komponenter enn hovedkortet. Det er en grunn til at det OEM er billigere.

Vista opererer med et poengsystem om du ikke viste det. Bytte av ram gir så så mange poeng, samme med CPU, skjermkort osv osv... Kommer du deg over et visst antall poeng, så må du ringe. Det funker ikke med hovedkort.

 

Har byttet hk på gaming pcen min 5 ganger og reaktivert min Vista Business x64 OEM 5 ganger over telefon - null problem.

Da er det snakk om enten inkompetanse eller uvitenhet hos MS.

 

Er da fullstendig klar over dette, men som "PerUlv2" sier, en liten telefon og du får som oftest ny lisens uansett hva du har byttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...