Gå til innhold

Mass Effect får dato


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rar strategi av MS å slippe såpass med 360-titler på PC. "Jeg venter litt med 360 til GeoW/ME, men se, det kommer på PC så jeg driter i 360." Jeg er vel neppe den eneste til å tenke slik, er jeg vel?

 

 

Hvorfor er det så rart?

Det er jo en god stund siden det ble sluppet til Xbox360, så det er har nok solgt sitt til den konsollen.

Hvorfor skulle de ikke ønske da å tilby det til sine Windows kunder?

 

 

Nå er det jo også riktignok Electronic Arts som tar disse avgjørelsene, og jeg forstår da godt at de ønsker å tjene inn mer penger på spillet.

 

Jeg håper det er slik ting fortsetter i fremtiden, først kommer de på konsoll og noen måneder etterpå så kommer en "forbedret utgave" til PC :)

Slik at vi alle kan få gleden av spillet, det å ha eksklusive spill er noe av det mest irriterende jeg vet om.

 

Dessuten ser jeg ikke helt hvorfor Microsoft selv skulle ønske å ekskludere sine egne Windows brukere ;)

 

 

Om det skulle bli slik at PC ikke fikk noen særlig store titler lengre, så taper jo bare Microsoft på det.

Folk trenger ikke å kjøre Windows lengre, siden PC-en ikke hadde vært noen prioritert spillplattform lengre og ergo måtte folk som meg skaffet seg en konsoll om vi ønsket å spille (tiltross for at jeg foretrekker mye heller å spille på PC-en) og dermed kan jeg fint vurdere andre operativsystemer som Mac OSX, Ubuntu osv..

 

Da hadde Microsoft mistet store deler av Windows brukermassen sin, fordi det er en god del personer der ute som kun bruker Windows fordi de er nødt til det for å kunne spille. Hadde det ikke lengre kommet noen gode spill til PC-plattformen så hadde nok mange forsvunnet bort fra Windows som operativsystem også.

 

Og det er jo noe som Microsoft selvsagt ikke ønsker, og jeg tror Microsoft selv hadde betalt ganske så store summer for at produsenter skulle komme med gode PC-plattform titler for å ikke miste store deler av brukermassen sin.

Eller kanskje integrert en "Xbox" inn i PC-en, slik at folk med en PC kunne spilt Xbox spillene på PC-en ;)

 

Tror nok Windows, og det og beholde Windows sin status i markedet er langt viktigere for Microsoft enn Xbox.

Microsoft hadde nok glatt ofret hele Xbox om det måtte til for å beholde Windows sin markedskraft ;)

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Rar strategi av MS å slippe såpass med 360-titler på PC. "Jeg venter litt med 360 til GeoW/ME, men se, det kommer på PC så jeg driter i 360." Jeg er vel neppe den eneste til å tenke slik, er jeg vel?

 

Som ramguy er inne på, så har MS mye å tjene på å holde liv i PC som spillplattform slik det er i dag, med windows som "eneste" alternativ for spill der. (hvis MS hadde stått bak altså)

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...